Dts fra Htpc? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26

Tråd: Dts fra Htpc?

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjen. Får fortsatt ikke Dscaler til å funke som det skal. Fant derimot noe som hette Nero. Dette funker bra. Åssen er du fornøyd med bildekvaliteten i forhold til tidligere. Du har vel fulgt oppskriften til Mastif du også?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja - har fulgt alt som Mastiff skrev, med dscaler sharpness filter på 110, blur & NR; dnoise 3d på 3,5 og resize til 1024x720. Min P4 2,8 kjører da på rundt 60 %. Hvis jeg setter resize høyere blir det litt hakkinng/rykking noen ganger. Bildet er imidlertid mye glattere og uten støy enn med WinDVD. Og skarpt nok! Fant ut at dnoise 3d var veldig viktig for å få bort støyen i bildet, og ofrer litt på resize for å kunne bruke dnoise 3d.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem, men etter å ha byttet decoderen til dscaler og huket av dolby+dts så fungerte det..
    Når det gjelder resize så fungerer det helt klart best med 1280X720, så hakking ved panorering eksisterer ikke.. jeg setter noise3d filterene mine på fullt..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. hakking/rykking ved panorering så hadde jeg en riktig fæl opplevelse i går. Skulle se den siste Wallander filmen, men ble veldig plaget med rykninger i panoreringer, selv om jeg skrudde ned filtre til veldig lav belastning. Har ikke opplevd tilsvarende med andre filmer. Disse rykningene var ikke tilsvarende de man får når prosessoren går for fullt.
    Kan det ha noe med at filmen var lagd for TV (vet ikke dette sikker)?

Bruker som nevnt dscaler som dekoder både på video og audio, og med de 3 sentrale filtre huket av i ffdshow (dscaler, blur&.., resize).

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har samme problem, får ikke DTS-lyd fra PCen, kun DD... Men jeg inbilte meg av en eller annen grunn at det var pga lydkortet! Altså at hardwaren ikke støtter DTS... Har ikke prøvd med senne codecen dere prater om, kun med K.Lite codec pack... Men da får jeg prøve...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pal+
    Fikk det til ved å bruke dscaler som audio dekoder og sette:
    speaker config : 5.1 channels
    huke av for "use SPDIF for AC3 & DTS"

Bruker fremdeles versjon 070 b av AC3 filter.
    Edit: Det siste er "not applicable", siden jeg nå bruker Dscaler som audio dekoder.
    Når jeg gjorde som nevnt over her, så fikk jeg ikke noe lyd ved bruk av DScaler filteret, men med å velge speaker config: 5.1 channels og ikke røre "use SPDIF for AC3 & DTS" så virker det finfint

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •