DScaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: DScaler

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DScaler

Har lagt inn Dscaler som mpeg dekoder på min MCE installasjon. Fungerer greit og har mye bedre bilde på tv sendinger nå enn med mitt gamle tuner kort. Jeg lurer bare på hvordan jeg skal kunne få justert Dscaler? Noen som vet? Hadde også håpet å finne en måte hvor jeg kan benytte meg av FFDShow til både tv, dvd og divx.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dscaler er stortsett ferdig pakke som du ikke skal justere. Skal du justere noe gjør du det med feks. ffdshow.
    Dersom du vil bruke ffdshow til xvid, divx og dvd er det frittfram, bare velg støtte for de codecene i ffdshow og la spilleren din bruke ffdshow til å dekode de.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er flere, blandt annet Mastiff som anbefaler å ikke bruke FFDshow til å dekode men derimot postprosessere? Han mener egne codecs til disse er mye bedre. Problemet er bare hvordan jeg skal få stilt inn dette. Har tilgang på innstillinger av FFDshow i Theatertek og disse innstillingene blir overført til alt av DVD avspilling inkludert gjennom MCE. Han har lagt ut masse om hvordan man justerer i Zoomplayer men det kan jeg jo ikke bruke i dette tilfellet. Blir på en måte etterslep og veldig diffust i forhold til hva jeg er vent med fra før av med standard decoder ved bruk av tv, divx, xvid, mpeg1 samt det som tas opp gjennom MCE.

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på Hardware.no. Mange gode guider der

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet som sagt er bare at de alle omhandler zoomplayer som ikke kan brukes siden jeg skal bruke MCE som frontend. Jeg ønsker kun å bruke Dscaler samt ffdshow til alt av postprosessering. Derimot ønsker jeg å bruke egne codecs til avspilling. Hadde et håp om å kunne justere like mye på forrhånd siden MCE bruker de codecs som man velger i f.ex theatertek.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan desverre ikke hjelpe deg med det. Hadde du hatt zp kunne du bestemt hva slags codecs du vil bruke til dekoding av forskjellige filtyper i innstillingene der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt så mye om denne Dscaler - er det noen som kan være så vennlig og poste en link til hjemmesiden deres og nedlasting.?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden