Hvor mye kjøling trenger man?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor mye kjøling trenger man?

Vil ha stille pc, tenkte på en viste foran, en bak og en på poweret, og ellers kjøleribebr overalt ellers..
    Blir det for smått??
    Sånn generelt speaking?

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shades
    Vil ha stille pc, tenkte på en viste foran, en bak og en på poweret, og ellers kjøleribebr overalt ellers..
    Blir det for smått??
    Sånn generelt speaking?
    Jeg har hatt min mang en natt på et varmt rom, slått av alle vifter, og latt den stå slik hele natten. Bare så det er sagt..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shades
    Blir det for smått??
    Sånn generelt speaking?
    Dette er vel et litt for "generelt speaking" stillt spørmål etter min mening, ettersom det helt kommer ann på hva slags elektronikk som kjører inne i pcen, og hva slags kjølebehov alle delene har, og hvordan luftstrømmene fra disse viftene treffer og hvordan varmen transporteres bort hvor varmt det er i omgivelses temp osv.

Et annet problem er stabilitet når delene jobber hardt med tunge oppgaver, og hvilke arbeids temeraturer de oppnår osv. Det er mange PC konstruksjoner som kan jobbe stabilt ved ganske høye temperaturer, men det går ofte igjen utover faktorer som levetiden på de forskjellige komponentene, og hvor mye og hvor lenge belastning en kjøres og hvor mange komponenter som jobber samtidig osv.

Svaret på spørsmålet vil etter min mening avhenge hva slags hardware man putter inn i PCen, og man måttet teste å overvåket temperaturen man får ved belastning før man ville kunnet si noe eksakt om kjølingen blir god nok.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting som også kan spille en viktig rolle i kjølingen er hvordan PC'en er skrudd sammen. Det er ikke så lurt å ha det veldig rotete inni kabinettet, da ledninger og slikt kan stenge for luften. Klips løse ledninger sammen, og gjem de så godt unna som mulig. Ledninger kan også trekkes bak hovedkortet..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •