guider til Netremote og Girder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

guider til Netremote og Girder

heisann

Driver å sliter med å sette opp HTPCen min. Dvs har fått installert zoomplayer, dscaler og ffdshow alt etter mastiff sin guide. Er kjempe imponert over hvor bra min 6000 kroners projektor ble med dette oppsettet. Fantastisk.

Nå er jeg da ute etter å gjøre det hele litt mer brukervennlig og automatisert. Finnes det noen steg for steg guider når det gjelder dette. Først og fremst vil jeg gjerne styre pcen min med min PDA( hp ipaq 6340 )har også kjøpt inn IR sendere som jeg håper kan sende signaler videre til receiver og projektor, X10 moduler må også skaffes men først vil jeg gjerne ha kontakt mellom PC og PDA:-)

takker så mye for alle mulig tips

pt

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en slags guide/manual ute på promixis sine sider, om oppsettet av Netremote.
    Veldig enkelt forklart så laster du ned Netremote, installerer dette på PDAen, installerer zoom player-plugin (http://brianavid.com/Avid/Distribution/Zoom.htm) og enabler TCP-styring i Zoom Player.

Det er en stund siden jeg gjorde dette sist, så detaljer husker jeg ikke. Men det var en smal sak å opprette kontakt mellom PDA og PC, ihvertfall.

Forumet på Promixis' sider kan være av stor hjelp, mange spørsmål er allerede besvart der. For custom oppsett av menyer og slikt inne i Netremote, benytter du Netremote Designer. Der kan du endre ccf-filene, legge til knapper og kommandoer osv. Styrekommandoer for zoomplayer ligger dokumentert i zoomplayer-plugin-pakka. Som newbie kan det være greit å laste ned ccf's fra andre oppsett for å få noen eksempler (inne på Download på Promixis.com).

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow, takker og bukker så meget. enkelt og motiverende forklaring. Skal prøve igjen ikveld

takker nok engang.

mvh
    Per Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei PT, skriver du noen ord om erfaring/råd mht. bruk av Netremote? Jeg leste bl.a. at en som var plaget med nettverkskort som ikke ville samarbeide med Netremote.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for sikkerhets skyld så drar jeg opp en gammel tråd - jeg må dog bare få omfavne denne geniale softwaren.

Har inntill senere tid vært frelst av Windows Mobile telefoner, og har benyttet HTC terminaler de siste 6 årene. Har nå gått over til Symbian (Series 60) i form av Nokia og har dermed en HTC TyTn II til overs som jeg bestemte meg for å teste NetRemote på - Jebus - en ny verden har åpnet seg!

Har tidligere betjent min HTPC med et trådløst media sett fra Microsoft i kombinasjon med en Media Center IR fjernkontroll - med NetRemote kan jeg sitte på do å bla i musikkbiblioteket (med cover art) og skifte musikk (for de som har behov for det):-) Det beste er at man har anlednign til å dele opp hjemmet i soner og switche mellom 2 forskjellige HTPC'er bare ved et klikk. Har du i tillegg en PDA med innebygget IR kan du kaste din Harmony fjernkontroll. (Har ikke kommet så langt enda:-))

Anbefales:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •