Hvilken dvdspiller kan htpc (med ffdshow) sammenlignes med?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken dvdspiller kan htpc (med ffdshow) sammenlignes med?

Ser litt rundt dette med htpc med zoomplayer og ffdshow. Flere artikler er fra 2004 og omhandler at du får ett bilde som kan sammenlignes med dvdspillere i høyere prisklasser.

For det første er det høyst individuellt hva som er høyprisklasse, samt at prisene har gått ned siste 1,5-2 år. Og for det andre har vel kvaliteten blitt bedre med tiden.

Si at man har en grei htpc til rundt 10.000 med nevnte software. Hvordan stiller den seg mot f.eks Marantz DV6600 eller Denon DVD-1920? (kikker litt på nevnte ettersom jeg ikke vet når jeg har tid med htpc)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst... ingen her som har testet forskjellen? :wink:

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En HTPC riktig satt opp med ffdshow/dscaler vil gi langt bedre bilde enn de DVD-spillerne du nevner.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, da har jeg fått svar på det jeg lurer på

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    En HTPC riktig satt opp med ffdshow/dscaler vil gi langt bedre bilde enn de DVD-spillerne du nevner.
    Bruker du ffdshow/dscaler i avspilling med Windows Media Center eller? Er litt grønn på dette feltet så eg prøver å få mest mulig erfaring og lese trådene her. Er en stor fan av Win media center så eg vil helst bruke den til alt, musikk bilder og DVD. Så eg håper Win MCE er tilfredstillende til bruk av avspilling av DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om du linket opp til min egen tråd er det ikke svar på dette spørsmålet. Som sagt er eg litt grønn på dette området og lurer på om ffdshow/dscaler brukes innen Windows Media Center. Ser det er mye omtalt men vet ikke hvor og hvordan man bruker ffdshow/dscaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roglia
    Selv om du linket opp til min egen tråd er det ikke svar på dette spørsmålet. Som sagt er eg litt grønn på dette området og lurer på om ffdshow/dscaler brukes innen Windows Media Center. Ser det er mye omtalt men vet ikke hvor og hvordan man bruker ffdshow/dscaler.
    Mitt svar ble gitt mtp. om poppiuz skulle sveipe innom tråden han startet, så var tråden du startet også interessant for ham!

Kan ikke gi deg noe godt svar på ffdshow, men foreløpig bruker jeg nvidia pure video og nvidia kort, plug'n'play, bra resultat og lite slåssing med programmet, sånn liker jeg

Ellers kan du jo sjekke ut det jeg skrev i linken under, har dessverre ikke noe bedre svar!

http://avforum.no/forum/generell-htpc/33132-mce-rippe-cd-og-lydkvalitet-dvd-avspilling.html

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk KH, dette er nyttig informasjon i denne sammenhengen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KH
    Mitt svar ble gitt mtp. om poppiuz skulle sveipe innom tråden han startet, så var tråden du startet også interessant for ham!

Kan ikke gi deg noe godt svar på ffdshow, men foreløpig bruker jeg nvidia pure video og nvidia kort, plug'n'play, bra resultat og lite slåssing med programmet, sånn liker jeg

Ellers kan du jo sjekke ut det jeg skrev i linken under, har dessverre ikke noe bedre svar!

http://avforum.no/forum/generell-htpc/33132-mce-rippe-cd-og-lydkvalitet-dvd-avspilling.html
    Hei KH!

Beklager missforstod deg, trodde det var til meg - litt for rask og skrive... :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •