Hvilken dvd spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken dvd spiller

Har en nec ND3500 intern dvd i pc'n og lurer på om jeg kan forbedre bildekvaliteten med å kjøpe en bedre spiller. Plextor for eksempel?
    En kamerat sa at det hadde mye å si.
    Kan noen hjelpe meg med et svar?
    Har jo hørt at plextor er rolls royce, men hvilken spiller. Det er jo så mange betegnelser. Har s-ata tilkobling.

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UglyMonan
    Har en nec ND3500 intern dvd i pc'n og lurer på om jeg kan forbedre bildekvaliteten med å kjøpe en bedre spiller. Plextor for eksempel?
    En kamerat sa at det hadde mye å si.
    Kan noen hjelpe meg med et svar?
    Har jo hørt at plextor er rolls royce, men hvilken spiller. Det er jo så mange betegnelser. Har s-ata tilkobling.

Tåpelig uttalelse fra din kamerat. Prisforskjellen er størrelse på bufferminne navnet, det første har ikke plextor lengre mer enn andre av og prisen er kunstig høg. Best buy pr i dag er NEC sin 3550 el 3551. Dersom du har orden på systemet ditt og du ikke har "en million" ting kjørende i bakgrunnen er det ingen forskjell. Forskjellen ligger i hvordan du setter opp windows, hvor kraftige komponenter du har og hvilke codecer du kjører. og sef hvordan du prosseserer bildet. Beste løsning for bilde er uansett å kopiere dvden fra platen og til harddisken før du spiller den av. Dersom du har system som tillater det. Du vil ikke merke noen forskjell på dvd kvalitet "nesten uansett" hvilken dvd drev du bruker i pc'en dersom du tester ulike drever på samme oppsett. De fleste dvd spillerne til pc i dag er bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg kjører ingen programmer når jeg skal se på film, og det er kun det jeg bruker dvd'n til, så det er det som bør være bra.
    Bruker sonic cineplayer. Er det kanskje det programmet som kan byttes ut da eller.
    Er ikke helt sikker på det med codecer heller men.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At en del Plextor-modeller koster noe mer kan tildels forsvares. Om man sammenligner med ND-3550, så støtter f.eks. PX-755 kvalitetssjekk av medier, Plextools generelt er ganske praktisk programvare og de har en bedre garanti/return-ordning. Nå kan Plextor-brenneren stille med noe bedre funksjonalitet, men mye av dette får man aldri brukt for (passordbeskytte medier, mer data inn på ett medie etc).

Personlig ville jeg ikke kjøpt en brenner der jeg ikke kunne kjørt kvalitetssjekk av medier. Generelt best for tiden må jeg si er BenQ og Plextor. BenQ ligger mer på samme prisnivå som NEC. BenQ og Plextor har generelt også noe lavere støynivå enn NEC -- riktignok kan man bruke programvare som setter ned hastighet og endrer spin-down-tid (hvilket også er funksjonalitet Plextor har gjennom Plextools).

Men kvalitetsforskjell på avspilling av DVD-Video er det nok lite av. I basis snakker man her om overføring av datastrøm til programvare og annen maskinvare som står for dekodingen. F.eks. kan det være at et bedre grafikkort eller annen avspillingsprogramvare heller kan gjøre videokvaliteten bedre. Hvilket grafikkort har du nå?

Newcomer ghost7 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UglyMonan
    Ok. Jeg kjører ingen programmer når jeg skal se på film, og det er kun det jeg bruker dvd'n til, så det er det som bør være bra.
    Bruker sonic cineplayer. Er det kanskje det programmet som kan byttes ut da eller.
    Er ikke helt sikker på det med codecer heller men.
    du kan vurdere å prøve anna avspillings program ja. htpc entusiaster anbefaler zoom player med bruk av ffdshow ( sjå hw.no sin htpc guide for oppsett) elles så er bildekvaliteten i windvd gasnke bra i forhold til andre spelere som bruker "eigne" dekodere...
    som nemnt over så har ikkje dreve noko å seie..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •