Trenger forslag til lydkort til HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger forslag til lydkort til HTPC

(Denne posten ligger også på HW.no's forum)
    Var egentlig på jakt etter et Chaintech AV-710, men det virker som er umulig å oppdrive. Har funnet det i noen amerikanske webshops, men de aksepterer ikke utenlandske VISA og PayPal kontoer! Ikke bra Jeg bruker www.magnum.no, så en amerikansk adresse er imidlertid ikke noe problem.

Trenger et lydkort med native støtte for Kernel Streaming over SPDIF (evt. ASIO) for bit perfect digital overføring til forsterkeren. Kortet skal kun brukes til musikk og film via f.eks Foobar2000 og ZoomPlayer, så analoge utganger og egenskaper i spill osv er likegyldig. Om det finnes et slikt kort til PCI-ex 1x eller 4x er jo det greit siden det er like mange av de sporene som vanlige PCI-spor på HKet.

Noen som har tips om hva jeg bør velge? Eller om Chaintech'en kan oppdrives i Europa?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baretull
    (Denne posten ligger også på HW.no's forum)
    Var egentlig på jakt etter et Chaintech AV-710, men det virker som er umulig å oppdrive. Har funnet det i noen amerikanske webshops, men de aksepterer ikke utenlandske VISA og PayPal kontoer! Ikke bra Jeg bruker www.magnum.no, så en amerikansk adresse er imidlertid ikke noe problem.
    Lydkort er ikke min sterkeste side, men dette kortet er vel basert på VIA Envy 24PT. Sjekket etter andre lydkort som benytter den samme brikken som kan ha tilsvarende egenskaper. Slik jeg kjenner Chaintech, skulle det vel strengt tatt overraske meg om de har konstruert så mye ekstra rundt brikken da dette ikke er et av deres fokusområder (altså lydkort). Bl.a. Gainward og Terratec bruker vel VIA Envy24 på en del av sine lydkort (mulig de bruker Envy24HT og Envy24GT, men er egentlig ikke den bedre enn Envy24PT?). Erfaringen min til VIa Envy24-serien begrenser seg til noen hovedkort med dette integrert. Sett i forhold til pris har det gjerne gitt mye igjen for pengene når det gjelder generell bruk.

Den norske Chaintech-importøren gikk vel dunken for 1-2 år siden, og har vel vært lite på markedet fra Chaintech her siden da. Sjekket "Where to buy" på Web-sidene til Chaintech?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chaintech'en har faktisk ikke Envy 24PT, men Envy 24HT-S, etter hva jeg har lest. PT-chip'en er til hovedkort, mens de andre er til ikke-onboard lydkort.

Den norske leverandøren av disse lydkortene (hovedkort.no) forsvant for en stund siden som du sier. Har ikke funnet noen andre steder i Europa som selger dette kortet når jeg har fulgt linkene til Chaintech. Det er alarmerende mange døde og villedende linker der. Kortet koster bare 25-30 USD i USA, så selv med porto til Norge og moms blir det billigere enn de fleste Envy 24HT-kort i Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg har funnet i Norge er TerraTec SoundSystem Aureon 7.1 til kr 499, men er litt usikker på drivere til dette kortet. Er det noen som har dette og kan verifisere at det gir bit-perfect lyd og at det finnes problemfrie drivere til XP?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv med porto til Norge og moms blir det billigere enn de fleste Envy 24HT-kort i Norge
    Med dagens dollar kurs kan du handle for $29 uten at det tilkommer mva.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten har en slem tendens til å ta med porto når de skal finne ut om varen koster mindre enn 200 kr. Vet ikke om det er etter boka eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten har en slem tendens til å ta med porto når de skal finne ut om varen koster mindre enn 200 kr. Vet ikke om det er etter boka eller ikke.
    Nei. 200-grensa gjelder for verdien av varen ekskludert frakt.
    Men, hvis verdien overstiger 200,- så skal man betale mva av både verdien og frakta.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gunner
    Nei. 200-grensa gjelder for verdien av varen ekskludert frakt.
    Men, hvis verdien overstiger 200,- så skal man betale mva av både verdien og frakta.
    Takk for oppklaring. Litt merkelig regel synes jeg, hadde vært mer logisk (og mindre griskhet) å bare legge moms på varen. Skal huske på dette neste gang jeg bestiller fra utlandet.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M-Audio Revolution 7.1 skal vel være et reelt alternativ? Om jeg har forstått det rett så støtter dette kortet ASIO gjennom S/PDIF.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. har nå lest meg frem til at dagens drivere til M-Audio Revolution 7.1 ikke støtter ASIO gjennom S/PDIF...

Er i akkurat samme situasjon som deg, baretull, og Chaintech AV-710 ser virkelig bra ut, til en fantastisk pris. Skal lete litt rundt. Skal si ifra om jeg finner noen forhandlere som leverer til Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jakter fremdeles på lydkort...

Er det ingen i hele dette lange landet som har bit perfect lyd på HTPC'en sin til under 1000 kr?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •