To skjermkort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: To skjermkort

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

To skjermkort

Jeg tenker å bygge en HTPC i kabinett av typen Dign X15e http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309500 som har 7" skjerm innebygget. Er det noen som vet om om det er mulig å bruke to skjermkort i samme PC samtidig med ulik konfigurasjon? Formålet er å bruke forskjellig skjermoppløsning på TV og touchscreen.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette er mulig å fikse med PowerStrip, evt er det mulig at skjermkortet kan sende to ulike oppløsninger selv, men har ikke forsket på dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken oppløsning kjører 7" skjermen på? Er det vanlig CRT-TV du skal koble til?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To skjermkort i samme PC er ingen problem og du trenger ikke Powerstrip for å kjøre dette. Bare pass på at skjermkortene er fra samme brikkesettserie og (helst) samme produsent, for å unngå driverkonflikter.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men PowerStrip er vel fryktelig mye billigere?? Noen grunner til å kjøre to skjermkort fremfor PowerStrip?

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man få to ulike oppløsninger med PowerStrip? Har aldri fått dette til. Jeg har ATI Radeon 9600 Pro og bruker TV og LCD-skjerm til dette kortet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb
    Men PowerStrip er vel fryktelig mye billigere?? Noen grunner til å kjøre to skjermkort fremfor PowerStrip?
    Dersom spørsmålet var om det var mulig å kjøre to skjermer med ulike oppløsninger på samme skjermkort, så ja det er ikke noe problem. Alle skjermkort mindre enn 10 år eller noe sånt har dual-head funskjon, dvs. støtter for to skjermer. Med uavhengige oppløsninger. Men såfremt det ikke er snakk om veldig sære oppløsninger er det heller ikke nødvendig med Powerstrip. Windows og skjermkortdriverne støtter dette (sjekk hjelpgreie for skjermkortet)..

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da funker jo den desidert enkleste løsningen, ser det ut til. Det enkle er ofte det beste, og det ser ut til å gjelde her også

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Kan man få to ulike oppløsninger med PowerStrip? Har aldri fått dette til. Jeg har ATI Radeon 9600 Pro og bruker TV og LCD-skjerm til dette kortet.
    Powerstrip støtter ikke tv-utgangen på skjermkortene. Og dersom du bruker en TV med s-video eller kompositt så har du kun ett alternativ når det gjelder oppløsninge uansett, nemlig 576p.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forklarer problemet mitt. Har styra noe sinnsykt med å endre oppløsningen ut fra S-video utgangen på TV-kortet. Eneste måten å få et ordentlig bilde på er å endre oppløsningen på primærskjerm (LCD-skjerm) - da ser TV'n OK ut, men da blir data-skjermen håpløs å jobbe med...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thunderstorm77: Det er fordi du kjører driver i clone-modus, hvor innholdet på begge skjermene bli det samme. Clone-modus kan bare kjøres når begge skjermene har samme oppløsning. Prøv å sett skjermene i uavhengig (single) modus i stedet. Du finner innstillinger for dette under "Displays" arkfanen under avanserte innstillinger på skjermkortet.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk for tipset, skal prøve det! Hva er extended desktop? Har prøvd omtrant alle instillinger med dette også, men da får jeg bare opp omtrent halve skjembildet på TV'n og ingen ikoner/verktøylinje.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ikke få noen verktøyline eller startmeny på TVen (skjerm 2) dersom du blir singlemodus. Dette er Windows sin feil. Om du virkelig har behov for en verktøylinje anbefaler jeg å kjøpe programmet Ultramon (jeg har dette for mine to LCD-skjermer).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg egentlig ønsker er å ha samme skjermbildet (skjermbildet=mediaportal) både på liten 7" LCD og 42" plasma samtidig, men med ulik oppløsning. Det får jeg vel ikke med skjermkortet i single-modus, eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, med mindre mediaportal støtter denne funksjonen selv så får du ikke det.. Den beste løsningen er dermed å finne en 7" lcd skjerm som enten direkte har samme oppløsning som plasmaskjermen din, eller som kan ta imot og skalere plasmaskjermens oppløsning. På denne måten får du kjørt clonemodus mellom skjermene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •