myHTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: myHTPC

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

myHTPC

Slik oppsettet mitt er idag står PC i ett rom og det går skjulte kabler inn til stereo/TV/prosjektor i stua. Derfor hadde det vært veldig greit å kunne bla blant alle filmene som ligger på PCen fra fjernkontrollen istedet for å måtte gå på PCen. MP3 samlingen har jeg kunne styrt lenge via IRman og Winamp så den biten er grei.

Med dette utgangspunktet så hørtes myHTPC genialt nok ut for meg inntil jeg får bygd meg HTPC til å ha i stua. Problemet nå etter å ha prøvd å få det til å fungere skikkelig i helga er at det går jo så sinnsykt treigt! Går jeg inn på MP3 samlinga f.eks. så tar det alt for lang tid før jeg får lista opp, det samme gjelder foresten også filmene. Er dette kun hos meg eller er dette ett problem med programmet? Jeg har ikke verdens kjappeste PC (P4 1700, 512 MB ram) men burde nå vell klare å kjøre myHTPC?!?

Hva andre alternativer finnes til myHTPC som gir meg mulighet til først og fremst navigere i film/musikk samlingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også brukt noe av helgen til å prøve myHTPC. Har støtt på problemer, men ikke vedrørende responstiden slik du beskriver. Bruker du WM9 plug-in som er standard, eller har du byttet den ut?

WM9 klarer ikke å spille av mine divx5 filmer med surround lyd, så jeg har forsøkt å bytte den ut med plug-in for MediaCenter 9.1, men uten at det ble helt vellykket.

Jeg har lett etter en komplett frontend i snart et år, uten å finne noe som dekker alt. Jeg har tv-kort, alle cd'er, alle dvd'er og alle bilder på min htpc. Har prøvd myHTPC, MediaCenter med Hairstyle skin, MainLobby produktene, 4am og Showshifter. Bruker nå mest Showshifter som samlet sett fungerer best, og for video filer er den helt suveren. Grensesnittet er helt tilpasset tv, og den støtter noen remote controls (jeg bruker ATI).

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off-topic, men hva synes du om Mainlobbyproduktene? Disse ser jo uten tvil lekre ut da :-)

Frister, men er jo ikke helt billig.. Kan disse styres uten touchscreen egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, de så skikkelig lekre ut, men jeg ble ikke fornøyd. Det skal sies at det er mange måneder siden jeg prøvde, men da var det ikke mulig å få opp en liste over videoer, man måtte bla seg gjennom cover for cover, noe som er helt uaktuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dette utgangspunktet så hørtes myHTPC genialt nok ut for meg inntil jeg får bygd meg HTPC til å ha i stua. Problemet nå etter å ha prøvd å få det til å fungere skikkelig i helga er at det går jo så sinnsykt treigt! Går jeg inn på MP3 samlinga f.eks. så tar det alt for lang tid før jeg får lista opp, det samme gjelder foresten også filmene. Er dette kun hos meg eller er dette ett problem med programmet? Jeg har ikke verdens kjappeste PC (P4 1700, 512 MB ram) men burde nå vell klare å kjøre myHTPC?!?
    Maskinen du har er mer enn god nok for myHTPC. Men i myHTPC Config, bør du velge en innstilling som gjør at programmet ikke genererer ny liste hver gang du går inn i modulen, eller starter myHTPC. Hver gang du legger til ny musikk/film, kan du generere lista i myHTPC Config en gang, og da tar det "no time" når du velger modulen i programmet. Håper jeg ble forståelig!?!

For å generere lista i myHTPC Config, gjør følgende:

-Velg modulen du vil generere lista til (f.eks musikk)
    -Under Cache settings, ta bort alle haker
    -Trykk på Build now
    -Thats it!

-Om du legger til ny musikk/film, start Config igjen, og trykk Build now igjen, og lista blir oppdatert.

Hvis ikke det hjelper, så er det mulig du har andre innstillinger som ikke er rett, men se på dette først og se om det hjelper... Lykke til!

Kan også si at Meedio (myHTPC 2) kommer snart, og mener å ha lest at den bare skal legge til nye filer, noe som gjøre at du ikke trenger generere ny liste etter hver gang du legger til flere filer.

mvh

Stingray

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •