Jeg har testet litt med Windows Media Player 9 HDTV videoklipp på min HTPC i det siste, og i dag bestilte jeg "T2: Extreme Edition" for å få en hel film i dette formatet. På denne siden finnes det trailere til filmen og noen andre filmer samt demoklipp fra MS:
http://www.microsoft.com/windows/win...tShowcase.aspx

1080p-traileren har samme oppløsning og bitrate som den som følger med T2: extreme. Min HTPC spiller 720p-traileren med letthet, mens 1080p-traileren spiller helt jevnt og fint, men ved maksimum CPU Usage. Microsoft oppgir 3.0GHz P4 som minimumsprosessor men min AthlonXP 1600+ (Palomino) klarer det uansett så lenge bitrate er under 6800 virker det som. Videoklippene er ganske imponerende med tanke på bitrate og filstørrelse, men de er veldig krevende å dekode.

Håper jeg får til å spille WMP-utgaven av T2, den må visst ha internett-forbindelse for å hente ned lisens før den vil spille, og min HTPC har ikke internettforbindelse. Må skaffe meg noe trådløse greier til denne PC'en.

Bildene nedenfor viser CPU Usage i Windows Media Player 9 og WinDVD 5.1. I WMP9 opplevde jeg ett enkelt stutter ved den tyngste scenen i traileren, mens i WinDVD 5.1 spilte den helt jevnt uansett.