Bruke MCE IR Blastere til å styre forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke MCE IR Blastere til å styre forsterker

Hei!

Jeg har HTPC med standard Microsoft MCE fjernkontroll, men kjører Mediaportal i stedet for MCE,

IR reciveren som medfulgte fjernkontrollen har også 2 ir blastere. Det jeg vil få til er at disse slår på min forsterker (Denon avr-2800) når PC`n kommer ut av dvale og omvendt. Har prøvd uttallige programmer som HIP og Myblaster. Har også installert en ny driver for fjernkontrollen, noe som resulterte at denne ikke virket uten HIP i MediaPortal... huff

HIP låste seg når jeg ville lære den nye IR signaler så det funket ikke.. Prøvde også å mate HIP med litt tvilsomme ccf filer funnet på remote central men dette virket ikke (Blasteren blinker men Denon bryr seg ikke)...

Er det noen som har fått til en slik løsning?
    Det kan jo ikke være like komplisert som jeg har gjort det, med tanke på at jeg ikke skal rekonfigurere fjernkontrollen, bare blasterne....

Takknemlig for all hjelp!

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ein vill tipp, men kanskje girder kan hjelpe deg her. Utrulig allsidig program ihvertfall..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk!

Skal prøve dette, men trodde at problemet her var at microsoft sine drivere til dette produktet er lite allsidige? Altså at de ikke kan læres opp til annet enn set top box kommandoer?

Vet du om girder har noe støtte for MCE fjernkontrollen, eller bare IR blastere generelt? Tror nemlig denne blasteren er litt spesiell?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt rundt dette, og det finnes en "hacket" driver til IR-mottakeren som gjør at den oppfører seg som en generisk IR-mottaker og sender. Sjekk på thegreenbutton.com osv.

MEN: Om du endrer driveren, er det en del ting som ikke funker optimalt, f.eks. triple-touch systemet for å skrive bokstaver med MCE-fjernkontrollen, og støtte for MCE tastaturet blir borte.

Så jeg ville nok anbefale å kjøpe en ekstra ir-sender KUN for dette bruket, og la MCE IR -mottaker/senderen være dedikert. Minst kluss.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

Takk for svar!

Har også lest litt rundt dette. Har slettet alle sære programmer som HIp og girder (Skikkelig overkill i forhold til hva jeg skal gjøre). og reinstallert org drivere.

MEN jeg fant et lite snedig program som heter MCEIR (ligger i første posten der)

Sjekk readme filen for syntax.

Gir mulighet gjennom console kommandoene å ta opp IR signal til en fil, og spille av denne filen.

Har enda ikke klart å ta opp til fil (programmet henger seg på en måte), men å spille av filer går så det suser. Lastet ned en fil bare for å prøve. Led'n blinker ihvertfall men har ikke utstyret som skulle reagere på dette.

Så er det bare å finne en måte å kjøre .bat filen når den kommer ut og går inn idvale.

Om noen får til å ta opp noe eller får til noe annet med dette programmet, så skrik ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jadda!

Funker som fy!

Nå klarer jeg å ta opp og spille av ir signaler med MCEIR. Klarer å slå på og av forsterkeren med to .bat filer jeg har laget.

Hemmeligheten var å legge et ark over fjernkontrollen og ir reciveren under læringsprosessen da denne er veldig følsom for lys tydeligvis.

Nå gjenstår det bare å finne en måte jeg kan kjøre disse .bat filene rett før den går i dvale og når den resumer.

Noen som har noen forslag?

Det er Mediaportal som styrer dvale modus og slikt på maskinen min.. kanskje det kan gjøres her?

Magnus

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å bruke MCE blasteren som en generisk mottaker-sender. Dvs at jeg kan benytte orginal fjernkontroll til dekoderen og forsterkeren, slik at IR-Blasteren fungerer bare som en "IR bridge"?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja! Er en plugin i MP som gjør alt dette meget elegant. Kan sette opp events som trigger makroer. MCE Replacement Driver. Kan også ta opp IR koder som programmet nevnt over

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •