Kabel-TV og HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel-TV og HTPC

Hei

Jeg bygge en HTPC med Mediaportal som skal brukes i et hus med kabel-TV. Jeg har bare erfaring med satelitt og ikke kabel-TV .Trenger derfor noen råd om hvilket type PC-TV-kort (DVB-T) som egner seg best. Lurer også på om brukes forskjellig type kort avhengig av hvilken kabel-TV leverandør man bruker eller om kabel-TV er lik kabel-TV.

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabel-TV er ikke kabel-TV. Eh, altså, det er forskjeller. :-) Du må sjekke hvilken leverandør du har og så finne ut hva slags signal de sender. Er du heldig, så kan du dytte inn et DVB-C kort i PC'en din og ta inn de ukrypterte digitale kanalene de gir deg. Potensielt et kort som støtter sånne aksesskort da, om du har betalingskanaler du vil se også. Er du uheldig og har feks UPC, så har de kødda med signalet slik at det bare er UPC sine bokser som kan dekode de digitale kanalene de sender. Så da må du ha en ekstern settop boks fra UPC og så fore en og en analog(!) kanal til PC'en din... UPC sender jo også noen analoge kanaler, som du fint kan ta inn med et vanlig TV-kort til PC'en, men det skal de jo slutte med.

OK

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg funnet at i det nye huset er det kabel-TV fra Canal Digital. Kan jeg da bruke et DVB-C kort? Må dette ha noe plass for kodekort eller brukes ikke dette på kabel-TV. Har du noen anbefalinger til type kort?

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fint lite om sendingene til Canal Digital, men første søket på "htpc" og "canal digital" på en vilkårlig norsk søkemotor ga jo ihvertfall denne siden:

http://www.tci.no/bbb/form/produkt.asp

Samt en del ymse forum-treff om emnet. Men hvorvidt det funker har jeg som sagt ingen peiling på. Sørg for å ha god retur-rett på det du evt bestiller av utstyr.

OK

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •