For mye ledning på trådløs mus! ;)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

For mye ledning på trådløs mus! ;)

Jeg har et Logitech Cordless Desktop MX 3100. Mottakeren på dette settet er rimelig stor, og den har to tilkoblingsledninger, en usb og en god gammel sånn grønn tastatur/mustilkobling.

Det jeg lurer på er: Tror dere jeg vil ødelegge hele opplegget ved å fjerne (klippe av) den grønne tilkoblingen? Jeg kommer ALDRI til å bruke denne da jeg ikke har sånn tilkobling på pc'en.....

Jeg ønsker å fjerne denne fordi den stort sett bare ligger i veien og tar plass...

Noen tips?

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, hvorfor skulle det det?? Men det er vel sjangs for at det blir tull hvis de interne lederne ligger borti hverandre (kortslutning).

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må være den dummeste tråden på lenge. Her dør barn i afrika av sult, og du klager over at en liten ledningtapp slenger. Teip den fast, kutt den av gjør hva du vil. Selvfølgelig er det dumt å kutte den av.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skulle det være dumt å kutte den av?? :-? Dette har jo ingen innvirkning...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er to separate ledninger som går inn i selve mottakeren.... Så får ta sjangsen... Det er ikke min, det er jobb pc, litt dumt å komme og reparere en ødelagt mottaker hvis grunnen er at jeg klippet den av... hehe

Cybervision: Hvorfor i heite svarte du på tråden hvis det er den dummeste tråden noensinne? Da må jo du være ganske langt oppe på rangstien av de dummeste folka!

Overse heller dumme tråder og redd de sultne barna i afrika i stedet for å rakke ned på andre sine tråder!

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vel ikke være noe problem å kutte av PS/2 ledningen, bare prøv å ikke få lederne til å ligge inntil hverandre, bruk litt teip eller noe..

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, isolere den avklipte tenker du på? Det skal vi nok få til! Tror ikke eg kommer til å kortslutte den....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den funket fint enda gitt!!

Good!!!

Newcomer nlhenrik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Dette må være den dummeste tråden på lenge. Her dør barn i afrika av sult, og du klager over at en liten ledningtapp slenger. Teip den fast, kutt den av gjør hva du vil. Selvfølgelig er det dumt å kutte den av.
    Viss det er problematikken rundt sultne barn i afrika du vil diskutere, så er du vel kanskje på feil forum? bare en tanke....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... har vel bare hatt en dårlig dag! Eg gir nå min skjerv til de fattige barna, så da har eg vel lov til å prøve å fikse opp i ting som gjør at det ikke blir helt perfekt på min pc....

Denne mottakeren er stor nok fra før av, så eg tenkte eg kunne lage den litt mer bærbar, slik som resten av pc'en!

ha en god kveld!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endring i problemstilling

Er det forresten noen som vet om det finnes sånn USB stick mottaker til dette settet fra logitech? Hadde vært litt greiere å ha med seg!

Sjeldent man trenger en stor rekkevidde når man er på farten, kjekkere hjemme når man skal styre filmen på tv fra godstolen!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal fastmonterte ledninger fjernes fra sånne enheter, ville jeg heller skrudd opp enheten og sjekket hvordan den plagsomme ledningen var kobblet. Mange ganger er det bare en liten sløyfe som holder ledningen inne i enheten og en liten demonterbar kontakt så det er forholdsvis lett å kobble av ledningen inne på print kortet. Da får man en grei retrett mulighet hvis man senere går tom for usb porter og kan få brukt for ps2 kontakten . Kapper man en slik kabel burde man sørgefor å sikkre de avkappede endene fra å skape kortsluttninger med hverandre.

Det finnes vel hværken dumme tråder i AVforum eller dumme spørsmå. dumme svar derimot.....;-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte også tanken å skru opp og fjerne den, men den hadde en sånn sveiset klump midt på der ledningene liksom gikk sammen, og den ifkk jeg ikke bort...

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du må(har?) klippe, så kan forsiktig plassering av lederene, og en eller flere velvalgte "derter" med smeltelim (limpistol) hindre kortslutning.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er klippet, ingen kortslutninger, og eg tror ikke det hadde hatt så mye å si uansett... Klippet jo ikke den med usb koblet til allikevel. Når jeg har klippet så kommer de ikke borti....

Var egentlig ikke så bekymret for den delen, mer det om mottakeren ikke virket uten PS2 kontakten....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •