Holder dette til å spille av HD-filmer i 720p?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Holder dette til å spille av HD-filmer i 720p?

Heisann. Jeg lurer på om denne hardware konfigurasjonen holder til å spille av 720p, dette her er spesifikasjoner til laptop.

*AMD Sempron 3100
    *1024MB RAM
    *Intel® Graphics Media Accelerator 900 - opp til 128 MB,Supports Dual Independant Display

Snakket med en selger på expert, had todde nok att dette ville funke fint, men jeg er litt usiker. Håper noen her som har erfaringer med HD og laptoper. Prøvde å "google" litt om skjermkortet, men ble litt usikker på om denne behandlet HD-matriel. Håper noen kan komme med noen innspill her ;-)

Takk på forhånd
    MVH
    kas

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kanskje styrt unna en sempron prosessor. Er som intel sin celeron og representerer det billigste i klassen.

Ville også valgt et Nvidia kort eller ATI kort når jeg først var i gang

Men det vil nok fint klarer 720p.
    Lykke til

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk ska du ha for gode råd, slike ting jeg trenger å vite;-) prøver å hlode budsjetet mitt så lavt som mulig, hehe.. Hva tror du om et ATI X200 kort da?

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x200 blir vel litt i minste laget. Nokon seier x300 klarer det greit, men skal du vere sikker gå for minst x600, eller best av alt gå for nvidia. 6600gt feks.

Ville ikkje lagt for mykje vekt på kva ein expert-selgar seier, klart at viss ein får provisjon av salget så er det nok mykje som går an i teorien.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en A64 3000+ med ATI 9700 mobile, 512 mb ram, og den klarer ikke 720p flytende... i alle fall ikke sist gang jeg prøvde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min laptop (Znote6515wd)har Intel Pentium M 1,73ghz og GeForce go6600. Dette går så det suser i 720p. Har prøvd en HP med x600, og det er mulig den klarer det, men det er generelt mye dårligere ytelse på det enn GF når det gjelder andre saker som f.eks litt krevende spill, så HP'en ble levert tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en Sempron 3100+ med et Nvidia 6600 LE - og jeg klarer hvertfall å spille av alle quicktime 720p filmer greit. Jeg kan av og til se tendenser til hakking, men det kan jo ha noe med prosesser som kjører i bakgrunnen å gjøre.

Knut

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt av innebygde skjermkort samt det meste av mobil skjermkort (bærbarpc type) er elendige når det kommer til HD som krever rå krefter.

3ghz p4 eller 3000+ amd athlon er minstekrav så å si på cpu, 512mb ddr ram på hovedkortet, og minst radeon 9600pro eller tilsvarende nvidia med minst 128 helst 256mb ram. Snakker her om stasjonær pc selvsagt. Med noe slikt vil maskinen kunne kjøre av 720p helt greit, men null filter justeringer, og du kan ikke gjøre noe annet med pc'en samtidig.

Snakker her av egen erfaring da jeg selv har endel hd filmer og serier som jeg har kjørt igjennom.

Det er heller ikke rart at du ikke finner noen info om det skjermkortet som du skriver om innledningsvis da dette er et såkalt "onboard" skjermkort som bruker av minnet til pc'en og ikke har noe selv. Dette vil være den største flaskehalsen på denne pc'en og vil ødelegge totalt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle innlegg. Det virker som jeg må koste på meg litt mer en jeg trodde, trudde jeg slapp det siden jeg ikke trengte en "spille maskin"(bruker heller xboxen). kan man få en brukbar laptop til rundt 10k da? noen som har et forslag, og helst fra en butikk med betalings utsettelse (Tjener ikke stort som lærlig :-P )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sjekke denne linken: http://www.microsoft.com/windows/win...tshowcase.aspx

Her står det litt om hva som kreves av en pc for spille av 720 og 1080.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor laptop? Laptopper er svinedyre om du skal ha kraftig cpu, kjapp hd og iallefall skikkelig skjermkort. Disse starter gjerne på rundt 15 000.

Du får bygd en kraftig HTPC for rundt 6000+

Spill og HD opptak har i stor grad mye av de samme maskinkravene. Tunge matematiske oppgaver.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Hvorfor laptop? Laptopper er svinedyre om du skal ha kraftig cpu, kjapp hd og iallefall skikkelig skjermkort. Disse starter gjerne på rundt 15 000.

Du får bygd en kraftig HTPC for rundt 6000+

Spill og HD opptak har i stor grad mye av de samme maskinkravene. Tunge matematiske oppgaver.
    Så sant det du sier. Har tenkt på å bygge det, men senere. Trenger en laptop, på grund av flekibiliteten, og da hadde det hvert greit med en som også taklet 720p i sammeslengen, for oppkobling mot hd-rady tv( som f.eks portabel mediaplayer hehe)

alabama: Jada, men om dette også var i sammsvar med laptoperer sieden det er forskjel på en CPU med 1,8GHz på en laptop og en vanelig pc,

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste ikke så nøye på innledningen her, men jeg har selv to bærbare pc`er hvor den ene har en 3,2Ghz P4 Cpu og x600 skjermkort. Den drar lett 1080, men klart kommer litt an på hvor mye penger du skal legge i.

Men styr nok unna de rimeligste bærbare, alternativt kan du jo kanskje laste ned en prøvefil og brenne den på en cd/dvd/mem stick få den spilt av i butikken?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alabama
    Leste ikke så nøye på innledningen her, men jeg har selv to bærbare pc`er hvor den ene har en 3,2Ghz P4 Cpu og x600 skjermkort. Den drar lett 1080, men klart kommer litt an på hvor mye penger du skal legge i.

Men styr nok unna de rimeligste bærbare, alternativt kan du jo kanskje laste ned en prøvefil og brenne den på en cd/dvd/mem stick få den spilt av i butikken?
    Det var ingen dum idé, det skal jeg faktisk spørre om jeg kan i butikken ;-)

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne her laptopen selv og den kjører lett 720p:

HP Pavilion ze2358EA
    AMD Turion 64 mobil teknologi ML-30 1.6 GHz - 64-bit
    2x512MB
    80 GB - 4200 rpm
    ATI RADEON XPRESS 200M

Koster rundt 8500,-
    Har ikke testet 1080i, og det klarer den sikkert ikke heller, men 720p går fint. Kanon nice.
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •