2 tastatur til samme PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 tastatur til samme PC

Jeg har en PC som står på et soverom ved siden av stua. Jag har trukket AV-kabler slik at jeg kan bruke PCen på TVen i stua.

Men slik som det er nå må jeg løpe frem og tilbake mellom soverommet hver gang jeg skal gjøre noe på PCen.

Jeg tenkte derfor på muligheten for å skaffe med et trådløst tastaur til stua. Går det an å koble til to tastatur/mus til samme PC?

Er det forresten noen som har forslag til et tastatur med integrert mus. Det nye tastaturet til Microsoft ser genialt ut, men da må man visst ha MCE-PC for å kunne bruke det. Jeg har kun XP.

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du trenger en kvm-switch. sjekk komplett.no. de har det. Ati har også en Remote Wonder som er en fjernkontroll til pc. den virker ganske greit til å styre pcen med, men kan ikke brukes til spilling. kan også være www.vendur.no har noen bra løsninger men de er ofte ganske dyr.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler Logitech Cordless Desktop MX 3100!

Kan hende det er kommet en ny modell, men tastaturet og musa er genial synest jeg! God rekkevidde og laser mus! Veldig behagelig tastatur!

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg har det vært uproblematisk med to mus og to tastatur på samme datamaskin.
    Da bruke jeg PS2 pluggene og USB pluggene.

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har omtrent samme erfaring som hansam her, jeg har hatt 3 mus tilkobla pc'n og 2 tastatur, så det funker bra det

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bra å høre at det fungerer fint med to tastaturer. Da er det bare å finne et som passer til stua

Har hørt mye positivt om det Logitech 3100 tastaturet. Tenkte meg imildertid et med litt mer stilrent design. Noen som kjenner til dette?

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stilrent

Har selv kjøpt Logitech diNovo Media Desktop, siste model med Laser mus & bluetooth: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311959&cks=PRL

Meget fornøyd, musa slår seg av når den ikke brukes slik at det går 1-2 uker mellom hver ladding.
    Denne modellen er også billigere enn forige modell fordi de har gått bort fra bluetooth-hub i laddestasjonen, nå er det en enkel bluetooth-usb-dongel og en pen separat ladder.

Anbefales!

Og, som tidligere nevnt, ingen problem med flere tastatur, i allefall med nyere maskiner og XP

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IceCone
    Det var bra å høre at det fungerer fint med to tastaturer. Da er det bare å finne et som passer til stua

Har hørt mye positivt om det Logitech 3100 tastaturet. Tenkte meg imildertid et med litt mer stilrent design. Noen som kjenner til dette?
    Det diNovo tastaturet beregnet for notebook har ganske kort rekkevidde. Ville nok gådd for standardutgaven istedet.... men den er jo en del dyrere....

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IceCone
    Bare for å skremme bort godfølelsen litt: På min stasjonære PC hjemme klarer jeg ikke kjøre tastatur/mus på PS2 og USB samtidig. Men tilnærmet samme tastaturer på jobb-PC'er går bra. Dette har jeg prøvd med flere operativsystemer (hjemme) og flere konfigurasjoner, men problemet er sansynligvis relatert til hardware. Mao: det er ikke 100% sikkert at det funker med to sett tastaturer....

Lån gjerne et annet tastatur av noen for å teste før du shopper.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere tastaturer til samme maskin er null problem. Kjører det selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •