Asus MyCinema og UPC, finner ikke kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Asus MyCinema og UPC, finner ikke kanaler

Hei, noen som kan hjelpe?

Kort: ASUS MyCinema-P7131 Dual

Bakgrunn: har UPC kabel-TV og har akkurat installert Windows Media Center 2005, har også lagt inn medfølgende CyberLink PowerCinema programvare. Hverken Media Center eller PowerCinema finner noen kanaler.

Hva har jeg testet?: Jeg har selvsagt testet at TV kabelen jeg har frem til PC'n funker, den gir bilde på vanlig TV. Har lastet ned nyeste drivere og har prøvd å oppgradere firmware, men det viste seg å allerede være nyeste firmware.

Hva kan jeg gjøre nå? Noen som har erfaringer med UPC, Windows MCE 2005 eller andre nyttige tips?

Trygve

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten update:

Har nå prøvd både DScaler og ChrisTV, disse scanner litt mer nøye etter kanaler, men har ikke funnet noe enda...

I ChrisTV er det en hel haug kanaltyper å velge mellom: PAL-DK, PAL-GB, diverse NTSC typer og noe som heter UPC-NL og i tillegg en egen dropdown med forskjellige undertype av "display type" (fritt etter hukommelsen) slik som PAL-B, PAL-G, PAL-H osv. osv.

Hvilken av disse skal jeg velge når jeg har UPC?

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver at kortet ditt er en "dual". Det vil sikkert bety at det har både en analog og en digital tuner i seg. Du kan bare bruke den analoge tuneren i UPC sitt nett. De har nemlig vært så forferdelig hyggelige at de har køddet litt med DVB-C standarden slik at det bare er den like forferdelig hyggelige Motorola set top boksen deres som skal kunne ta imot digitale signaler. Bytt kabel-tv leverandør.

OK

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertlig takk for svar... Uff, dette var en kip (les: potensielt dyr) nyhet, men på den annen side har jeg stadig følelsen av at UPC har elendig kvalitet på signalene. Det fine med abonnementet mitt nå er at det er billig fordi vi deler flere sammen.

Men uansett, jeg har brukt analogkontakten på TV kortet... Burde ikke det da fungere greit å i hvert fall få frem analoge sendinger/signaler fra UPC på TV-kortet? Eller betyr det du sier at jeg er NØDT til å ha digitale signaler for å få brukt kabel-TV og dermed er hensatt til å bruke vanlig antenne for å få inn de analoge signalene?

Trygve

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager litt tregt svar, henger ikke her hver dag. :-)

UPC sender, ihvertfall der hvor jeg bor midt i Oslo, både digitale og analoge signaler. Det er en 10-12 (har ikke telt) analoge signaler som ikke er kryptert, og tilsvarende 12-15 ukrypterte digitale. De analoge signalene kan du fint ta inn på PC'en din på den analoge TV-inngangen din. Dersom TV-applikasjonen din ikke finner noen kanaler så sjekk om du kan gjøre noe ala "full frequency scan" istedenfor å velge et eller annet ferdigdefinert sett ("european cable" eller noe tilsvarende). Sett også opp oppløsningen på scan'et så mye som mulig, dvs sørg for at den hopper færrest mulig Hertz mellom hver gang den flytter seg oppover båndet for å lete etter kanaler. Full scan tar ganske lang tid, men den vil da finne de analoge du har. Dersom det ikke hjelper, så har du enten kobla feil, har et dødt kort eller så sender ikke UPC analogt der du bor. Sjekk ved å sette en normal TV på samme kabel og se om den klarer å ta inn noe som helst. Går det bra, så skal det være mulig med TV-kortet i PCen også.

OK

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar, dette var veldig oppklarende og sånn jeg egentlig trodde det fungerte. Jeg har prøvd full frequency scan i ChrisTV (Windows MCE 2005 og det medfølgende programmet har ingen slike muligheter, har i hvert fall ikke funnet noen). Jeg fant dessverre ingen kanaler og jeg har testa med den analoge tuneren på videoen min at den får inn signaler på samme kabel som jeg kobler til TV kortet. Jeg skal prøve å sette ned Hz i enda lavere hopp, men det som har gjort meg litt usikker er at man i Full Frequency scan må velge mellom en hel haug forskjellige PAL typer. Husker ikke ordrett i farten men er vel noe slikt som PAL-B PAL-D PAL-G osv.

En annen ting er at jeg ser i en test på hardware.no av et annet TV kort at de måtte installere en MPEG dekoder for å få sett TV. Dette fulgte ikke med ved kjøp av kortet, kan hende det er samme problem her, skal teste det så snart jeg får tid.

Takk for meget god hjelp så langt!

Trygve

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •