Forbedring med FFdshow og Zoomplayer på LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forbedring med FFdshow og Zoomplayer på LCD

Hei

Jeg har bygget en htpc som jeg satte opp mot en vanlig 15" datamonitor bare for å prøve. Fulgte guiden til Mastiff og må si bildet ble jo meget bra på monitoren.

Nå skal jeg kjøpe en Samsung 40R51B LCD tv, men er usikker på om jeg skal orke å sette opp htpcen med zoomplayer og hele den pakka på nytt (slettet alt pga oppsett av server 2003 i forbindelse med MCSE sertifisering), eller om det blir bra nok bilde på en Denon 1920 DVD spiller.

Så spørsmålet blir da. Blir bildet på en LCD tv bedre med disse filtrene og en HTPC enn en bra DVD som 1920 klarer å levere gjennom med et komponent signal?

Hvis svaret er nei så tror jeg at jeg setter opp maskina med MCE05 og bruker den som et mediacenter, men spiller av DVD gjennom ekstern DVD spiller.

Ble mye pjatt dette :-)

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Bra nok" er ganske relativt, så da blir vel svaret ja. Du får et bra bilde med 1920'en. Hvor mye bedre det kan bli med ffdshow avhenger av flere ting, som f.eks cpu-kapasitet.
    Jeg synes jeg får et bedre bilde med htpc'en enn min 3910. Veldig mye bedre er det dog ikke, men det går litt på begrensningene i tv'en også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja "bra nok" er jo relativt.

Det som gjør at jeg er usikker på det med htpc som dvdspiller er all jobben med å få dette til å funke 100%. JEg har ikke så mye peiling på alle filtrene og slikt så jeg bruker mest bare å gjøre som andre sier....
    Skal prøve å sette opp maskina på nytt så får jeg se hva resultatet blir og om jeg liker det.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTPC til DVD-avspilling med ffdshow er litt jobb ja. Når systemet er 100% satt opp er det en god konkurrent til ganske dyre DVD-spillere. Meeen så bør en jo regne arbeidstid inn i kostnaden da, for ikke å snakkeom eventuell ustabilitet. Få ting som er mer irriterende enn sw-feil akkurat når kinokvelden skal begynne. Plutselig virker da en plug 'n play DVD-spiller som en drøm :grin:
    Tror fortsatt HTPC som primærkilde er forbeholdt de som liker å knote litt. For min egen del røk tålmodigheten en kveld. Bruker fortsatt HTPC'en, men ikke lei meg for å ha en dugelig DVD-spiller i tillegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du først vet hvordan ditt system skal best settes opp i ffdshow, så tar det vel bare noen minutter å gjøre det én gang til, eller hva? Bruker i alle fall ikke stort mer tid selv, etter reinstall av Windows.

Tviler på at du opplever signifikante forskjeller mellom PCen og DVD-spilleren. Dagens nyere spillere med hdmi-utgang er rimelig potente saker. Generelt sett har en mer kontroll (justeringsmuligheter) på bildet gjennom PCen og det er vel sannsynligvis derfor noen ofte opplever det ene bedre enn det andre (opplevd kvalitet i bilde kan være veldig subjektivt).

Apropos SW feil, så er det et par prosent av filmene mine som av en eller annen grunn ikke fungerer så godt i Zoom Player. Så når slike feil plutselig oppdages akkurat i det en putter inn filmen for kinovisning, har jeg innstallert WinDVD på PCen som backup. Bare et tips..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •