Er rimelig fersk når det gjelder htpc, men har nå i helgen satt opp min først htpc med god hjelp av mastiff sin guide på hardware.no samt også dette forumet.

Men når det gjelder lyd klarer jeg ikke å få til dette. Dvs generellt i windows kommer det lyd ut til anlegget via digital utgangen på mitt M audio revo 7.1 kort.

Så fort jeg skal spille av DVD via fortrinnsvis Zoomplayer men har også forsøkt Windows media player så skjer det ingenting helt død, null DD eller DTS strøm blir sendt til receiver.

Bruker AC3 filter som audio codec og Spdif er satt opp i zoomplayer under denne codecen. Er som sagt helt fersk her så jeg er litt i vilrede når det gjelder hva som kan være galt. Kan noen gi meg en sjekkliste over hva jeg bør se etter?

Drivere til M audio kortet er installert via medfølgende cder, har valgt digital i driverne til M audio, eneste jeg fant som lignet på spdif.

Å ja volum under kontrollpanel er ikke på mute eller for lavt, samt volum i zoomplayer er satt til 100%

En ting jeg riktignok har lagt merke til er under dvd i zoomplayer der hvor man går inn på filtrene man kan legge til. Der har jeg M audio under hardware codec men hvis jeg dobbeltklikker kommer jeg ikke inn på denne?

Takker for alle mulige tips.

mvh
PT