TV-kort og bildekvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV-kort og bildekvalitet

Hei, jeg holder på å sette opp HTPC med Media Portal og i denne anledning driver jeg å snuser på TV-kort (analogt/kabel-tv).

Har lest masse tråder om dette, og jeg sitter igjen med inntrykk av at det ikke er mulig å få det like bra som direkte til TV. Da faller mye av vitsen bort. Derfor lurer jeg på om det er noen der ute som har fått et like bra bilde gjennom HTPC(opptak/live) som rett til TV?

Om dette er tilfelle vil jeg gjerne vite hvilket kort dere kjører og med hvilke settings. JEg som nevnt skal kjøre Media Portal, men vet ikke om det er store forkjeller i forhold til MCE.

Har en pa50 som gir veldig bra bilde på analog kabel. Kommer ikke til bruke HTPC funksjonene om jeg må gå ned i bildekvalitet for å bruke timeshifting/EPG o.l.

Har lest at FFDSHOW kan gjøre susen?
    HAr også lest at software-baserte kort i mange tilfeller kan være bedre en HW baserte siden man kan bruke en bedre mpeg-2 dekoder?

Håper noen har erfaring med dette!

mvh

Magnus

Newcomer oogieboogie sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer på det samme. Har selv tenkt å kjøpe et billig software-basert kort og bruke dscaler og ffdshow. Viktig med kraftig prosessor for at dette skal bli en god løsning. Noen andre som bruker oppskalering i ffdshow på tv-signal??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •