avspilling av filmer som er oppdelt i mange .ts filer...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

avspilling av filmer som er oppdelt i mange .ts filer...

Jeg har en god den filmer nå som er delt opp i flere .ts filer. Jeg ser at dette er en veldig populær løsning(I hvertfall på hdtv filmer) mitt spm er: Hvorfor?!?!?! Er det bare jeg som gjør det feil? Eller syns folk det faktisk er greit med korte pauser mellom hver eneste .ts fil?! Det er jo til å bli sprø av!

Jeg bruker hovedsaklig 4 forskjellige avspillingsprogrammer(wm9, VLC, PowerDVD, Moonlight-Elecard MPEG player + at jeg har installert purevideo codec fra Nvidia) og ingen av dem gjør dette tilfredstillende: wm9, skifter gamma for annen hver fil, VLC må manuelt skrus over på 5.1 sound for hver fil, PowerDVD lukker og åpner ett nytt vindu for hver fil(!!!!!!!) og M-E MPEG player fryser bilder i 5 sekunder.

Er det jeg som gjør noe feil? Eller syns faktisk folk at dette er akseptabelt?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte avspillere støtter sømløs avspilling av flere .ts-filer, men det er vanlig å smelte disse sammen til en stor fil, det kan f.eks gjøres med HDTVtoMPEG2.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Enkelte avspillere støtter sømløs avspilling av flere .ts-filer, men det er vanlig å smelte disse sammen til en stor fil, det kan f.eks gjøres med HDTVtoMPEG2.
    Jau, jeg er klar over HDTVtoMPEG2. Men dette er litt tidkrevende når man begynner å få noen filmer :P

Hvilke programmer er det som støttet sømløs avspilling? Er det theatertek jeg må over på?(Da jeg har forstått at dette er kremen av avspillere?)

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Theatertek håndterer dette utmerket

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd samtlige program som er nevnt her og har samme erfaring - det er kun theatertek som fikser dette helt sømløst.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at det ikke er riktig metode, men jeg bruker dos komandoen "copy /B x:\frakatalog\*.ts x:\tilkatalog\storfile.ts" hvor man må passe på å kalle resultat fila som noe annet enn .ts hvis man velger samme kilde og destinasjons katalog, eventuellt at man flytter et passe stort antall kildefiler man vil kobble sammen i hver sin katalog og lage passe store nye filer på den måten. /B switchen er for å behandle filene binært og ikke på som ascii tekst file.

Har ikke hatt problemer med slik fremgangsmåte på de software spillerene jeg har testet (powerdvd6, zoomplayer VLC media player osv) resultat fila på. Har intrykk av at mange av de oppsplittede .ts filene som ligger der ute er oppdelt på reint filnivå og ikke etter en riktig måte i videostrømmen i utgangspunktet. Mulig jeg tar feil...

Har ikke testet slike dos kopierte filer på HD avspillings hardware, så så det er godt mulig det er i slike tilfeller man må benytte de andre sammenkobblings metodene som nevnes tidligere i tråden.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ikon
    Jau, jeg er klar over HDTVtoMPEG2. Men dette er litt tidkrevende når man begynner å få noen filmer :P
    Du gjør det jo bare en gang når du får en ny film, det surrer og går en stund, så er det ferdig. Jeg foretrekker å gjøre det slik, da står man også fritt til å velge avspiller.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så liker jeg å beholde .ts filene som de er. Virker som at feks powerdvd sliter litt (i alle fall på mitt system) om den skal laste inn en fil på 12 gb.
    I tillegg så beholder jeg par filene, så om dvd'ene som jeg brenner innholdet ut på begynner å bli slitne, så kan jeg etter alle solemerker få gjennopprettet innholdet igjen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •