Oppstart med PC og prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Oppstart med PC og prosjektor

Hei! jeg er skikkelig fersk på dette med HTPC. Jeg har en Sanyo Z3 prosjektor med HDMI inngang og en Dell superPC med DVI ut. Har kobla disse sammen men får bare noe fargegreier på prosjektoren. Hvilke programmer og codecer bør jeg installere? PCen er i bruk til alt mellom himmel og jord, men har mye GB ledig for filmer ol. jeg vil ha inn. Så jeg må ha et program for å finne frem bilder og film osv. I tillegg vil jeg ha program og codecer for å få utnyttet 1080i, så jeg får scala opp bildet til max oppløsning. Noen som er så vennlig å gi meg noen tips?

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må bruke litt tid på å sette deg inn i basistingene selv. Det blir litt i overkant mye å begynne å forklare deg alt i hele verden. "Noe fargegreier" er vel heller ikke verdens beste forklaring på et potensielt problem...

Kortvarianten:

1. Kontakt med prosjektoren. Skru på prosjektoren før du skrur på PC'en, da vil antageligvis skjermkortet skjønne at det er noe på DVI-porten og vi deg ekstra valg i skjermkonfigurasjonen. Eksperimenter med disse valgene til du ser din vanlige Windows-bakgrunn på lerretet ditt. Sørg for at du har siste driverversjon for grafikkortet ditt, da bør du kunne velge optimal oppløsning for Z3'en uten større problemer.
    2. Spill av en DVD på PCen på vanlig måte, du bør da se det på lerretet. Både Windows Media Player og DVD-programmet som fulgte med DVD-spilleren din bør holde for å spille av filmen.
    3. For avspilling av andre ting, last ned og installer riktig codec for det du trenger å se. Se feks www.doom9.net for FAQ'er på de forskjellige codec'ene. Anbefaler ihvertfall divx og xvid. Andre etter ønske.
    4. Oppløsning. Z3'en din har antageligvis 1280x720 (720p) som native oppløsning, så det er ingen vits i å fore den med et større bilde enn det. Det eneste du oppnår med å gi den 1080i er at den må skalere ned det PC'en nettopp skalerte opp.

OK

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topp. Takk for hjelpen. Jeg er et stort skritt videre. Jeg fikk bilde på prosjektoren, har ikke greid å få både på prosjektoren med hdmi og på dataskjermen med vga samtidig, men det får gå. Skal nå sette meg litt inn i codecer og sånt...
    mvh
    Olav

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •