Windows Vista Media Center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Windows Vista Media Center

Hei.

Er det noen her som har fått testet Media Center i Vista ?
    I så fall, hvordan fungerer dette i Norge nå ?

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør igjen om et år, når det er tilgjengelig

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betaen til Vista er jo tilgjengelig for endel da... Så kanskje noen har testet denne?

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste Vista-beta kræsjet ganske ofte for min del - spesielt ved bruk av Media Center. Siden den bare finnes i Engelsk utgave får en ikke brukt de norske tjenestene antar jeg - kom meg aldri på nett med Vista siden jeg ikke fikk tak i drivere til nettverkskortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny beta skal visstnok være rett rundt hjørnet. Har planer om å sjekke ut den, men nåværende beta er litt for utstabil for min tolmodighet. Vil tro norsk Online Spotlight og EPG vil funke bare alle regionale innstillinger er satt til norsk.
    Har fått Vista Media Center demonstrert, og det nye grensesnittet fikk XP Media Center til å se gammelmodig og sidrumpa ut - jeg gleder meg. Vista er høyst sannsynlig i handelen i oktober/november.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

For noen er sikkert dette gammelt nytt, men her er en haug screenshots:

http://www.extremetech.com/slideshow...=166357,00.asp

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dette installert (Build 5270 fra Desember) og driver med testing. Kommer tilbake med rapporter fremover.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra offisielt hold har der hele tiden vært hevdet at det skulle komme en Beta 2 nå på nyåret. Visstnok er dette droppet, og ryktene vil ha det til at det ikke blir noe nytt før Vista slippes til høsten.
    Holder derfor på å laste ned Beta 1 build 5270 nå....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer en februar-build som har all funksjonaliteten Vista vil få (inkl. f.eks. Sidebar).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt fungerer windows vista ikke så bra i noen land. Spesielt ikke vista mce. Hvis man liker å brenne cd/dvd høre på mp3 og se divx så bør du holde deg til xp mce i hvertfall et par år til

Newcomer a_strann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TH
    Fra offisielt hold har der hele tiden vært hevdet at det skulle komme en Beta 2 nå på nyåret. Visstnok er dette droppet, og ryktene vil ha det til at det ikke blir noe nytt før Vista slippes til høsten.
    Holder derfor på å laste ned Beta 1 build 5270 nå....
    build 5270, ER Beta 2.. har det selv installert, og der står det svart på hvitt; Beta 2, build 5270 x x x x x x x

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg tar opp en gammel tråd, men var eneste jeg finner som omhandler mediacenter og Vista.

Det jeg lurer på er om Mediacenter er tilgjengelig i Beta utgaven av Vista. Er jo nylig kommet en ny betaversjon som skal være meget stabil og rask etter hva jeg har lest, så derfor lurer jeg på om mediacenter er med i denne versjonen.

Om den er, virker epg her i norge på vista beta?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Vista RC1 (release candidate 1). Det er en versjon av Vista Ultimate og inneholder bla Media Center. Dette har vært helt stabilt hele tiden (ca 2 uker). Oppsett av media center var som en lek. Jeg har analog kabel fra UPC. Dette var ett av valgene når jeg skulle sette opp tv under media center. Alle kanalene ble funnet og EPG satt opp. Funket som en lek. Jeg har aldri brukt media center tidligere, så det er mulig at dette er vanlig...

Vista kan installeres i tillegg til eksisterende operativsystem. Dersom man har en ledig partisjon er det bare å installere og man vil da valget hvilket operativsystem man vil boote fra. Har man plass, lyst og tid er det derfor ingen grunn til å la være å prøve vista.

Det største problemet med Vista så langt for meg er mangelen på drivere og at ganske mange programmer har problemer med å kjøre på vista. Mangelen pådrivere kan være et problem dersom man f eks ikke får nettverk eller lyd til å funke. Jeg har en helt ny maskin og det funker fint hos meg, men jeg vet andre som har hatt problemer.

Når det gjelder Media Center er det svært begrenset med codecer som er installert. Mulig man kan legge til noen (har ikke testet om dette er mulig - tips mottas med takk). Media Center kan heller ikke spille av ISO direkte. For meg som har filmene lagret som ISO (DVD) pluss noe HD materiale, så kan jeg ikke spille noe dette av i Media Center. Har ikke tatt meg bryet med å mounte ISOene.

Som en kuriositet kan jeg nevnte at jeg for første gang kjøpt meg TV kort. Opplevelsen av dette var begredelig. Kvaliteten på de analoge kanalene var så dårlig at det desverre ble ubrukelig, i alle fall på en 42" plasma. (Mye dårligere enn tuneren på TV.) Men jeg tror at UPC og Happauge (AVR 500) får ta skylden for dette. Det var uansett skuffende å oppleve at jeg ikke kunne bruke PCen som tuner eller opptaker. Skal teste under XP med tiden slik at jeg kan sammenligne.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt vista inne i et par uker nå, og var egentlig passe fornøyd, men en par-tre ting ble så utslagsgivende for bruken at jeg valgte å gå tilbake til XP/Media Center.

1. Ikke fullt fungerende drivere til mitt USB lydkort (Soundblaster MP3+). Fikk lyd med de medfølgende driverne, men kun vanlig stereo. SPDIF var det ikke liv i. Creative har ikke laget egne drivere ennå. Etter det jeg har lest er det mange som sliter med å få SPDIF til å fungere med Vista, uansett lydkort.

2. Eksisterende utvidelser (eks Transcode360) til Media Center Extender fungerer ikke til Vista.

3. Den generelle responsen til operativsystemet er en del tregere enn XP. Det nye Aero-grensesnittet fungerer greit nok, ikke noe å si på ytelsen til det på min maskin, men av en eller annen grunn virket systemet en del tregere på det generelle plan. For meg var det spesielt merkbart på flytting av (store) filer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å teste vista mediacenter selv nå, men har et lite spørsmål da.

Bør jeg koble kabel direkte i tvkortet, eller gå via settop boksen?

Har en digital dekoder fra canal digital kabeltv, så greit med svar fra dere om hva som vi gi meg best opplevelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når????

Litt off topic kanskje, men lurer på når vista kommer? har hørt snakk om vista i årevis, men kommer det, neh:-(

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vista er i rute. Jeg regner med RTM i November.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Møkka vista!

Enkelte sider som vg, db, bt osv nekter den å gå inn på. Det samme gjelder alle funksjonene i mediacenter som trenger netttilkobling.

Andre sider går greit.

Noen som har noen tips her?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fenometet er nytt for meg. Hva er galt? Er det tregt å aksessere nettet? Da kan du teste dette trikset som jeg fortsatt må bruke av og til: http://www.stenstrom.no/blog/archive...1-rapport.html

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På vg og db finner den rett og slett ikke sidene i det heletatt. Programguide blir ikke hentet ned fordi den ikke får kontakt, error code 14. Den klarer ikke å finne ut hvor jeg holder til uansett postnummer jeg taster inn.

I tillegg så hakker live tv på mitt happenhaug 150mce kort.

Tenker jeg får teste mediacenter xp, se om samme problemet er der, så eventuelt teste vista igjen senere.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •