Windows Vista Media Center - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    På vg og db finner den rett og slett ikke sidene i det heletatt. Programguide blir ikke hentet ned fordi den ikke får kontakt, error code 14. Den klarer ikke å finne ut hvor jeg holder til uansett postnummer jeg taster inn.

I tillegg så hakker live tv på mitt happenhaug 150mce kort.

Tenker jeg får teste mediacenter xp, se om samme problemet er der, så eventuelt teste vista igjen senere.
    Da har du trøbbel slik jeg skrev om i min blog. Test den kommandoen så ordner det seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk fjernet hele vista nå, teste den nyeste versjonen. Er det samme problem der skal jeg teste tipset ditt

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke Online Media i Vista? Likte meget godt funksjonen med å kunne se nrk, tv2 osv direkte fra mediacenter.

Hva er forresten beste måte å få en fungerende epg i vista mediacenter? Er jo mange kanaler som mangler i tvguiden til mediacenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men er tatt ut i siste build pga stor revisjon

De guides som mangler, kan hackes inn, men jeg anbefaler dette ikke med mindre du er stødig på xml.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel være noen som alt har satt dette opp, slik at alt som trengs er å bytte ut de riktige kanalene?

Noen som har en rask framgangsmåte på hvordan få inn alle kanalene i epg?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kanaler mangler du da? Jeg har så og si alle.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er pcen demontert, så er litt usikker, men skal se hva jeg husker av kanaler.

Disney Channel
    Showtime
    The Voice
    Hallmark

Er en ting jeg lurer på. Når jeg går igjennom wizarden for å få klart tv delen i mediacenter, så taster jeg inn postnr, men derfra får jeg kun opp BKK og UPS som tilbydere, ikke Canal Digital som jeg selv bruker. Videre får jeg opp Unmapped digital eller Unmapped Analog. Uansett om jeg velger analog eller digital så får jeg de samme kanalene fram.

Noen som har noen tips til meg her? Er ikke det største problemet at jeg ikke får epg for alle kanaler, men er veldig greit å få det som det skal være.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å finne de kanalene, har du et valg, og det heter O2 grabber som henter kilder for tv kanal info via andre enn Microsoft. Jeg har brukt dette mye, men det krever en del oppsett.

Grunnen til at du bare ser de to altenativer, er at Canal Digital ikke har fått ut fingeren og samarbeidet med Microsoft om publisering av deres canal mot frekvens tabell. UPC har gjort dette, med det resultat at du slipper å søke etter kanaler og mappe disse mot guiden. Jeg har vært i dialog med CD om dette ved flere anledninger (også sammen med MS) men der har ikke skjedd stort.

Derfor må du søke etter kanalene selv, og knytte disse opp mot guiden. Tungvint, men det fungerer godt. For å søke velger du unmapped analog cable i norge. Har du dvb-t kunne du valgt det andre alternativet.

Antall kanaler i guiden øker stadig, men det er ikke alltid slik at MS kan legge til de kanaler de ønsker. Der er avtaler som må på plass osv.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •