Re clock...igjen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re clock...igjen

Vel, vil si jeg begynner å bli litt lei at software problemer nå. Det som skjer nå er at bildet er helt sort og filmen spiller ikke. Re clock klokken er gul og følgende feilmelding er å finne " Cannot sync this PAL video to your hardware. Please set your monitor refresh rate near to a multiple of 25 Hz". Det eneste soim lar seg dele på 25 er jo 75 av mine alternativer for skjermen, og det funka ikke. Om jeg spiller uten ReClock i ZP så hakker bildet noe veldig frustrerende! Vurderer snart å finne ett annet DVD avspillingsprogram!

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Power DVD

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    Power DVD
    ...er jo sansynligvis den aller verste løsningen du kan velge med tanke på bildekvalitet.

- Judaz -

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Vel, vil si jeg begynner å bli litt lei at software problemer nå. Det som skjer nå er at bildet er helt sort og filmen spiller ikke. Re clock klokken er gul og følgende feilmelding er å finne " Cannot sync this PAL video to your hardware. Please set your monitor refresh rate near to a multiple of 25 Hz". Det eneste soim lar seg dele på 25 er jo 75 av mine alternativer for skjermen, og det funka ikke. Om jeg spiller uten ReClock i ZP så hakker bildet noe veldig frustrerende! Vurderer snart å finne ett annet DVD avspillingsprogram!
    Du er heelt sikker på at du har 75 Hz på skjermen? Du får sett oppdateringsfrekvensen når du dobbeltklikker på det ReClock symbolet. Om du bruker f.eks. Powerstrip har Windows en tendens til å rapportere feil oppdateringsfrekvens (det motsatte, hvor ReClock rapporterer feil oppdateringsfrekvens er også mulig..).

Apropos ReClock. Sluttet å bruke det da jeg synes det degraderte lyden for mye (ReClock virker ved å klokke om lydsignalet). Det har vært veldig stille rundt ReClock en stund, men nå ser jeg endelig at versjon 1.6 har blitt lansert. Denne versjonen skal støtte kernel streaming som visstnok skal forbedre lydkvaliteten. Får se om jeg ikke tester ut ReClock igjen på et backup-system jeg har gående..

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men noen som vet hva som er galt siden jeg får den feilmeldingen? Har innstalert winDVD enn så lenge. Kan ikke drive å knote så mye hver gang jeg skal se film

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SAken var at jeg bare testa ut dette på tvn her, og med 60 hz så var skjermen bare sort og ingenting skjedde (kun når jeg stoppet filmen så kom bildet frem). Kuinne sikkert klart meg uten re clock hadde det ikke vært for at da hakket bilde som sagt..,men kan jo prøve den siste versjonen,

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øvrig. Dersom videoen hakker *frustrerende* mye i Zoom Player med ffdshow uten ReClock så har du garantert skrudd på for mye prosessorkrevende funksjoner i ffdshow. Video skal normalt _ikke_ hakke, uansett om du bruker ReClock eller ikke (ReClock sørger bare for litt mykere panoreringer).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    SAken var at jeg bare testa ut dette på tvn her, og med 60 hz så var skjermen bare sort og ingenting skjedde (kun når jeg stoppet filmen så kom bildet frem). Kuinne sikkert klart meg uten re clock hadde det ikke vært for at da hakket bilde som sagt..,men kan jo prøve den siste versjonen,
    Ved 60 Hz vil jo det gule ReClock symbolet lyse ja. Hva var det som ikke funket med 50 eller 75 Hz?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ved 75 så hang ikke bilde og lyd sammen..bildet gikk fortere enn lyden

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Gjelder det bare Zoom Player? Er video helt greit i Media Player eller WinDVD ved 75 Hz?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved 60 hz har den sliti andre steder når re clock er på og. Har ikke testet med 75 hz på andre programmer..enda

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •