Welltonway Multi Media Center - Bedre enn W.MCE?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer a_strann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Welltonway Multi Media Center - Bedre enn W.MCE?

Det er mange brukere som erger seg over Windows Media Center Edition..
    Til dem har jeg funnet et lite alternativ som kan vurderes..
    Det heter Welltonway Multi Media Center og brukes blandt annet av TCI Computer AS i deres Broad Band Box..Programmet er meget lett anvennelig..

Se informasjonsvideo
    Se demonstrasjonsvideo
    Last ned 3 måneders GRATIS demo

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg var på Cebit i vår fikk jeg dette demonstrert av Welltonway og det hele så svært imponerende ut. Grensesnittet er pent å se på og enkelt å bruke.

Nå har jeg ikke fått testet løsningen i særlig grad enda, men den ser ut til å ha et par svakheter:
    - Hardwarestøtte er tilsynelatende svært begrenset. Av analoge tunere er det kun Hauppauge sine tunere som er støttet i særlig grad. Selv om Hauppauge TV tunere har sine kvaliteter er det etter min mening ikke lenger et førstevalg når det gjelder bildekvalitet.
    - Mener også å ha lest et sted at Welltonway ikke kan brukes sammen med nVidias DVD dekoder.

Eller ser Welltonway svært bra ut og kan sikkert være et godt alternativ til MCE for mange. Ellers vil jeg også anbefale folk å ta en titt på Mediaportal som etter hvert også kan bli et godt alternativ til MCE, til tross for at fortsatt er endel barnesykdommer til stede.

- Judaz

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter opp en High End HTPC i disse dager, og skal legge inn flere operativ-system, slik at jeg kan teste ut flere typer software som f.eks MCE sitt eget.

Vurderer å teste Welltonway også. Kikket på demoen deres, og det så meget bra ut. Grafikken kunne vært litt mindre "industri"-aktig, så kanskje skins hadde gjort seg. Noen som vet hva en lisens koster?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en pc med begge deler, men ender opp med å bruke MCE.
    Syns Welltonway er veldig knottete.... har 1 pakke welltonway liggende med tv-tunerkort og fjernkontroll liggende nytt hvis noen er intresert... bare PM med bud.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Welltonway....(grøss)

Dette er bare et sett med 3. parts programmer som er sydd sammen på en måte som SER ok ut, en liten stund.

Jeg har en hjemmepc som ble levert med denne programvaren.
    Er ikke veldig imponert. EPG'en som ble levert fungerte ikke, og hele pakken er egentlig bare noen VB6 (Visual basic) programsnutter som syr sammen et lass med 3.parts programvare....

Prøvde å oppgradere (via WW egen oppdateringsrutine) men da gikk hele systemet ned. Da jeg ga opp og begynte å lete etter andre alternativer hadde de ikke engang aspect correction... (kunne ikke velge at jeg faktisk hadde en 16/9 skjerm)

Meget misfornøyd.

Men den biten av programvaren som stod for selve TV biten var bra. Dersom du avinstallerte WW softwaren og lastet ned kun PVR programvaren (3. parts gratis sak)

MyPVR eller noe? Husker ikke helt men jeg tror det var det.

Til og med Hauppauge WinTV2000 er bedre enn dette :-)

Så det så...

Newcomer pckrasj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er som baken.......

Har levert 4 stk. Welltonway mediasenter maskiner i løpet av det siste kvartalet, og har 4 kjempeførnøyde kunder. EPG som følger med fungere utmerket. Den ene maskinen hadde jeg som demo maskin i butikken i noen uker og den kjørte smertefritt og samtlige som testet maskinen klarte å mestre den. altså veldig oversiktlig og enkel å ha med å gjøre. En av mine kunder kjører denne som kontroller for parabol, boligalarm og ikke minst.... Kaffitrakter! Systemet fungerer bra for dem som jeg har levert til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •