problemer med radeon X700mobile og SONY KLVV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation problemer med radeon X700mobile og SONY KLVV

Heisann
    Som dere sikkert mangen vet så har ikke SONY KLVV serien vga ingang.
    så må kjøre DVI-->HDMI.
    Har en Acer med Radeon X700 grafikk-kort.

Kunne tenkt meg og finjustert oppløsningen på skjermen, noe som burde være mulig. Får liksom ikke brukt hele skjermen vist dere skjønner, må være mulig og manuelt "strekke" den ut. Har også testa med en pc med geforce kort, der fikk vi innstilt alt dette og resultatet ble veldig bra! Håper noen kan komme med forslag.

Catalyst Control Center gir meg ikke disse mulighetene

Kunne gjerne tenkt meg og ha brukt hele skjermen.

Enten er det et par cm som ikke blir brukt, går jeg opp et hakk i oppløsning så blir bildet for stort til skjermen, alså, får ikke med hele bildet.

Finner denne linken: https://support.ati.com/ics/support/...estionID=18874

De valg mulighetene trenger jeg.

Men såvidt jeg forstår så må man ha en spesiel komponentovergang for og få "YPbPr" muligheten som har disse valgene, noe jeg ikke får. Denne overgangen støtter heller ikke x700(https://support.ati.com/ics/support/...uestionID=1412)

Men må være en vei rundt dette

Håper på svar

:-x

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører et X800 kort med DVI->HDMI mot en plasma skjerm - og har ingen problemer med å sette akkurat den oppløsningen jeg vil i ATI Catalyst Control Center. Kan det være at du ikke har installert dette? (dvs kun driver?).

Der kan du også sette (under properties mot LCD/Plasma skjermen) 720p og 1080i standard eller custom modes som bør gi et bra resultat på skjermen. Det er mange skjermer som gir over eller underscan på standard HDTV oppløsning (dvs for lite eller for stort bilde), og da heller ikke 1:1 pxelmapping mot skjermens native oppløsning - men det er et annet problem.

Holder ikke dette, kan du jo laste ned Powerstrip og sette akkurat den oppløsningen du vil..(tips, bruk en ekstra ekstern skjerm før du begynner med dette)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal sjekke ut powerstrip, takk for tips!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •