HTPC skjerm på kjøkkenet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC skjerm på kjøkkenet

Jeg har bygget en HTPC som står under TV'en i stua. Denne er installert med Media Portal og brukes til alt (TV, musikk, filmer, vise bilder, nyheter, etc). Fungerer bra, men jeg kunne gjerne tenke meg å ha tilgang på samme innhold og funksjonalitet på kjøkkenet. Jeg ønsker ikke å ha egen PC på kjøkkenet men bare en skjerm gjerne med touchs-screen som jeg f.eks. kan henge på kjøleskapsdøra. Dette kan egentlig bare være en 17" LCD skjerm med høytalere. Utfordringen er altså hvordan kan jeg få denne til å virke som en slaveskjerm opp mot HTPC i stua? Kan jeg få til dette uten å strekke ledninger? Finnes det noen skjerm som jeg kan koble opp til en PC via en trådløs nettverkskobling?
    Takknemlig for alle forslag og ideer.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Skjermstyring via nett er egentlig egnet til dette.

MEN (stort MEN) remote desktop osv er IKKE egnet til videosending, det hakker og blir elendig bildekvalitet. Det er beregnet på å sende tastetrykk og (delvis) statiske skjermbilder. Så tv-titting osv. blir for kjipt.

Vurdér en Media center extender e.l.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vurdert å bygge en "kjøkken-htpc" med mini-itx/VIA innhold i en liten boks ala Tivoli radioen. 5-6" lilliput lcd skjerm med VGA oppløsning, 1GHz vifteløs CPU, 2.5" mobil harddisk.

Burde bli overkommelig prismessig, i stand til å streame web-radio og musikksamling, og dessuten web-tv fra nrk til frokosten. Ideelt burde man vel ha hatt en trådløs VLC mediaserver, men det ligger ikke an til det akkurat nå.

mvh
    Knut

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I second that. Du trenger nok en datamaskin eller extender på kjøkkenet altså...

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en moddet xbox i toppen av skapet er en løsning. Uten ny hardisk blir jo ikke dette dyre saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xbox

Hei

Når det gjelder Xbox må jeg innrømme at jeg er ganske grønn. Kan du gi meg litt forklaring på hvordan en Xbox kan løse problemet?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

En xbox kan løse _noen_ av utfordringene, hvis du kjører XBMC og linker den opp mot filmer, bilder m.m. Men nyheter og mer custom ting kan lett bli litt mye "tweaking" for å få bra, pluss at styringen blir kjip da (enten spillekontroller eller den elendige dvd-fjernisen).

Jeg ville definitivt kjørt en touchscreen via evt. en vga/DVI-switch, men du er altså NØDT til å strekke to kabler, en VGA/DVI og en USB. Sannsynligvis kommer du ikke utenom om du vil ha funksjonaliteten du skisserer.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare legge til at XBMC også kan fjernstyres via http. (PC eller PDA) Ellers er jeg enig med Baker.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akke: XBMC kan nok fjernstyres via web, det var vel MOTSATT som eventuelt var utfordringen ved en xbox-løsning... fjernstyre htpc fra xbox. Finnes det en type remote desktop-løsning for xbox, er det selvsagt kjempeinteressant, spesielt om man får brukt noen form for styring på det... men drivere for touchscreen etc. på xbox kan kanskje blitt litt sært.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drivere til touchscreen på xboxen hadde eid! De har klart og lage USB minnepenn drivere nå så jeg, burde ikke være umulig med touchscreen. Ahh, skulle ønske jeg var god i all programering

Det kjedelige med hele xboxen er at live TV blir så komplisert. (Kun streaming)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •