pc til 40".HTPC el noen annet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pc til 40".HTPC el noen annet?

--------------------------------------------------------------------------------

Skal gå til innkjøp av ny LCD skjerm. i den anledning vil jeg ha pc koblet til den på et vis. er ikke noe særlig datakyndig og lurer derfor på hva som funker best?
    Skal brukes til bilde samlingen,musikk, filmer(prøve meg på noen HD klipp) og ikke minst surfing.Er også veldig interessert i opptaks muligheter.Må være enkelt å bruke.
    Har fra før en vanlig stasjonær pc på eget rom. Lurer på å oppgradere den,og linke den til tv på et vis feks Xbox360 og i tillegg kjøpe HDD/DCD recorder eller om det er bedre å kjøpe en HTPC(stue pc)?? blir jo nesten samme pris?? Budsjett selvfølgelig minst mulig men maks 10-11k.
    Jeg er i den snodige situasjonen at jeg ikke har tilgang til noen analoge signaler, men har Canal digital via parabol. Hvordan funker dette opp mot HTPC?
    Noen meninger,anbefalinger til dette budsjettet??
    Ble omstendig dette, men veldig usikker..
    Ps! har tilgang til noen som kan sitte sammen en maskin til meg,eller er en ferdig pakke fra feks Komplett nok i mitt tilfelle

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg anbefaler på det sterkeste en stuepc, og for "nybegynnere" eller folk som liger plug-and-play og god funksjonalitet rett ut av boksen, anbefaler jeg Windows Media Center 2005. Dette er det (som alt annet) delte meninger om... Bare vent å se under meg i tråden

Hva maskinvare angår, er det mye nytt og spennende fra Intel (VIIV-produktene) som begynner å dukke opp nå, som om du kan holde deg litt til, er det nok mye mer å velge i fremover.

Hvis du MÅ ha en maskin nå, og du vil den skal holde en stund, men være rimelig, vil jeg anbefale en maskin basert på en Nforce4-chip med 6150-grafikk (f.eks. noen av asus sine kort) og VGA/DVI rett på hovedkortet. De støtter "alt" av Hd-dekoding osv til en billig penge, og du kan fint oppgradere til et fetere skjermkort senere om du vil. Kjør en AMD Athlon 64 3200+ prosessor eller tilsv Opteron (144), og du er "good to go". Av kabinetter finnes det mye bra, men en viktig ting å være OBS på er at kabinettet ikke har for små vifter (typ. 60mm). De støyer som regel innmari mye... Jeg har Silverstone LC17, som er relativt stillegående og har god plass. Ang. støy kommer det mest an på plasseringen, sitter du noen meter unna er støyen så godt som umerkelig.

Ang. tv-titting via Canal Digital-parabol, kan dette løses via et parabolkort+tilleggutstyr (Technotrend Budget S-1500 + PCI CI + Conx cam)og en spesiell driver som "later" som at den er et DVB-T. Les mer i guiden til Harry1000 på mediacenterpc.no.

http://mediacenterpc.no/index.php?sh...hl=technotrend

Forøvrig anbefaler jeg deg å titte rundt i trådene ifm HTPC, der finnes det mange gullkort. Men altså, om du kan vente, titt på de nye VIIV-tingene som kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra svar Baker.. har ikke dårlig tid så skal sjekke ut de VIIV tingene.. Har lest det meste av tråder men blir nesten bare mer usikker..hadde egentlig bestemt meg for en type htpc løsning..men som sagt, mange meninger ute å går..blir mye data specs for en som har lite erfaring med pcèr generelt! Så takker for at du gidder å ta deg tiden..M.J

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •