Software for total kontroll over HTPCen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Software for total kontroll over HTPCen

Bruker dere andre flere programmer som osv. eller finnes det et enkelt program som fikser alt fra cd, dvd, tvtuner, opptak, mp3 osv?

Har hoert snakk om masse <smaaprogrammer> som ZoomPlayer osv, men hva er egentlig dette TeaterTek for noe? Har funnet hjemmesiden deres, men hva gjoer dette programmet egentlig?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet litt av hvert nå, men hvordan fungerer programmene egentlig?

Er det brukergrensesnitt som kjører de andre og valgfri programmene i bakgrunnen?

www.cinamaronline.com
    www.xlobby.com

??

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TheaterTek er den gamle, men nå avsatte kongen. ZoomPlayer har gått fra blant annet fordi den kan konfigureres mer, men hovedsakelig fordi WinDVDs videofiltre er blitt bedre enn Cinemasters filtre, som TT bygger på. Det som styrer sakene hos mange, er Girder. Det er et program som virker i bakgrunnen og kan gjøre det utroligste, bare man finner ut av det. Lærekurven kan være en tanke bratt, men det fins gode instruksjoner på www.girder.nl for det.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Girder er en selvfølge, men dette programmet har vel ikke noe grafisk brukergrensesnitt?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men det gjør at man ikke trenger et. Jeg har ingen "frontend" på min HTPC, bare en "backend". Eller var det "backside"? :wink: Jeg har et selvkomponert bakgrunnsbilde på Windows og bruker knapper på fjernkontrollen eller NetRemote til å veksle mellom kinomodus (som er ZoomPlayer i zoommodus og Media Center 9.1 minimert) og MP3-jukeboks-modus (som er ZoomPlayer lukket og MC 9.1 maksimert). Dermed trenger jeg ikke mer.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er ein god del gode linker, sjekk f.eks MyHTPC.net , gode GUI alternativer.

http://www.mythtv.org/ - HTPC- Frontend for Linux-brukere
    http://www.bahnhof.se/%7Eengstrom/flt_gamma01.htm - Svensk, god!
    http://www.avsforum.com/avs-vb/ - AVSForum
    http://www.entechtaiwan.net/ps.htm Powerstrip
    http://www.tvtool.com
    http://www.myhtpc.net - MyHTPC
    http://www.inmatrix.com/zplayer - ZoomPlayer
    http://www.dscaler.com - DScaler

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg må sette meg inn i Girder i påvente av en HTPC

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd ganske mange front-ends det siste året, men alle har svakheter. Hva du skal velge er (som alltid) avhengig av hva du vil oppnå og hva du er interessert i (og i stand til) å gjøre.

Jeg vil trolig bevege meg mot den løsningen som Mastiff har valgt, men det krever en del å integrere flere løsninger på den måten. Så du må regne med å tilbringe mange sene netter for å få det til. Men det åpner for å bruke mer spesialiserte sw som er det beste på sitt område.

Inntil nå har jeg brukt Showshifter, den dekker tv, video-filer, musikk-filer, CD og DVD. Den har støtte for divx og de lydformatene jeg bruker (mp3, wma og ogg vorbis). Den var forholdsvis enkel å installere og konfigurere. At du må betale noen dollar oppveies av at det er relativt mye brukerdokumentasjon og et support apparat tilgjengelig.

Hvis noen har erfaringer med myHTPC eller MC9.1/Hairstyle er jeg svært interessert i utveksle erfaringer.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er avhengig av MC9.1, men Hairstyle var iallfall sist jeg prøvde det (for noen måneder siden) for tregt i reaksjonen til at det var aktuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eksperimentert litt med Hairstyle nå, og ved bruk av mus/keyboard er det problemer i vekslingen mellom play og meny modus. Jeg skal nå forsøke og se hvordan det fungerer når jeg styrer med NetRemote.

Satte opp NetRemote på min bærbare i går og det fungerer bra for musikk. Men når jeg skal spille en videofil får jeg ikke bildet opp på tv-skjermen hvis jeg starter den fra NetRemote, til tross for at det funker når jeg starter play i MC9.1 direkte på HTPC. Jeg har ATI AIW 9000, og den konfigurasjonen jeg ønsket var å ha TV som extended desktop på monitor 2. På den måten vil MC alltid være synlig på monitor 1 som er lcd.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huyazo
    Inntil nå har jeg brukt Showshifter, den dekker tv, video-filer, musikk-filer, CD og DVD. Den har støtte for divx og de lydformatene jeg bruker (mp3, wma og ogg vorbis). Den var forholdsvis enkel å installere og konfigurere. At du må betale noen dollar oppveies av at det er relativt mye brukerdokumentasjon og et support apparat tilgjengelig.
    Enda et program! :cry:

Jeg har lest side opp og side ned, prøver å finne "riktig" front-end, men fader så mange det er! Akkurat nå står SageTV og SnapStream som står høyest, men skjønner liksom ikke helt om disse spiller CD og DVD fra DVD-rom'en. Det samme gjelder Main-/DVD Lobby... Noen kunnskaper å dele?

Men så støtter jo ikke Showshifter Hauppauge 250 :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lastet ned Snapstream sist helg, men klarte ikke å stille kanalene fordi konfigurasjonsboksen med valg av land var tom og da kommer man ikke videre med tuning! Har ikke hatt tid til å finne ut hvorfor. Leste et par reviews av Snapstream som var lovende, men det skal en del til før jeg bytter fra Showshifter.

Hvordan fungerer Happauge? Har du både tv og pc-skjerm tilkoblet, er du fornøyd med vekslingen dem i mellom og kvaliteten på video out?

Edit: Kom akkurat over en review av 4 frontends på Extremetech:
    http://www.extremetech.com/article2/...1376545,00.asp

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig har jeg bare pc'en, og ikke noe HTPC tilbehør.. Revo ligger i posten hvert øyeblikk, men venter med tvkortet til jeg har bestemt meg for software..

Uansett, Hauppauge 250 virker som det mest populære, og mest "skikkelige" kortet med MPEG2 dekoder osv.. Ved raske skift mellom DVD/TV osv. vil jeg tro at dette fører til mer stabilitet og at det fungerer raskere. Har 2,4Ghz P4, men alikevel :-)

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom akkurat over en review av 4 frontends på Extremetech:
    http://www.extremetech.com/article2/...1376545,00.asp
    Ser ut som det er dårlig med CD avspilling og DVD. Kun harddiskbasert for det meste.. Leste på Avsforum at Lobby fikser noe kanskje...

Edit: J. River Media Center ser ut til å fikse saken da.. :-) Zoomplayer også. Kanskje jeg skal gå for en todelt løsning med programmene slik at jeg bruker et til TV og PVR, harddiskbasert avspiller og et til DVD, CD.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eksperimentert litt med Hairstyle nå, og ved bruk av mus/keyboard er det problemer i vekslingen mellom play og meny modus. Jeg skal nå forsøke og se hvordan det fungerer når jeg styrer med NetRemote.

Satte opp NetRemote på min bærbare i går og det fungerer bra for musikk. Men når jeg skal spille en videofil får jeg ikke bildet opp på tv-skjermen hvis jeg starter den fra NetRemote, til tross for at det funker når jeg starter play i MC9.1 direkte på HTPC. Jeg har ATI AIW 9000, og den konfigurasjonen jeg ønsket var å ha TV som extended desktop på monitor 2. På den måten vil MC alltid være synlig på monitor 1 som er lcd.
    Hmm.. Bruker du bærbar som fjernkontroll av HTPCen ved å bruke NetRemote? Kult...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kule er jo å ha en PDA med NetRemote, men jeg må være sikker på at det er den beste måten å styre HTPC på før jeg investerer i en PDA med Wireless. Det er f.eks. mye rimeligere å kjøpe en Bluetooth mouse og styre enten myHTPC eller Showshifter på TV tilkoblet HTPC. Og dette fungerer ganske bra, også for samboeren.

Showshifter har full support for aspillingg av CD og DVD! I helgen skal jeg se nærmere på myHTPC. I går fikk jeg avspilling av videofiler i myHTPC til å fungere med en WMP9 plug-in.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kule er jo å ha en PDA med NetRemote, men jeg må være sikker på at det er den beste måten å styre HTPC på før jeg investerer i en PDA med Wireless. Det er f.eks. mye rimeligere å kjøpe en Bluetooth mouse og styre enten myHTPC eller Showshifter på TV tilkoblet HTPC. Og dette fungerer ganske bra, også for samboeren.
    Jeg tenkte meg på en måte begge deler :-) Men det koster jo en god del. Tenkte derfor på PDA og siden jeg uansett skal ha en bærbar pc så kanskje jeg kunne bruke denne til å styre det litt mer tekniske på HTPC'en.. Kult og !

Showshifter har full support for aspillingg av CD og DVD! I helgen skal jeg se nærmere på myHTPC. I går fikk jeg avspilling av videofiler i myHTPC til å fungere med en WMP9 plug-in.
    Men Showshifter støtter ingen "skikkelige" TV-kort. Hvilket bruker du? Jeg vil gjerne ha digitale opptakk med oppløsning 720 x 576 e.l. men dette har jo ikke billigkortene...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ripper dvd'ene mine med 720x320 etc avhengig av formatet. Bruker Gordian Knot og DivX5.1 med svært godt resultat. Et tv signal har ikke så mye informasjon at det er nødvendig å ta opp i 720x576, og du får svært gode opptak på langt lavere oppløsning. Jeg tar ikke opp fra tv, men du finner oppskrifter på hvilken oppløsning som er den idelle hvis du går på divx digest e.l. Forøvrig har jeg et ATI AIW kort som er greit nok fordi det støttes av mange applikasjoner. Men hvis du ikke bruker det til spill er det bryet verdt å lete etter et billigere tv kort som ikke har så gode spill egenskaper.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får tenke litt over det her, men jeg er redd jeg trenger denne oppløsningen siden jeg bruker prosjektor...

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ripper dvd'ene mine med 720x320 etc avhengig av formatet. Bruker Gordian Knot og DivX5.1 med svært godt resultat. Et tv signal har ikke så mye informasjon at det er nødvendig å ta opp i 720x576, og du får svært gode opptak på langt lavere oppløsning. Jeg tar ikke opp fra tv, men du finner oppskrifter på hvilken oppløsning som er den idelle hvis du går på divx digest e.l. Forøvrig har jeg et ATI AIW kort som er greit nok fordi det støttes av mange applikasjoner. Men hvis du ikke bruker det til spill er det bryet verdt å lete etter et billigere tv kort som ikke har så gode spill egenskaper.
    DivX Digest?! Hva er det? Skal bruke PVR-software av en eller annen type så ikke så veldig aktuelt.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •