Software for total kontroll over HTPCen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av huyazo
    Showshifter har full support for aspillingg av CD og DVD!
    Men hva med plugins'ene som "alle" bruker med Winamp. Kernel streaming eller noe og en annen til mp3... Er ikke dette aktuelt også sammen med ShowShifter?

Ellers lurer jeg på om ShowShifter fikser alle soner (iallefall 1,2 og 3) på DVD. Hørt noe om registryfiler, men finnes det ikke en løsning som gjør dette automatisk? Selvfølgelig blir firmware på dvd-rom'en oppgradert.

Skulle gjerne bestemt meg for en løsning før helgen grunnet bestilling av tvkort/skjermkort, men er ikke greit.. :-( Tenkte meg Radeon 9600 Pro Ultimate Edition uten vifte, men så var det TV-kort da.. AIW er også fortsatt aktuelt. :roll:

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tips: Hercules Radeon AIW 9800SE. Det har muskler som et 9600, kan i mange tilfeller softmoddes til et 9800 pro (kommer an på om akkurat ditt kort er "feilvare" 9800 eller ikke, det er omtrent 50/50-sjanse) og koster bare 2200 på Komplett eller pcutstyr.no. Uten tvil det beste kjøpet av sånt nå. Jeg har selv bestilt et. Du får et toppmoderne spillkort (he-he) og tv-kort i samme pakke. Og i tillegg får du Remote Wonder, som er en RF-fjernkontroll. Uslåelig tilbud!

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da får jeg nok ikke brukt noen av PVR programmene.. Ønsker et program til å styre alt, med bra brukergrensesnitt!

CD/DVD
    Avspilling av musikk og video fra harddisk (MPEG, (DivX), AVI, MP3 osv..)
    TV (også PVR)

Og da er det ikke greit når de færreste programmene støtter de færreste kortene.. :-(

Ønsker ZoomPlayer, muligens J. River?! Blir dette da istedenfor "komplett" front-end?

Vil ha noe som ser bra ut og styres enkelt med fjernkontroll.. Må finne ut mer om Lobbyproduktene også. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selvsagt ikke erfaring med alle produkter i markedet, men kan knytte noen kommentarer til de produktene og kravene du nevner:

- Zoom player er en meget bra og funksjonsrik player, men den har ikke tv og pvr funksjonalitet. Hvis du skal bruke den til avspilling på TV, må den brukes sammen med en remote, f.eks. AIW og Girder. Mulig at en prosjektor gir deg så klart bilde at du kan styre med en mus, men grensesnittet er klassiske windows menyer.
    - J River har omfattende funksjonalitet, men jeg fikk ikke tv riktig konfigurert, noe som sikkert skyldes at jeg ikke hadde tid nok. I tillegg til klassisk windows grensesnitt, har de bygd inn et beregnet på TV som heter Hairstyle. Det funker imidlertid ikke helt godt enda. Jeg mener at MediaCenters store styrke er på musikk, der de støtter bl.a. ape formatet (lossless). De har også en god Media Server som forenkler streaming til andre pc'er hjemme eller over internet (til f.eks. jobb-pc eller til hytta).
    - myHTPC har jeg brukt mye tid på de siste dagene. Det er et skall som mange har utviklet plug-ins til. Jeg var ikke fornøyd med dette, og har laget egne konfigurasjoner for media filer og DVD v.h.a. Zoom player og AIW remote i kombinasjon med Girder. Noe av det kuleste er et lite program som heter GetMy, det henter info fra IMDB for alle divx filmene mine og lager metafiler med coverbilde, skuespiller info etc. som er pent integrert med myHTPC. Alt dette krever imidlertid mye tid, og jeg har ikke kommet til tv og pvr, så jeg kan ikke si noe om dette.
    - Showshifter har egentlig alt du ber om inkl. pvr, og gir korteste vei til målet. Tror ikke du skal henge deg opp i hva oppløsningen på prosjektoren din er! Hvis du ser vanlig tv på den, så kan du også spille av .avi filer kodet i f.eks. divx5. Tror ikke du får noe bedre resultat med Snapstream eller Sage som har en mer begrenset funksjonalitet på de andre områdene.

Husk at dette området er på "hobby-stadiet"! Det krever tid og lyst til å sette seg inn i dette. Og alle har litt ulike behov og prioriteringer, så skreddersøm er nesten påkrevd.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøving og feiling er selvfølgelig en del av game'et, men dette får jeg ikke kommet i gang med før alle komponentene er i hus. Da er det "for sent" hvis jeg har kjøpt et TV-kort som ikke støttes.. :-(

Vil helst unngå å ende opp med en hel haug av kort for å endelig finne en løsning. PVR 250 fra Hauppauge koster nemlig 1500,-, skal jeg ha AIW koster det litt ekstra osv...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hauk del 1
    hauk del 2

På overklokking.no er kanskje av interesse? Disse kortene/programvaren kan brukes til styring av lærret, og andre ting. Egentlig bare fantasien som setter begrensninger!

DrErling

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat det jeg leter etter dessverre...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •