Erfaringer med HTPC kabinett x15e (Origen AE)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med HTPC kabinett x15e (Origen AE)

Jeg er det (snart?) lykkelige eier av en HTPC basert på kabinett fra Origen AE (type x15e). Jeg har etterhvert gjort meg noen erfaringer i forhold til ting som er bra, men sliter med en del ting som IKKE er bra!

Sjekker forumsidene til Origen av og til, men det hadde vært interessant å høre fra norske brukere/eiere av dette kabinettet.

Av det jeg for tiden sliter med er å kunne kjøre Clone mot projektor med oppløsning 720p, sammtidig som jeg prøver å få liv i tft-displayet i kabinettet. Det er vist ikke mulig (ihh. til produsenten, som jobber med en USB til VGA adapter/scaler).

Ellers så har jeg ikke prøvt IR-mottakeren ennå, men det er ting som tyder på at MCE ikke trives spesielt godt med denne. USB/Audio-panelet i front måtte jeg til slutt bare rewire helt for at det skulle bli rett.

Pent kabinett, men du verden hvor mye "rusk" en trenger å finne ut av....

Newcomer Kalle167 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifimax
    Jeg er det (snart?) lykkelige eier av en HTPC basert på kabinett fra Origen AE (type x15e). Jeg har etterhvert gjort meg noen erfaringer i forhold til ting som er bra, men sliter med en del ting som IKKE er bra!

Sjekker forumsidene til Origen av og til, men det hadde vært interessant å høre fra norske brukere/eiere av dette kabinettet.

Av det jeg for tiden sliter med er å kunne kjøre Clone mot projektor med oppløsning 720p, sammtidig som jeg prøver å få liv i tft-displayet i kabinettet. Det er vist ikke mulig (ihh. til produsenten, som jobber med en USB til VGA adapter/scaler).

Ellers så har jeg ikke prøvt IR-mottakeren ennå, men det er ting som tyder på at MCE ikke trives spesielt godt med denne. USB/Audio-panelet i front måtte jeg til slutt bare rewire helt for at det skulle bli rett.

Pent kabinett, men du verden hvor mye "rusk" en trenger å finne ut av....
    Hei.
    Jeg lurer litt på dette kabinettet selv...
    Har du gjort deg noen erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også interessert i flere synspunkter på denne kassa.
    Spesielt om dere som har den har blitt fornøyd til slutt. Den er jo ikke akkurat billig, så det er viktig for meg at jeg blir fornøyd(regner med å bestille en slik i løpet av neste måned).
    Det gjør ikke noe om det er litt bannskap for å få den på plass for det er jo litt av sjarmen med å bygge sjøl. :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •