Kan dette gjøre susen???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan dette gjøre susen???

Hei! Har lest en del på sidene her om htpc. Dette virker veldig intressangt så jeg har lyst til å prøve å bygge meg en. Problemet mitt er at jeg ikke sitter inne med så mye pc-kunskaper så jeg hadde satt pris på om noen kunne komme med noen tilbakemeldinger på dette oppsetet som jeg skal bestille på mandag:

-mCubed hfx Media PC Kabinett m/Aluminium kjøleribber.

-Silverstone ST30NF, ATX 300W vifteløs Strømforsyning SATA 20/24pin

-iMON Kit for HFX Kabinett,software,VDF Display,Fjernkontroll.--Er dette kompatibelt med MCE eller vil jeg få problemmer med fjernkontroller ol..??

-Asus P5N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI 16X,Socket-775, SATAII,GbLAN,DDR2,PCI-EX16

-Corsair TWIN2X 5400 DDR2,1024MB PC5400 Kit w/two matched CM2X512-5400C4 Dimm's

-Intel Pentium4 660 3.6GHz Socket LGA775,2MB,EM64T BOXED m/vifte

-Asus GeForce 7800GT TOPP SILENT 256MB GDDR3,PCI-Express, 2XDVI-I/ViVo/HDTV--Kan heatpipes koples til ut i kjøleribbene til kabinetet på dette kortet?

-Hauppauge WinTV-PVR-500MCE,Dual-tv Tuner,MCE,Retail--Finnes bedre kort en dette, ser at folk på forumet ikke er så fornøyd med bildekvaliteten. Skal kjøpe digital parabol, er enkelte setopp bokser å foretrekke? (tilkoblinger ol.)

-Samsung Spinpoint v120CE 250GB IDE ATA/133 2MB 5400RPM--Skal kun starte opp htpc-en på denne disken, all lagring skjer i kjelleren på de gamle wd diskene(høres ut som støvsugere)

-Nec DVD-Brenner ND-3550 IDE--Byttes ut når det kommer noe HD.

-MCE Norsk

-Silenx 120mm coppersocket sx120c--vil denne få plass oppi, og vil den være rolig nok(kresen)

Skal bruke denne sammen med sony vpl-vw 12HT prosjektor (1366*768) 720P,1080I, på denne er de kun analoge innganger (5*BNC)
    har lyst til å bruke pcen til alt men først å fremst ffdshow og filmfremvisning
    Vil dette passe sammen og fungere bra??
    er det noe jeg har glemt/ikke tenkt på?

lurer også på om det er noen mulighet til å starte opp pc-en i kjelleren via htpen-en i stua..

Gidder noen å hjelpe meg litt med dette hadde jeg blitt glad.......

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iMon kontrollen er kompatibel med MCE, ingen problemer.

I HFX kainettet bør du bruke Borg Heatpipe CPU kjøler, eller forsvinner litt av poenget med dette kabinettet. Kjøleribbene på sidene skal jo fjerne varmen fra CPU, og da hjelper det lite med andre kjølere enn Borg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt om dette kabinetet på vendur sine sider.
    Forsto det slik at hvis jeg skulle bruke heatpipes så bør du ikke ha større enn 2.4Ghz prossesor pga. varmen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kennyen
    -Silverstone ST30NF, ATX 300W vifteløs Strømforsyning SATA 20/24pin
    En del har ikke så veldig gode erfaringer med denne -- ville heller vurdert vifteløs fra f.eks. Fortron-Source. Med vifteløs PSU generelt tror jeg du vil få problemer med Pentium 4 + GeForce 7800GT. Man skal også huske at med en kraftig konfigurasjon vil det uansett være behov for vifter. F.eks. MIST 500W kan være et ganske bra valg.

-iMON Kit for HFX Kabinett,software,VDF Display,Fjernkontroll.--Er dette kompatibelt med MCE eller vil jeg få problemmer med fjernkontroller ol..??
    Ikke i utgangspunktet, men det finnes programvare som gjør at det skal fungere passelig. Du bør evt. vurdere hvorvidt du egentlig trenger display, og kanskje heller kjøpe MCE-fjernkontrollen.

-Asus P5N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI 16X,Socket-775, SATAII,GbLAN,DDR2,PCI-EX16
    -Corsair TWIN2X 5400 DDR2,1024MB PC5400 Kit w/two matched CM2X512-5400C4 Dimm's
    -Intel Pentium4 660 3.6GHz Socket LGA775,2MB,EM64T BOXED m/vifte
    Sett ut i fra varmeutvikling, krav til strømforsyning og generelt støynivå ville jeg ikke valg en Pentium 4-basert løsning, men heller Athlon 64. Det er ganske enkelt enklere å holde støynivået lavt med Athlon 64. Enhanced SpeedStep-greia til Intel er et vits i forhold til Cool'n'Quiet.

For samme prisen av Pentium 4 3,6 GHz får man vel Athlon 64 X2 3800+ eller Athlon 64 X2 4200+ -- altså tokjerneprosessorer.

-Asus GeForce 7800GT TOPP SILENT 256MB GDDR3,PCI-Express, 2XDVI-I/ViVo/HDTV--Kan heatpipes koples til ut i kjøleribbene til kabinetet på dette kortet?
    Vet ikke, men samtidig er dette et grafikkort som krever at du har en del avkjøling i kabinettet.

-Samsung Spinpoint v120CE 250GB IDE ATA/133 2MB 5400RPM--Skal kun starte opp htpc-en på denne disken, all lagring skjer i kjelleren på de gamle wd diskene(høres ut som støvsugere)
    Finnes denne i S-ATA, så er det en fordel...

Siden du ellers ser ut til å legge stor vekt på å ha det stille, ville jeg kanskje vurdert en Pentium M-basert løsning. En 2 GHz Pentium M vil i de fleste tilfeller godt sammenlignes med 3,6 GHz Pentium 4. Athlon 64 kan være en "mellomting".

Et hovedkort uten vifte kan også være en fordel. Om du ikke har tenkt å utnytte SLI vil jeg ha anbefalt et Intel-basert hovedkort -- omså Intels egne hovedkort. Intels hovedkort har meget god viftestyring.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iMon VFD/fjernkontroll er kompatibel med MCE via iMon drivere/programvaren, ingen problemer her.

Holde deg langt unna P4 over 2.4Ghz, men AMD athlon 3500+ går greit. sjekk litt oversikt over temperaturer på mCubed sine egne sider.

Ang. 7800GT kortet, jepp du får Borg heatpipe sett som passer til dette. Men, har du behov for det kortet?

Om du bare skal bruke det til HTPC bruk holder det i lange baner med Geforce 6600. (Ikkje 6600GT/LE etc, men reint 6600) Dette har alt av Purevideo støtte, DVD-avspilling og HDTV etc. blir like bra som med 7800GT.

Hovedkort, her er Nforce4 chipset gode, er vel det som anbefales på HTPC for tida.. skal ha gode egenskaper.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge Nvidia har 6600 og 6600GT begge full støtte for PureVideo. Se denne siden.

Men det kan jo også være verdt å bemerke seg f.eks. Radeon X1600 Pro som aktuelt i denne sammenheng også nå.

nForce4-baserte kort kan være litt vanskeligere å finne passivt kjølt. F.eks. Asus har noen modeller, men heatpipe'en er vist ganske så tyngekraftavhengig, slik at kortene ikke er helt gode liggende. Med f.eks. et 945-kort er det ikke noe problem å finne noe som er passivt kjølt. På en del nForce4-kort kan det også være vanskelig å få byttet brikkesettkjøleren ettersom den kan bli liggende rett under grafikkortene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •