Hei.

Jeg har nettopp satt opp en eldre Laptop (PIII-500 m/256MB RAM) som signalkilde i stua.

Oppsettet består av
WinXP SP2
Zoom Player 4.51
Dscaler 5007

og litt av hvert annet (ffdshow/AC3 070b/Xvid/DivX etc).

Lyden kjøres via et eksternt Creative USB med coax til surroundforsterkeren.

Har satt opp systemet etter alle kunstens regler (og litt etter anbefalingene fra Mastiff på hw.no) men har et mystisk problem:

Medieavspilling gjennom ZP fungerer upåklagelig (både på skjerm og TV), men når jeg spiller av DVD ser det ok ut på skjermen men når jeg sender signalene til TV-en så blir det et merkelig grønnflimmer på bildet (både fullskjerm og windowed). På noen filmer (eks Elias) står hovedmenybildet og blinker parallelt med filmen (og de grønne prikkene).

Jeg har ikke enablet VMR9 etc da det er det eneste skjermkortet i laptopen fikser (så vidt jeg kan skjønne) er video overlay).

Noen som kan driste seg til en forklaring/noen tips til feilsøking?

Verken MPC eller VLC har disse bildeproblemene (men i VLC fungerer av en eller annen grunn ikke AC3-lyd over SPDIF, med en gang jeg aktiverer denne devicen begynner lyden å hakke. Receiveren klager ikke over brudd i streamen, men lyden som kommer ut av høyttalerne er en rask repetisjon av det bruddstykket som ble spilt i det øyeblikket jeg byttet device).

/t