Beste programvare for DVD-kopi? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kvaliteten på filmen blir jo den samme så lenge filmen ikke blir mer komprimert enn det den allerede er på orginal-dvden.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selvsagt (i teorien) blir den det. Imidlertid er de aller fleste kjøpe-DVD'er dobbeltlags, og hvor mange av oss bruker 90 kroner på en slik type plate for å brenne seg en kopi? Derfor blir det normalt sett en del komprimering.

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser den med utstyr. Kan ikke si noe annet enn at jeg har aldri hatt så bra bilde før og er kjempefornøyd med bildekvalitet. Har byttet ut dvd og det hjalp betraktelig og ble enda mer fornøyd med projektor. Det er mitt første projektor kjøp og har hatt flere typer tvèr oppigjennom. Siste før proj. var et Sony bakproj.tv. Nest gang kjøper jeg nok noe som er bedre og vil sikkert merke det veldig godt på bilde og slikt, men sånn kan man holde på i det uendelige.

Må også få sagt at det sklir vel litt ut i forhold til det trådstarter spurte om. Jeg synes at DVDshrink er et av de bedre og greit programm til kopi/backup av dvd. Justeringer av kvalitet i de forskjellige program er jo vesentlig uansett, så om det ene eller det andre er best eller dårlig kan jeg ikke uttale meg om. Av de jeg har prøvd så har jeg falt tilbake på shrink.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soka
    ...Jeg synes at DVDshrink er et av de bedre og greit program til kopi/backup av dvd. Justeringer av kvalitet i de forskjellige program er jo vesentlig uansett, så om det ene eller det andre er best eller dårlig kan jeg ikke uttale meg om. Av de jeg har prøvd så har jeg falt tilbake på shrink.
    Helt enig! DVDshrink er et meget bra program. Men; forsøk altså Deep scan - du vil ikke angre!

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Helt enig! DVDshrink er et meget bra program. Men; forsøk altså Deep scan - du vil ikke angre!
    Det er det jeg pleier å bruke. Det er mye av grunnen til at jeg setter det på når jeg skal noe annet enn å jobbe på pc. For det tar jo litt tid, men som du sier så er det verdt ventingen. Stort sett så setter jeg på backup/kopi når jeg går å legger meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Har brukt Princo plater til nå, men den siste spindelen har vært "b-vare", så tenkte jeg skulle kjøpe noen Verbatim plater og prøve de. Går vel fortsatt for å være bra de så..?
    Styr unna Verbatim 8x-plater -- det er en del der som er fra CMC, og de er ikke spesielt gode. Verbatim-plater med MMC-mediekode er normalt bra -- kjøper du 16x-plater skal du normalt få dette (evt. kan du også få TY-plater, men det er bare en fordel, for de er ennå bedre).

Verbatim 16x-plater koster såpass lite ekstra at det ikke blir den helt store praktiske forskjellen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med NEC 3550A brennern forresten? Har en NEC 1300a som jeg tenkte jeg skulle bytte ut snart..
    Helt kurant, men ikke så god som f.eks. BenQ DW1640.

Sitter her ellers med nye NEC ND-4551A, som vel ikke koster noe mer. Har ikke fått kjørt brennekvalitetstest på den ennå, men den støtter LabelFlash -- en konkurrent til LightScribe -- og vel omtrent like ubrukelig i praksis :-( Reny ytelsesmessig har jeg ikke noe å utsette på ND-4551. Ellers blir det jo også interresant å se nye modeller fra Plextor, samt at BenQ har kommet med en modell DW1655 -- DW1600-serien ellers fra BenQ har vært veldig god. Jeg liker i hvert fall meget godt muligheten til å kvalitetssjekke medier. Dette kan man også med en del andre brennere, f.eks. de litt dyrere modellene til Plextor, en del fra Philips (i basis samme brennerne som fra BenQ -- BenQ og Philips samarbeider), Lite-On etc. Pioneer gir ikke mulighet for det på selv nyeste modeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du tar deg tid til å kjøre rippingen i "Deep scan"-modus vil du oppleve at kvaliteten går ganske drastisk opp. Imidlertid tar dette mye lengre tid, men det er så absolutt verdt det - tro meg!
    Synes forskjellen virker marginal. Grensesnittmessig er DVDShrink imidlertid svært bra -- skulle vært muligheter for å satt det opp mot forskjellige MPEG2-enkodere.

Nå ligger det ellers en Athlon 64 4800+ i en sort liten eske på skrivebordet, så da skal man i helgen se om man ikke får oppgradert PCen og fått unna enkodingsjobber litt raskere ;-)

Selv kjører jeg en rekke filmer over på harddisken. Du setter da bare "Target DVD size" til eksempelvis 10Gb. Da kjører den filmen over, samtidig som den fjerner kopisperrer, sonevalg etc. Du kan da se filmen i full kvalitet via HTPC eller så, samtidig som du når som helst senere kan velge å komprimere filene/filmen ned og brenne dette til single layer DVD-format.
    Hvorfor sette til 10 GB når det bare er å sette at ingenting skal endres? I slikt tilfelle kan vel DVDDecrypter også i basis være en bedre ripper.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD Shrink er ganske enkelt genialt. Spesielt for barnefilmer da disse er såpass korte at man slipper komprimering (for kun film). Kopien blir da perfekt, uten kvalitetstap!! Trenger ikke deep-scan eller noe som helst fancy ved kopierinag av korte filmer. En annen fordel med å kun kopiere filmen, er at den starter med en gang du setter den i DVD spilleren, og du slipper all venting med menyer osv....

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    ...Nå ligger det ellers en Athlon 64 4800+ i en sort liten eske på skrivebordet, så da skal man i helgen se om man ikke får oppgradert PCen og fått unna enkodingsjobber litt raskere ;-)
    Regner her med at det ikke er du som har betalt for denne prosessoren? Den er jo sinnsykt dyr og forsvarer på ingen måte prisen... :???:

Men, du verden - rippejobben går jo unna på rekordtid da...

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør at Benqen er bedre enn Necen da,bortsett fra kvalitetskontrollen?

Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Helt kurant, men ikke så god som f.eks. BenQ DW1640.

Sitter her ellers med nye NEC ND-4551A, som vel ikke koster noe mer. Har ikke fått kjørt brennekvalitetstest på den ennå, men den støtter LabelFlash -- en konkurrent til LightScribe -- og vel omtrent like ubrukelig i praksis :-( Reny ytelsesmessig har jeg ikke noe å utsette på ND-4551. Ellers blir det jo også interresant å se nye modeller fra Plextor, samt at BenQ har kommet med en modell DW1655 -- DW1600-serien ellers fra BenQ har vært veldig god. Jeg liker i hvert fall meget godt muligheten til å kvalitetssjekke medier. Dette kan man også med en del andre brennere, f.eks. de litt dyrere modellene til Plextor, en del fra Philips (i basis samme brennerne som fra BenQ -- BenQ og Philips samarbeider), Lite-On etc. Pioneer gir ikke mulighet for det på selv nyeste modeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner her med at det ikke er du som har betalt for denne prosessoren? Den er jo sinnsykt dyr og forsvarer på ingen måte prisen... :???:

Men, du verden - rippejobben går jo unna på rekordtid da...
    Nei, det er nok ikke noe man direkte ville ha kjøpt selv. Ikke at forksjellen ned til f.eks. 4200+ ville vært spesielt merkbar.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør at Benqen er bedre enn Necen da,bortsett fra kvalitetskontrollen?
    Brenner noe bedre kvalitetsmessig. Ytelsemessig er det ikke de store elementene å snakke om.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •