Hvilket TV kort gir best billed kvalitet i MCE?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket TV kort gir best billed kvalitet i MCE?

Kjører MCE hvor jeg bruker en Hauppauge! WinTV-PVR-USB2 som jeg har på lån.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120167&cks=PRL

Synes bildet blir altfor dårlig. Er det noe jeg kan gjøre for å få bedre bilde?

Har UPC analogt kabelTV. Bildet kjøres ut på en Samsung PS42P2S plasma via DVI. Bruker også Nvidia Purevideo.

Har en "dyr" skjermet RF kabel ifra vegguttak til TV tuner.

Er det noen innstillinger jeg kan gjøre for å få bedre bilde?

Eventuelt, kjøpe et nytt internt TV kort som gir bedre bilde. Vurderer et Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314511&cks=PRL

Noen gode forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

500kortet virker bra!

Hei

Jeg hadde først 150-kortet, men byttet over til 500modellen - og synes bildet virker bra. Klart det kunne vært bedre, men signalene er dog ikke de aller beste på min kabel her. Men godt fornøyd med 500.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Hauppage sine websider skal pvr-150 og 500 være like bortsett fra at 500 har to tunere mens 150 bare har en. Så det burde ikke være noen kvalitetsforskjell på de to? Noen som kan bekrefte dette....

Newcomer Totte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde først et Terratec Cinergy 600 (http://prisguide.hardware.no/vis_pro...duct_id=17337), noe som jeg syntes var sånn bob-bob kvalitet (I allefall på pc skjerm).
    Men dette kortet var ikke kompatibelt med MCE
    Derfor kjøpte jeg Hauppauge WinTV PVR500MCE(http://prisguide.hardware.no/vis_pro...duct_id=25359). Og er sånn passe fornøyd med dette. Har nå en HD-klar plasma som jeg kjører MCE på, og bildet er så som så. Veldig svak for forstyrrelser det analoge kabelnettet. Og på en hd-tv eller dataskjerm vil bildet bli mye dårligere enn på en vanlig crt-tv. Hvis man ikke nedskalerer bildet til den orginale oppløsningen da, som såvidt jeg vet er 640x480......

Men hvis man skal bruke en vanlig Crt-Tv til disse tjenestene fra datamaskinen, tror neppe du ser noe forskjell fra et vanlig tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Totte
    Men hvis man skal bruke en vanlig Crt-Tv til disse tjenestene fra datamaskinen, tror neppe du ser noe forskjell fra et vanlig tv.

Jo, du ser like bra forskjeller i kvalitet. Det er litt misforståelse ute og går om at man må ha flatskjerm for å få bra kvalitet. Det skal dog sies at det er mye større utfordring å få et bra resultat på en crt enn en lcd, men det går.

Newcomer Totte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Madmax33
    Jo, du ser like bra forskjeller i kvalitet. Det er litt misforståelse ute og går om at man må ha flatskjerm for å få bra kvalitet. Det skal dog sies at det er mye større utfordring å få et bra resultat på en crt enn en lcd, men det går.
    Det jeg mente var at man høyst sannsynlig ikke ser noe spesiell forskjell dersom man bruker et vanlig crt-tv via pc med tv-kort, kontra å bruke tv'ns egen tuner.

Derimot hvis man skal sende analoge tv-signaler til en Hd-klar eller pc-skjerm vil man blåse opp alt (1 pixel blir til 4 f.eks avhengig av oppløsning på den aktuelle skjermen), og dermed få et dårligere resultat for den personen som sitter foran skjermen.

Analoge tv-signaler er ikke uten forstyrrelser (ikke hos meg i allefall) og dette er en gammel crt-tv god til å skjule. (takket være oppløsningen tror jeg)

Og jeg har prøvet tunere'n til min Tv, via MediaCenter og WinTV 500Mce, og via pc-xbox360 mce extender. Hvor den siste gir best resultat. (merkelig nok så er det tilfelle. Fra xboxen går til tv'n med komponent kabel, og fra pc'n kjører jeg vga)

Har oxo en eldre maskin stående ved siden av den nye, dette fører til en god kabelsalat bak pulten, hvor antenne-kabelen må gå. Og når jeg skrur på den gamle data'n blir tv-signalet betraktelig svekket. Når jeg kopierer over netverket så er det nesten så skulle tro man så datane gå over skjermen, for det forstyrrer så det holder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •