Vent med å kjøpe stue-PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vent med å kjøpe stue-PC

Artikkel fra digi.no

Synspunkter?

Link:Vent med å kjøpe stue-PC

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo den gode gamle "vent-med-å-kjøpe-nytt-det-kommer-noe-bedre-i-morgen"-debatten, bortsett fra at det i dette tilfellet kun er snakk om en softwareoppgradering. Ser ingen grunn til å vente.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mixax
    Artikkel fra digi.no

Synspunkter?

Link:Vent med å kjøpe stue-PC
    I denne bransjen lønner det seg altid å vente. Men guud så kjedelig

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forsåvidt enig med Bill,om ett årstid så vil de fleste barnesykdommene være borte fra softwaren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Er forsåvidt enig med Bill,om ett årstid så vil de fleste barnesykdommene være borte fra softwaren.
    Nja, men så kommer det nye ting med nye barnesykdommer. osv...osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trolig vil man kunne bruke mange av dagens stuepc-er. Har hørt at Vista krever forholdsvis høye spesifikasjoner, men det har forsåvidt mange av pc-ene i dag også. At TV-funksjonen blir bedre med bl.a. mulighet til å kjøre digitale bilder rett inn, ser jeg på som veldig interessant.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som venter på det perfekte, venter forgjeves eller noe sånt..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å vente på Intel Viiv, se: http://www.dinside.no/php/art.php?id=286671

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting banebrytende med Viiv, annet enn den evige pågangen fra software og hardware produsenter om å selge en stakkars uvitende forbruker noe nytt han "må" ha for å være klar for fremtiden.

Men det gir en førstegangs-kjøper en trygghet på at han får et produkt som er "godkjent" for Microsoft sin ide av hva HTPC er.

For meg gir det meg ingenting spennende nytt hardware-messig.
    Og softwaremessig, ja det er jo bare software.

Ser ingen grunn til å vente, jeg har stor glede av HTPC allerede i dag, og fornyer meg stadig både med hardware og software.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg litt enig i Gates, dagens windows mediacenter er så dårlig at å kjøpe det nå, er det samme som å dytte masse penger ut av vinduet :roll:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kaster snart ut hele PCen i påvente av en løsning som ikke støyer. Er dritt lei av at kona klager hver gang jeg skal slå på en film eller gjøre noe på HTPCen, så jeg stiller jeg enig i at en bør vente, men basert på en softwareoppdatering eller VIIV, nei det er jo null banebrytende...

Førstemann som lager en 100% stille løsning, gjerne med flash-minne som harddisk og ytelse som takler skikkelig 1080i de-interlacing (les: minst GeForce 7800GTX / PIV 3,2 ytelse) skal jeg vurdere å handle...

I tillegg vil jeg gjerne kunne benytte PCen til noe. Med den nye "MP3-loven" blir en jo fengslet her i landet for å laste ned HD-filmer eller filmer for den saks skyld. Jeg ønsker å være en lovlydig mann, og da finnes det pr. dato svært lite innhold å faktisk benytte mot HTPCen. HD over nettet tror jeg vil ta tid, selv om Apple iTunes plutselig kan dukke opp med noe spennende i så måte, men da kan en banne på at det minst tar to år før den europeiske bransjen klarer bli enige om vilkårene uansett...

Min antagelse? Jeg tror det vil stå en BlueRay DVD-avspiller i min stue før jeg vet ordet av det... Gjerne også med mulighet for streaming av alle mine rippede DVDer fra en PC-server som jeg setter et helt annet sted enn i stua!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg kaster snart ut hele PCen i påvente av en løsning som ikke støyer. Er dritt lei av at kona klager hver gang jeg skal slå på en film eller gjøre noe på HTPCen, så jeg stiller jeg enig i at en bør vente, men basert på en softwareoppdatering eller VIIV, nei det er jo null banebrytende...

Førstemann som lager en 100% stille løsning, gjerne med flash-minne som harddisk og ytelse som takler skikkelig 1080i de-interlacing (les: minst GeForce 7800GTX / PIV 3,2 ytelse) skal jeg vurdere å handle...

I tillegg vil jeg gjerne kunne benytte PCen til noe. Med den nye "MP3-loven" blir en jo fengslet her i landet for å laste ned HD-filmer eller filmer for den saks skyld. Jeg ønsker å være en lovlydig mann, og da finnes det pr. dato svært lite innhold å faktisk benytte mot HTPCen. HD over nettet tror jeg vil ta tid, selv om Apple iTunes plutselig kan dukke opp med noe spennende i så måte, men da kan en banne på at det minst tar to år før den europeiske bransjen klarer bli enige om vilkårene uansett...
    Stille løsninger til HTPC finnes, vannkjøling og heatpipe er to gode løsninger.

Hva mener du med at det ikke finnes innhold til HTPC på grunn av "mp3 loven"? Du spiller da av stort sett det du vil på pc'en uten å bryte en eneste lov.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forsåvidt enig i at en PC i stua ikke er spesielt ideelt, men jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Er jo ikke noe problem å ha en server/PC i kjelleren el. og koble PC stue-tven ved hjelp av en KVM-extender. Kjøper en seg en boks med usb er det heller ikke noe problem å koble en IR-mottaker til PCen heller.

I artikkelen burde det vel heller stått "Vent med å kjøpe Windows MCE". MCE kommer til å bli faset rimelig fort ut etter at Vista kommer, spesielt med tanke på hvor uferdig MCE egentlig er..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Bruker vanntårn i dag, men tross dette må jeg ha et par kabinettvifter som surrer og går, og dermed er løsningen ikke støyfri.

Når jeg snakker om "MP3-loven" tenker jeg på nedlastning av software fra nettet, du kan jo selvsagt spille av eget materiale, men det er liksom ikke like spennende...

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en 100 prosent stille løsning til deg lygren: http://www.tomshardware.com/2006/01/..._out_the_fans/

Videre, så kan du jo ta sjansen på å ikke bli tatt sånn som jeg har gjort og de fleste andre nordmenn...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke enig at man bør vente på å ta i bruk stue-PC.

Jeg har to HTPCer i stua, de er lydløse på en meters avstand.
    Den ene har vannkjøling. Trikset er at hverken vifter eller harddisker
    har kontakt med kabinettet. Viftene kjører stort sett på 5-7V.

Begge PCene er i tillegg overklokket: AthlonXP@2400 og en Venice@2600
    Kjører Meedio på begge, en til projektor (DVD/TS/HDTV) og en til TV(DVB/MP3/nedlasting)

Anbefalt kabinett:
    http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=27006

HT

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig at bråkete hardware er det fremste argumentet mot stue-pc idag. Og en hjemmesnekret kjøleløsning som får PCen til å se ut som om den kommer fra Doktor Frankensteins lab er heller ikke aktuel for meg.

Noe slikt er derimot aktuelt om man er villig til å legge over 20k i maskinen:
    http://hushtechnologies.com/

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Er enig at bråkete hardware er det fremste argumentet mot stue-pc idag. Og en hjemmesnekret kjøleløsning som får PCen til å se ut som om den kommer fra Doktor Frankensteins lab er heller ikke aktuel for meg.

Noe slikt er derimot aktuelt om man er villig til å legge over 20k i maskinen:
    http://hushtechnologies.com/
    Nei du har vel tenkt til å sitte å se på HTPC'en du ja. Ingen vits i å se på skjermen eller for eksempel bare flytte HTPC'en inn i et skap eller noe. For øvrig kan man bruke farge til å farge oljen uten at PCen kortslutter av den grunn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor må PCen stå i stuen i det hele tatt?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Hvorfor må PCen stå i stuen i det hele tatt?
    Exactly

At den delen som kobles til en skjerm, og som man putter dvd-er i osv bør være innen en viss avstand fra sofaen, er det vel liten tvil om, men man må da på død og liv ikke ha ørten harddisker, fete strømforsyninger, PSU vifter osv. stående på i samme rom? Eller selvsagt alternativt splashe ut tusenvis for en pasivt kjølt løsning som koster skjorta (og/eller bare fungerer optimalt når et er vinter og max 23 grader inne)

Det er lov å tenke kreativt

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •