Program som måler fps på videofil? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder lyd/bilde synkronisering så finnes det vel verktøy som ordner akkurat dette?

Ellers er det jo synd i disse flatskjermtider at ikke DVI er laget med asynkron timing. Jeg tipper at det ville være vanskeligere å se den eventuelle video-jitter som måtte komme fra ustabil software synkronisering enn droppede frames grunnet synking mellom to hardware-klokker.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har hvertfall et resync program som prøver å gi jevnere avspilling. Vil tippe det bruker en hires software timer som referanse for både lyd og bilde. Kan gi bra resultater om du klarer å håndtere lyddelen korrekt og gjør små hastighetsendringer over lengre tid, slik at du ikke må hoppe i lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Jeg tok med overklokkingspotensialet (som jeg skriver "kan godt overklokke denne også"). Men nå er jo opteron billige prosessorer. 1800kr for en prosessor er jo rimelig. Jeg har brukt fraps før ,men er usikker om dette fungerer på noe annet enn OpenGL/directX og dette ser det ut til at det gjør. Jeg skal dermed teste ut mulighetene i fraps for akkurat dette.

Har hatt en P4c 3.0@4ghz ,512 BH5 og P4c800e dlx. Beste systemet jeg noensinne har hatt med tanke på total ytelse. Men det skulle kun en AMD på 2.4ghz og litt høy HTT for å slå dette systemet på spill ,men i systemytelse er det det beste jeg har hatt. Har jobbet på verksted og vet hvor mye drit det er med AMD kontra intel (like mange pcer på rep med tanke på at det ble solgt under 20% amd maskiner.. noe lignende iallefall).

Men jeg snakker kun om bruk til akkurat dette (skalering og behandling av video).
    Å bare se på MHz er ikke riktig i dette tilfellet, da AMD CPU'er har mye mer ytelse pr. MHz enn det P4 CPU'er har. Dessuten er Opteron en server CPU som tar totalt knekken på P4 ytelsesmessig, og bør helst sammenlignes med Xeon hvis det skal være rettferdig (som den som regel også tar innersvingen på).

Dessuten var det i gamle dager at AMD hadde diverse problemer. Pr. i dag leder AMD64 an i forhold til ytelse, stort sett hele veien. Og Dual-Core prosessorene til Intel er noe av det dårligste de har kommet med og kan ikke måle seg med AMDs X2... Les litt tester og følg med litt, i stedet for å slenge ut tull. Sjekk f.eks. www.hardware.no ..

~bioserver (Cinet PC-montør)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •