Scaleo e fra Fjitusu-Siemens

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Scaleo e fra Fjitusu-Siemens

Hei,

Har tittet litt på Scaleo e fra fujitsu-siemens. Trenger en media center stue pc med høy WAF, og specs og design ser meget bra ut. Ringte kundeservice i Norge og de sa at den ikke kom ut før slutten av februar i Norge. Finner ikke noe særlig objektiv info på nett annet enn produsent link:

http://www.fujitsu-siemens.com/produ.../scaleo_e.html

Lurte derfor på om noen kjenner til anmeldelser eller lignende av denne media center PC'en? Enkelte har vel kjøpt Scaleo C, men den er vel ganske annerledes?

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fraråder alle å kjøpe en Scaleo C , bare så det er sagt Jobber til daglig med maskinen og kjenner til rundt 100 personer som har hengproblemer med denne. Det er mulig at dette kun er relatert til den ene "batchen" med maskiner som ble sendt ut. Det reklameres med væskekjøling, men den har også en vifte i bakkant av maskinen, og en liten vifte til harddisken om jeg ikke husker feil, så rent støymessig er den bare litt mindre støy i denne enn en stasjonær pc.

(Fujitsu-Siemens i tyskland har enda ikke funnet ut hva som forårsaker hengproblemene.)

Dog syns jeg Scaleo E virker mer stuevennlig, rent estetisk sett, og jeg har tro på at denne modellen skal være et mye bedre produkt enn Scaleo C. Den har også mange fler tilkoblingsmuligheter og innganger, og har mulighet for mer ram.

Har mer lyst til å lage en selv, ved å sette sammen komponenter enn å kjøpe en fra en produsent. Dette blir en god del billigere ser det ut som.

Ikke det at jeg gav så mange sver her, men Lykke til med vurderingen

EDIT: og først NÅ ser jeg at denne er datert til August 2004 :P ja ja

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info. Vurderer også å bygge selv, men kvier meg litt da er endel mer styr med å bygge et mindre stuevennlig kabinett enn ett stort desktop tower. Sliter med å finne et kabinett som har høy WAF, lett å bygge og stillegående.

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter med en scaleo c og er stålende fornøyd, bortsett fra at den er litt svakere enn forventet. Hva er dette hengeproblemet du snakker om?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med FS-Scaleo-desktop-PC-er er ihvertfall at de er noe skikkelig søppel. Åpne panseret og ta en titt. Det er sämsta sorten maskinvare fra nederste hylle. De har spart penger på absolutt alt. Jeg ville ikke hatt en Scaleo-PC om jeg fikk den gratis. Ville ikke engang _tatt_ i den, av frykt for å få støt eller lignende.

Dette gjelder altså desktop-PC-er. Mulig medieboksen er svært mye bedre, og er best-buy i klassen. Den ser i det minste bruktbart pen ut.

Bygg heller selv er mitt tips. Eventuelt få hjelp til å bygge en selv. (Timeprisen for en seniorkonsulentbekjent er som kjent en flaske vin.)

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig positivt overrasket over FSC jeg! har en bærbar amilo som bare er helt rå! Ytelses messig vel og merke...

Designmessig med tanke på brukervennlig er en annen sak. Nevner uttak på sidene og framme... Burde ikke være lov! Alle som lager bærbar pc med uttak andre plasser enn bak burde vært fengslet er min mening...

Men som sagt ytelses messig kan jeg ikke skjønne at de har spart mye på min maskin ihvertfall... Ikke en media pc da vel og merke...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av the viking
    Hei,

Har tittet litt på Scaleo e fra fujitsu-siemens. Trenger en media center stue pc med høy WAF, og specs og design ser meget bra ut. Ringte kundeservice i Norge og de sa at den ikke kom ut før slutten av februar i Norge. Finner ikke noe særlig objektiv info på nett annet enn produsent link:

http://www.fujitsu-siemens.com/produ.../scaleo_e.html

Lurte derfor på om noen kjenner til anmeldelser eller lignende av denne media center PC'en? Enkelte har vel kjøpt Scaleo C, men den er vel ganske annerledes?

Kan fortelle så mye som at Scaleo E er ute på markedet i sverige.

Vi har ivertfall den maskinen i en del Hjemme pc ordninger, og er bestilt en hit som rekner med kommer neste uke så får man teste litt på den da

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.
    Er det noe som kjenner til om det går an å sette inn et annet skjermkort på Scaleo E? Ser at den ene versjonen kommer med Intel 915G chipset og det grafikkkortet som sitter der leverer ikke all verden.

Har prøvd å grave opp informasjon, men utrolig vanskelig å finne.

Litt kjipt å kjøpe denne pc'en nå og så klarer den ikke dra rundt 3d effektene til Windows Vista som kommer til høsten.

Geir Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tittet litt rundt nå de siste dagene for å finne et bra mediasenter og kommet frem til Scaleo E men har bestemt å vente på Intel ViiV.

Tror det blir bærre lekkert....

IL-DUCE...hva er prisen i Sverige på dagens versjon ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny info

Sitat Opprinnelig postet av allum
    Heisan.
    Er det noe som kjenner til om det går an å sette inn et annet skjermkort på Scaleo E? Ser at den ene versjonen kommer med Intel 915G chipset og det grafikkkortet som sitter der leverer ikke all verden.

Har prøvd å grave opp informasjon, men utrolig vanskelig å finne.

Litt kjipt å kjøpe denne pc'en nå og så klarer den ikke dra rundt 3d effektene til Windows Vista som kommer til høsten.

Geir Morten
    Jeg har forsket litt på Scaleo E og ut fra det jeg kan se kommer den i tre utgaver.

Kode:
    1. P4 524 3GHz 1GB L2 | 512 MB | 160 GB | 1 tuner | integrert grafikk | ca 10.000,-
    2. P4 630 3GHz 2GB L2 | 1024 MB | 250 GB | 2 tunere | integrert grafikk | ca 12.000,-
    3. P4 630 3GHz 2GB L2 | 2048 MB | 250 GB | 2 tunere | nVidia 6600 | ca 14.000,-
    Den siste versjonen har ikke kommet enda såvidt jeg kan se, og ventes inn i midten av mai. Jeg har versjon 2 til disposisjon men har ikke åpnet dekslet da det fører til at man mister garantien?! Det ser iallefall ut som at det er plass til 3 lavprofil kort, men vet ikke om det er PCI eller PCI-express. den ene plassen er opptatt av dvi utgangen og regner med det bare er selve utgangen som sitter på en skinne for det er integrert grafikk på denne boksen. Det er også to spor i full høyde (antar PCI) og i versjon er begge disse i bruk da den har to tunere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Scaleo E - Tv playback

Hei, har en scaleo E, og har problemer ved playback av tv.

Hvis bildet oppdateres raskt, f.eks en ball som flyr over skjermen, så får man en "etterslep" effekt.

Noen som vet hvordan man fikser dette?

(Kjører maskinen mot en vanlig 32" widescreen crt tv, via scart.)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Scaleo e - m 2 tv mottager og nvidea

Hei,

har hatt denne i fra ca sthans da den kom ut til oss som hadde bestillt. Allt virker helt topp - kjører med HDTV til min 37 tom Philips LCD og kvalitet er en drøm. Problemet jeg sliter med er tv signalet. Har topp kvalitet på bilder med direkte til TV, topp bilder på annen pctv løsning i huset, topp lokal film og nettavspilling- men for de to haupage kortene virker det som et eller annet skrur seg opp og forstyrrer signalet - allt blir dårlig. Service har den nå og skjønner ingenting siden de ikke kan rekkonstruere problemet med andre videosignaler. Puh - veit ikke kva eg gjer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Scaleo E

For en god tid tilbake, kræsjet min Scaleo E, den endte opp hos min far, som igrunn er en VELDIG dyktig pc redder. Han fjernet alt, å instalerte media player i englesk versjon, og windows xp er oxo pr dags dato på engelsk. Men det er ikke det som er problemet.
    Promlet oppstår når jeg skal bruker media player og går gjennom innstilllinger for å få tv igang gjennom MP. Den godtar jo ikke norsk post code. Å da sitter jeg her lang i masken... For jeg er såååå utrolig fornøyd med varen, men får ikke benyttet hele pakken.
    Jeg har tv og internett gjennom canal digital, å kjører 50" skjerm. (siden jeg ser sååååå mye film) :-D

Noen som har noen tips?
    Eller MÅ den inn til service å få oppdateringer fra engelsk til norsk versjon av media player??
    Noe jeg sååå håper å slippe.
    Tusen takk for hjelpen på forhånd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •