IR -> RF konverter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IR -> RF konverter

Heisan.

Lurer på om noen her har testet disse 'batteriene'?!?!

http://www.audioholics.com/productre...olExtender.php

Jeg lurer på om noen har erfaring med disse i en Pronto. Leste på en eller annen side at fjernkontroller med LCD skjerm kunne støye slik at RF konvertering ikke fungerte skikkelig.

Mvh
    Tommy Eriksen

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke prøvd dette, men det er jo utrolig kult om det virker slik de påstår. jeg tviler derimot på at dette funker for så veldig mange fjernkontroller, men jeg fant ikke noe kompatibilitetsliste på nettsiden deres (som forøvrig var i den nedre skalaen av hva webdesign angår!).
    i tillegg er det jo kjedelig å måtte lade disse batteriene du må bruke i hver enkelt av alle fjernkontrollene dine, med mindre du bare bruker én universalfjernkontroll selvsagt.

det er jo ikke så dyrt så det er kanskje verdt et forsøk? bestill og fortelll oss hvordan det funker!

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant ikke noen kompatibilitetsliste, men i testen som TommyE linket til så står det at den skal fungere med alle OEM-fjernkontroller. Jeg har mine tvil der, siden de neppe kan ha testet alle slike, men det fungerer nok i de aller fleste tilfeller.

Sitat fra testen:

Kode:
    The Remote Control Extender uses a truly unique method to convert
    remotes into RF. Instead of actually converting the IR signals through an
    external box or device that would have to strap to the front of the remote,
    this system embeds a tiny RF transmitter into the battery compartment which
    "listens" to the remote control's internal RF commands. All remote controls send
    out low level RF commands when they are used. The Remote Control Extender
    picks these up at close range, interprets them, and transmits them to the base
    station for rebroadcast as IR commands.
    Dette tror jeg er en viss overdrivelse. Jeg er temmelig sikker på at dingsen fungerer ved å monitorere strømtrekket på batteriene. Så sant fjernkontrollen ikke har en kraftig kondensatorbank for glatting, så vil strømtrekket på batteriene pulsere i takt med IR-utsendelsen, og kan lett fanges opp.

Jeg må si at jeg synes ideen er helt på grensen til å være genial, selv om den er noe enklere enn artikkelforfatteren tror. Det jeg er mer usikker på er hva som skjer dersom fjernkontrollen brukes i samme rom som IR-senderen til dette systemet. Da skulle en tro at det kunne bli litt krøll, siden mottakeren da vil kunne motta IR både fra kontrollen og extenderen, men neppe 100% i fase.

Active DIY Mekkern sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RF remote extender

Kjøpte meg en slik i går, men har ikke fått prøvd denne enda. Ser for meg at dette er genialt med tanke på at jeg bruker Universqalkontroll til å styre alt. Men håper jeg slipper unna problemer med å bruke den i samme rom som utstyret. Kommer tilbake med resultater når jeg har fått testet litt. Fungerer dette slik som intensjonen, så er dette genialt med tanke på Sone 2 F.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Jeg må si at jeg synes ideen er helt på grensen til å være genial, selv om den er noe enklere enn artikkelforfatteren tror. Det jeg er mer usikker på er hva som skjer dersom fjernkontrollen brukes i samme rom som IR-senderen til dette systemet. Da skulle en tro at det kunne bli litt krøll, siden mottakeren da vil kunne motta IR både fra kontrollen og extenderen, men neppe 100% i fase.
    Det var dette som var min 'bekymring' også, har sent en mail til gutta som lager denne, men ingen svar så langt....

I verstefall åpner jeg prontoen min og napper ut ir-diodene, så lenge alt vil funke på RF allikevel....

TommyE

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    /DIY Mekkern, hvor kjøpte du den fra??

Lurer på om jeg bare skal bestille en og se, kanskje vente på din test hmmmm....... Lurer veldig nå.... ivrig....

TommyE

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TommyE
    I verstefall åpner jeg prontoen min og napper ut ir-diodene, så lenge alt vil funke på RF allikevel....
    Nei, du må ikke ta ut IR-diodene, for da vil det ikke fungere. Da blir det nemlig ikke noe strømtrekk for denne dingsen å detektere. Det du kan gjøre er å dekke til IR-diodene heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, skjønner. Taper dem inn i svart gaffa hehe

TommyE

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Handla jeg..

Jaja, da stakk jeg og kjøpte et slikt sett.

Her kommer en liten oppdatering fra min så langt kjape test med min Pronto.

Den går nå tvers igjennom det som er av vegger, kule greier.
    Det fulgte med en base, den har to IR dioder inni seg, de står vinklet litt forskjellig og tilsammen så blir det bra dekning for mine 6 enheter.

Jeh kjøpte også en ekstra ledning med tre 'øyer' som kan klistres på fronten av annet utstyr hvis man skulle behøve det.

Så langt så godt.

Kommer tilbake med mer hvis det skulle være noe positivt eller negativt.

TommyE

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor selges disse i butikk i Norge?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min på TV Sentralen i haugesund, vet ikke hvor den er å få tak i andre steder i landet. Men den stod jo også i lyd & Bilde denne måneden.495.- kosta gleden.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg bor jo i Haugesund, så da er det jo enkelt om jeg vil ha en slik...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av fjernkontrollen

Har akkurat testa den på TVen min, og det går som smurt. Har heller ikke noen problemer, selv om jeg ikke blocker IR en fra fjernkontrollen.Og er i samme rom som TVen(slik at den egentlig får dobbelt opp med signaler)
    Så dette var akkurat så genialt som jeg håpte. Anbefaler denne på det varmeste, for den er absolutt svært mye billigere enn en RF fjernkontroll. Og den gjør hvilken som helst FK om til en fjernkontroll som går på Radiobølger. Og de dundrer lett gjennom veggen,taket og gulvet eller hva dere måtte ønske.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser tråden er litt gammel, men bedre å dra frem denne enn å lage en ny.

Vil denne saken fungere med Microsoft media center fjernkontrollen? Og finnes det ekstra sendere slik at Microsoft media centrer tastaturet kan eventuelt brukes også? Eller finnes det andre bedre løsninger?

Tre spørsmål jeg håper noen tar seg tid til å svare på. Korte som lange svar mottas med stor takk! Legg gjerne ved en link hvor det kan kjøpes.

På forhånd takk og ha en fortsatt flott helg :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •