overføring av mp3 fra pc på soverommet til anlegg i stua??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

overføring av mp3 fra pc på soverommet til anlegg i stua??

etter å ha flyttet i leilighet har jeg nå måttet la datamaskin stå på soverommet pga liten plass i stua. dette har vært fryktelig irriterende siden jeg liker å spille mye musikk, fra pc rett inn i anlegget, det vil si, slippe å brenne over på cd å så spille av på anlegget. Nå ser jeg jo at man kan gå til innkjøp av ny, stillegående og mindre pc med media center, men dette blir litt vel dyrt. så det jeg lurer på, finnes det noe som helst der ute som kan gjøre det slik at jeg kan spille av musikk på anlegget mitt i stua fra pcn som står på soverommet uten å måtte bruke metervis med ledninger og gå fram å tilbake for å trykke på en ny sang??

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trådløs..

Har sett det skal gå ann å få tak i trådløs overførting av phono.. men hvordan kvaliteten blir vet jeg ikke..

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en modda Xbox og innstaller Xbox Media Center.
    Du trenger ikke harddisk fordi du streamer bare rett fra PCen. Eller om du vil unngå å legge nettverkskabel eller å bruke trådløstnett kan du jo legge inn en 200GB harddisk. Men da er litt stress med å flytte xboxen til soverommet ditt hver gang du skal legge over sanger. Anbefaler helt klart å streame rett fra Pc

Da trenger du et aksesspunkt og et trådløstadapter for å koble xboxen i nettverk. Xbox er ikke dyrt fortiden. Du finner den nok til under tusenlappen og modding får du lett for 500 kroner inkl modchip. Det dyreste blir aksesspunkt og trådløs adapter men det kommer du nok ikke utenom uansett

edit:
    Sitat Opprinnelig postet av Håvard90
    Har sett det skal gå ann å få tak i trådløs overførting av phono.. men hvordan kvaliteten blir vet jeg ikke..
    Men da må han skifte sanger på pcen, og det er jo litt stress.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håvard90

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på en av disse:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303728&cks=SER

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...&view=detailed

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=40881

Jeg har det øverste, som er bra, bortsett fra litt dårlig innsynsvinkel på displayet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv modda xboks som streamer fra pcene som står i en plass i huset.
    Funker helt utmerket.
    Xboksen har vel og merke litt viftestøy så viss du ikke takler det ville jeg godt for en dedikert mediaboks.
    Koster fra 1000 lappen og oppover.

Fant denne på komplett.no som jeg syntes så kul ut.
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...&view=detailed
    Ser ut som den har det meste ink trådløst til vel 3000kr.

Denne ser ut til å ha fått hederlig omtale.
    http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4541
    (kan være at det er kommet en enda nyere og bedre modell)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=681

Dette produktet kan også fungere dersom du vil overføre lyd digitalt over lengre strekk. Har kjøpt en slik selv, men ikke fått prøvd den enda.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kjøpte en slik brukt av "Geiri" nå i mellomjulen for 500,- og må si meg godt fornøyd. Boksen fungerer godt til streaming av både video og mp3. Denne har ikke noe eget display så du må ha dette i tilegg for å se hva du streamer fra PC`en i stua.. Har den selv koblet opp mot projektor... ;-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnis
    Vet du hva, det har du evig rett i! Leste nok inlegget til trådstarter litt fort ;-P

Men noen som har erfaring med slik trådløs overføring? Blir bedre enn med en lang phono kabel? Har en følse for at jeg får tap i lyden fra pc'n! :P

Uansett, ser jeg at det kommer inn mange gode forslag her D-linken kan vel være gunstig?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den D-link saken så spennende ut.. urk! Enda mer å spare til ;P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers har du roku soundbridge:

www.rokulabs.com

Jeg har selv Soundbridge 1000 som jeg er veldig fornøyd med. I tillegg kan du bruke internet radio uten at PC er slått på, noe som jeg ikke la vekt på når jeg kjøpte den, men etter å ha hatt den en stund setter jeg veldig pris på den funksjonen.

Ellers så er det integrert display så du slipper å ha slått på TV for å bruke boksen.

Roku streamer det meste som er av formater inkludert lossless og kan brukes med de fleste mediabiblioteker (mediaplayer, itunes, rhapsody, napster og musicmatch)

En annen er Squeezebox fra Slimdevices som jeg også vurderte sterkt. Tror du blir veldig fornøyd med den også. Har mye av de samme funksjonene som Soundbridge. Integrert display på den også.

http://www.slimdevices.com/

Begge 2 fungerer forøvrig på trådløst nett (bruker selv trådløst på roku uten problemer) og kobles til anlegg med enten optisk/koaks eller phono. Slimdevices har dessuten en Burr-Brown DAC hvis du ikke bruker digital kabel til forsterker.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både ROKU produktene og Terratec Noxon er produkter som gjør musikkstreaming helt glimrende. Merk, KUN lyd.

Xbox osv. ville jeg ikke anbefalt om du er ute etter en støyfri løsning, og/eller om du er ute etter noe som er "der" når du trykker "on", ingen booting og trege saker.

Andre fordeler med Roku/Noxon: Innebygget trådløst nett, et adapter for dette til XBOX koster jo DET SAMME som en Noxon

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du spiller av mp3 filer, ikke sant? her er tapet allerede så stort så du bestemmer egentlig sjøl hva du vil gjøre, men trådlåst er jo seff en fordel..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du absolutt ikke vil legge opp en kabel til lyden så hadde jeg gått for en enkel fm-sender som du plugger til lydutgangen (og tar inn på en radiofrekvens igjen i stua) og kjøpt en radiobasert pc-fjernkontroll, f.eks denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303926&cks=SER

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wolfer
    du spiller av mp3 filer, ikke sant? her er tapet allerede så stort så du bestemmer egentlig sjøl hva du vil gjøre, men trådlåst er jo seff en fordel..
    Ikke helt sikker på hva du mener her og hvem den er rettet mot

Men MP3 i 320kb greier ikke jeg å høre særlig forskjell på mot CDer. For min egen del har jeg alt fra 128kb MP3 filer til WMA lossless filer på på PCen min som jeg spiller på Roku Soundbridge via trådløst nett. Man trenger forøvrig ikke bruke det trådløse nettet, har du nettverksutgang så kan man tilkoble både roku og squeezebox med kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baker
    Både ROKU produktene og Terratec Noxon er produkter som gjør musikkstreaming helt glimrende. Merk, KUN lyd.

Xbox osv. ville jeg ikke anbefalt om du er ute etter en støyfri løsning, og/eller om du er ute etter noe som er "der" når du trykker "on", ingen booting og trege saker.

Andre fordeler med Roku/Noxon: Innebygget trådløst nett, et adapter for dette til XBOX koster jo DET SAMME som en Noxon
    Helt enig med Baker her. Kona hadde ikke blitt særlig fornøyd om jeg skulle hatt en Xbox i stua for å spille musikk, i tillegg så bråker den som ett uvær. Rokuen bruker kona faktisk mer enn meg, egen fjernkontroll med få taster . Bare å skru på forsterker og rokuen så er du i gang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •