hvordan installere mce på nytt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvordan installere mce på nytt

pga problemer med tvkortet i mce ref denne tråden: http://avforum.no/forum/generell-htpc/29495-og-da-var-tv-borte-mce-finner-ikke-mottakermaskinvare.html ser jeg meg nødt til og installere hele driten på nytt.. problemet er at jeg ikke helt skjønner hvordan man gjør det, eller om det i det hele tatt er mulig.

har prøvd og sett i disc 3 og la den holde på til jeg klikker restart, prøver da disc 4, men den vil ikke kjøre da det kun er mulig og ha en lokaiseringspakke installert om gangen. må jeg formatere og installere alt på nytt eller er det noe jeg har gått glipp av? passe nærme og selge hele driten og heller kjøpe en dvdrecorder om ikke ting snart fungerer som det skal/bør..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må legge i disk 1 for å fortsette installeringen.
    Surret litt med dette selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må installere dette kun med de to første diskene. Leste noe om dette i dvd og hjemmekino. Der sto det at det kunne være noen problemer når installasjonen spør etter en oppdateringsdisk. Det skal visstnok være disk 1. Du må så kjøre noen oppdateringer før du kan installere disk 3. Når hele installasjonen er ferdig med alle oppdateringer kan du installere språkdisken (disk 4).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Legg i CD1
    2. Start maskin på nytt
    3. Trykk en tast for å starte fra CDROM. Spm du får når maskina starter fra CD plata. Om den ikke gjør det så må du trykke DEL under oppstart for å gå inn i BIOS. Se etter noe der som heter BOOT sequense. Sørg for at CD/DVD spilleren står først på lista. Trykk F10 for å lagre og avslutte. Maskina starter nå på nytt og du kan trykke en tast når du får beskjed om dette for å starte fra CDROM/DVD.
    4. Velg å slett partisjon og formater på nytt. Bruk gjerne hurtig formatering.
    5. Så setter du inn CD2 når du får beskjed om det. Så spør den etter en CD til etter ei stund og da setter du inn CD1 igjen.
    6. Når du så er tilbake i windows igjen så er det bare å installere alt av drivere. Finn gjerne alt av drivere på forhånd og se om de finnes til WIN MCE. Ihvertfall Skjermkort og TVkort burde finnes. Installer helst INF driverne til hovedkortet først om du har en Intel maskin, eller VIA 4-in-1 driverne om du har en AMD maskin.
    7. Når du er ferdig med driverne så logger du deg på Windows Update, før det må du nok aktivere windows. Oppdater ALT av ting som finnes der.
    8. Når det er gjort så starter du maskinen på nytt og installerer Norsk lokaliseringspakke. Etter det så går du på Windows Update igjen og laster ned det som ligger igjen der.
    9. Så er du ferdig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det finnes ingen måte og gjøre det på uten og formatere? var det jeg var redd for..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaultier
    så det finnes ingen måte og gjøre det på uten og formatere? var det jeg var redd for..
    Joda. Når du kommer til det vinduet hvor du kan partisjonere og formatere så kan du jo velge den partisjonen du vil bruke og trykke ENTER. Da vil du reinstallere MCE oppå den gamle versjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, det høres bra ut. var redd bare xp la seg over uten og gjøre noe med mce, men da får jeg teste det ut når jeg kommer hjem.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så mye erfaring med MCE selv, men formatering og legge alt inn på nytt, kan vel mange ganger være å foretrekke fremfor å installere på nytt over et oppsett som har skapt problemer.
    Selv om diverse program filer og drivere som har blitt installert tidligere, fremdeles ligger inne "riktig" inne i windows katalog strukturen, kan det godt være at slike programmer må innstalleres på nytt, pga register settings osv som ikke stemmer lenger, så det beste er ofte å formatere å begynne helt på nytt, selv om det er en tidkrevende og kjedelig prosess.

Skal man ha et virkelig rent og sikkert tweaket system som yter sitt beste, kan det være lurt å benytte et disk image program (som f.eks Norton Ghost ol.), og ta bakup etter hvert som man innstallerer og tester, sånn at man kan komme mer riktig tilbake til utgangspunktet, dersom man innstallerer noe som knoter til oppsettet, mer riktig enn med bruk av windows sine tilbakestillings rutiner. Tar man f.eks et disk image av et ny innstallert oppsett etter de 9 punktene Plasmaboy beskriver, og får plass til dette på en annen HD eller andre lagringsmedier, er mye av jobben gjort for videre tweaking og optimalisering/testing.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres smart ut ask4me2.. har ikke vært borti noe slikt før bortsett fra systemgjenoppretningen til windows. forstår jeg det riktig at man tar backup av hele systemet og kan gå tilbake til et tidligere fungerende oppsett man lagret f.eks før en driveroppdatering som skapte kluss? finnes det noen guide for dette tro.. får google litt og se hva jeg finner ut

edit: fant ut endel her: http://ghost.radified.com/

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sikkerhetskopiering

I Mastiff sin artikkelserie om HTPC beskrives en løsning som heter "Image for Windows" som gir mulighet for å gåtilbake til tidligere oppsett etter driverinstallering: http://www.hardware.no/guider/hele_m..._-_del_5/14670

Fungerer bra for meg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •