Dvd-brenner - Plextor px-755a noe å satse på?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvd-brenner - Plextor px-755a noe å satse på?

Hei!

Tenkte på å kjøpe meg en ny dvd-brenner, og har kikket på Plextors PX-755A. Ser at man kan justere laserintensitet mm. på denne, noe som burde gjøre dvd-platene mer kompatible(?)

Noen som har noen erfaring med denne, eller tilsvarende andre merker som fungerer bra?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les her: http://www.diskusjon.no/index.php?sh...&s=hardware.no

OC-Freak som har startet den tråden tester brennere og media for cdfreaks.com,så han vet virkelig hva han snakker om.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke testa den Plextoren, men har plextor 716, helt ok, men BenQ'en min er MYE bedre syns jeg.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plextor er fine ting. Har hatt plextor siden 2X tiden (cd-plate), og opp til nå hvor siste brenner var 708. Har vært fornøyd og levd i troen på at ingenting kunne måle seg med Mercedesen av brennere..... Vel. Etter å ha skiftet ut Plextoren med en Benq 1640 vet jeg nå at det finnes flere Mercedeser der ute. Benq er på alle måter bedre enn min gamle brenner og mye rimeliger i innkjøp. For tiden har jeg sett den til 349,- på en nettbutikk. Jeg kjøpte den i vanlig butikk for 450,-

Plextor er ikke lenger alene på brennertoppen.... jeg tror faktisk ikke de er på brennertoppen engang.

Ny modell av Benq er ventet inn når som helst. De hetr 1650 og 1655 (lightscribe) På www.cdrinfo.com og på www.cdfreaks.com står det en masse om både Benq og Plextor.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ikke testa den Plextoren, men har plextor 716, helt ok, men BenQ'en min er MYE bedre syns jeg.
    Jeg er også svært fornøyd med min BenQ DW-1640. Har ikke opplevd en eneste feilbrenning i de 8-9 mnd jeg har hatt den (bruker bare Verbatim plater).

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye støyer den da? siden den da sikkert er til htpc bruk så er vel det en av de største prioriteringene..

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    hvor mye støyer den da? siden den da sikkert er til htpc bruk så er vel det en av de største prioriteringene..
    Den er ikke stille akkurat,men det er vel ingen brennere som er det.
    Jeg synes Nec-3540 bråker enda mer.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plextor blir jo annbefalt til htpc bruk.. hvor store forskjeller er det egentlig mellom merkene på støy mon tro?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    plextor blir jo annbefalt til htpc bruk.. hvor store forskjeller er det egentlig mellom merkene på støy mon tro?
    Spør OC-Freak. Han har testet så å si alle brennerne på markedet,så han vet.
    http://www.diskusjon.no/index.php?sh...&s=hardware.no

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyen fra en DVD brenner avhenger vel både av mediet som det brennes til, og skrivehastigheten man velger, og faktorer som hvor lett HTPC kabinettet forsterker lyden fra vibrasjoner osv.. Plextor er vel blandt de beste når det gjelder byggekvalitet og opplagring slik at den støyer lite, men settes en litt unøyaktig billigplate inn og man kjører maks brennehastighet, blir det vel lyd der også. Har ellers intrykk av at standarden på dagens brennere er såpass høy at det for stabilitet osv, ikke betyr så mye hvilket merke den har. Når det gjelder skrivbare medier derimot, der er det etter min mening mer problemer...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •