Får ikke Kjørt DVI fra pc til Tv'en !!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Får ikke Kjørt DVI fra pc til Tv'en !!!!

Heisann.

Noen her som har litt mere peiling på dette her enn meg?

Problemet mitt er at jeg endelig har gått til anskaffelse av en 10m dvi-dvi kabel så jeg kan koble pc'en til tv'en for å sitte med godskjerm og godlyd på rommet når jeg spiller online.
    Mens jeg venta på dvi kabelen nøyde jeg meg med vga-dvi kabelen som fulgte med tv... og dette fungerte supert!!
    Men da jeg endelig koble på dvi-dvi'en ... får jeg NULL signal...

Her er case'n !! pc'en min finner ut at noe er koblet til... når jeg så går inn på instillinger og velger skjerm så ligger begge skjermene der. Hovedskjermen som heter MD1998 , og sekunder som heter LG RZ32LX-RZ (TV'n). Men når jeg da velger at den skal bruke LG så skjer der null niks.. eller, hovedskjermen blir svart... men ingen ting på den andre... Om jeg så bytter om at LG'n skal være hoved og Medion sekunder... fortsatt ingenting..
    Det som gjør det mer merkelig er at når jeg napper ut dvi'n så får jeg ikke velge LG i listen over skjermer,... da er det kun Medion skjermen som er der.

TV'en min funker, siden jeg får bilde med engang jeg kobler den med vga-dvi kabelen... men ikke med dvi-dvi. Nå gir jeg opp hele skiten snart, har lastet ned nyeste drivere for skjermkortet (som er haug gammelt; Nvidia GeForce FX 5200, Etter som jeg har skjønt er skjermkortet mitt av typen med DVI-I tilkobling... ikke DVI-D som er ganske likt ( hva er egentlig hoved forskjell på disse? har dette noe å si? ) , prøvd alt mulig av innstillinger så hele maskinen nesten krasjet. Ringt alle venner som kan noe med data for å få råd.. men ei !

Noen som har noen idee om hva jeg kan gjøre?! For det skal vel ikke gå ann å gjøre så mye gale eller feil med dette her....

Med vennlig hilsen Andy !

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det fungerer med VGA, hva er da problemet?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVI er vel bedre bilde en VGA siden DVI er digital mens VGA er analog !? PLUSS jeg får flere valg muligheter for oppløsning på tv'en min når jeg kjører via DVI..

Og da slipper jeg og måtte krype under bordet for å bytte kabel hver gang jeg skal sitte på rommet å game !

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest på prisjakt.nu at LG tv`n din ikke kan vise datagrafikk fra DVI inngangen.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har du testa om det fungerer med en kortere kabel/annen kabel? Det kan jo være at skjermkortet ditt ikke sender kraftig nok signal eller noe sånt..

wotg: Dette med at DVI inngangen ikke skulle støtte Pc-grafikk høres jo helt på bærtur ut. Hva skulle DVI-inngangen ellers være til? Du tenker kanskje på HDMI-inngangen, om Lg'en har en...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja det har vist vært noe styr med LG sine flatskjermer og støtte for datagrafikk. Det står litt om det på prisjakt.nu sitt forum.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt med en kortere DVI-kabel?

Har selv hatt en LG RZ32LX2 og det var nulll problemer med å benytte DVI fra en PC med den 2m kabelen som fulgte med. LG er av de bedre LC TV'ene når det gjelder PC-støtte.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T 2 : Jo, prøvde med den som fulgte med tv.. selv ikke det hjalp... tror nok mere problemet ligger i pc'en... eller i skjermkortet... ikke i kabelen(e), men jeg er ikke ett data menneske... ( hater data når ting ikke går som det skal ) derfor jeg spør her om noen har noen idee om hva jeg gjør feil. Flere jeg har snakket med sier det ikke noe problem, funker vga skal dvi også fungere, men ikke vet jeg ... Mens du først var her, kan du se (merke ) noe forskjell på vga eller dvi tilkobling i bildet? eller ble det bedre med dvi ?

at dvi ikke støtter datagrafik høres merkelig ut... siden dvi er mest brukt for data i dag, og i brukermanualen står det at en skal koble pc til via dvi med en av kablene som følger med ( vga-dvi , dvi-dvi ).

Takker så langt for alle svar !

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke brukt VGA på lenge, så jeg kan ikke si om det er vesentlig forskjell. DVI skal være bedre og DVI skal fungere. Dette med at LG ikke støtter datagrafikk via DVI er nok bare bullshit, men det er mulig noen kan oppklare hva det er snakk om. Har du en vanlig LCD dataskjerm med DVI? Fungerer denne evt. med PC'en din? Har du koblet to skjermer til PC'en din? Har du evt. forsøkt bare å koble LG TV'en til PC'en din via DVI?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er langt fra uvanlig at firma lager produkter med småfeil i. Dessuten kan de fint skylde på at det er pc'en din og alle andres som er problemet. De fleste skjermer fungerer nemmelig men etter timesvis med tweaking og innstilling med blandt annet Powerstrip. Du sier du ikke har no særlig interesse av å jobbe med pc'er og heller ikke har særlig innsikt så da vil jeg heller ikke anbefale deg å prøve dette programmet.

Du sier heller ingenting om skjermkortet ditt som kan være alfa og omega her. Har du lastet ned de nyeste driverne? Har du gforce eller ati? Integrert eller eget?

Til slutt vil jeg nok tro at en person på ditt nivå nok ikke vil se noe som helst forskjell på VGA eller DVI rett og slett fordi forskjellen er såpass liten og det eneste tilfellet jeg har lagt merke til noen synlig forskjell var rett og slett ved en grafikers arbeids bord på en svinedyr Eizo skjerm og med bruk av heftig redigeringsprogramvare hvor man fikk bittelitt annen fargegjengivelse. Men disse var da også justert på et nivå som ingen vanlig person vil gjennomgå.

Min erfaring er også at de fleste skjermer faktisk har mindre utvalg av oppløsninger over DVI enn VGA. Dette gjelder iallefall de samsung/sony/hitachi lcd'er som jeg har prøvd på dette viset. Ville titta i bruksanvisninga igjen hvis jeg var deg. Evt prøv å ring LG.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du blander sammen hvem som har postet hva her.

Har faktisk testet LG RZ32LX2 med DVI fra PC og den fungerer utmerket med 1360 x 768 oppløsning. Det er ikke mange LCD TV'er som kan skryte av å fungere bra med PC over DVI / HDMI. LG er faktisk en av de beste på PC kompatibilitet over DVI.

Noen påstår at LG'en ikke takler datagrafikk over DVI. Jeg sier det er bullshit fordi jeg har testet det og det fungerer utmerket.

Ja, du har rett i at Samsung og Sony er blant de som IKKE fungerer bra med PC over DVI.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm... vet ikke helt om du leste øverst nOstra, men jeg skrev en del svar på spørsmålene dine der.

om du så vil vite det igjen: nvidia geforcre fx 5200 skjermkort. Og ja, har lastet ned nyeste driver for dette (var det første jeg tenkte på da det ikke fungerte).
    Om du henviser at jeg ikke er en data man, så ja, eller nei, jeg er ikke det, men kan litt, er ikke helt tulling heller. Er bare ikke så mye inn i data som jeg er på Hi-Fi! Kan det som er basic, men ikke så mye av diverse komandoer og innstillinger i diverse ting for å få ditt til å fungere med datt. Hoved pc skjermen er av typen CRT Medion 19" som heter MD1998, med vanlig vga tilkobling. så jeg får ikke prøvd dvi på den.

Jeg tror som sagt problemet ligger i pcen/skjerkortet ( i dvi utgangen ) . For tv'en min funker med vga-dvi helt fint. Det er med dvi-dvi jeg ikke får noe bilde.

Og for ikke å skape mer diskusjon om dette temaet, så tar jeg med meg pc'en på jobben og tester den der hos pc gutta. Tv'en er jeg super fornøyd med, og at denne ikke skal være bra med datagrafikk, tror jeg og bare er bullshit. Er flere venner som har denne tv'en og har enda ikke hørt noen klage.

Eller vil jeg takke for alle svar så langt !!

Med vennlig hilsen Andy !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som gjorde det samme som deg og 10 M virket ikke, byttet til 5 og flyttet PCen nærmere og vips!. Må være noe med signalstyrke x Lengde

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke oppløsningen som er satt for høyt? eller innstillinger på skjermvalg, evt hake for kloning eller utvidelse av skrivebordet? Jeg skjønner det slik at du har 2 utganger, og da er det som regel ikke nok å aktivere begge, du må angi hva den andre skal vise. evt sette skjerm 2 som primary.

Håper dette gjorde deg litt klokere, hvis ikke finner du garantert gode råd hos hw.no, sjekk forumet.

Prøv omega sine nyeste drivere, generelt bedre enn nvidia sine std. www.omegadrivers.net

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker for alle svar.

n[ har problemet mitt g[tt s[ langt at jeg sender tven p[ service.

etter [ ha testet pcen p[ jobben med samme tv og det funket fint der, s[ m[ problemet ligge i tv\en.

har testet med 3 forskjellige kabler. En p[ 1 m , en p[ 3m, og min p[ 10m .... fortsatt ingen ting hjemme hos meg. virker som om tven min ikke takler signalet via dvi fra pc, for vga til dvi funker fint. Det som skjer er at tven min g[r over til !POWER SAVING MODE! , og i bruksanvisningen st[r det at tven vil g[ over i dette n[r den ikke f[r noe signal fra pcen. Men det gj;r den jo siden tvene jeg testet p[ jobben, der den ene var av samme type som jeg har, fungerte alle helt fint, der kom bilde med engang jeg slo p[ pcen... men ikke hjemme hos meg..

s[ da sender vi hele tv'en til doktoren i haugesund... f[r h[pe dette l;ser alle problem.

ellers takk for alle svar s[ langt ! !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •