Generelt skuffet over MCE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Generelt skuffet over MCE

Etter mye hype rundt dette produktet, gikk jeg til innkjøp av MCE og HTPC. Trodde dette virkelig skulle være stuens midtpunkt, men sitter igjen med en følelse av et ufullstendig produkt. At MCE på dette tidspunkt skal være for "allment" menneske er latterlig, da dette ikke er noe plug and play system.

Stikkord som begrunnelse for ufullstendig produkt:

- Dårlig TV signal gjennom TVkort. Kan ikke sammenlignes etter min mening med tuner til TV signal.

- EPG er ikke lagt til alle kanalene

- For lite justerbart. Jeg liker å sette mitt eget preg på systemet jeg skal bruke, samt fjerne ting jeg ikke vil bruke.

- Tastaturet--> Muspinnen er ekstrem vanskelig å bruke. Hard og vemmelig.

Jeg har somsagt en vanlig xbox med xbox-Mediacenter. Det er ekstremt mye mer brukervennelig og finere. Av de tingene jeg har nevnt over, kan man forbedre etter mye tukling med ting og tang, men det er ikke poenget. Etter å ha brukt spenn på å kjøpe MCE , BØR og SKAL det funke mye bedre enn det gjør pr.idag.

Anbefales ikke...

Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig i alt du har skrevet,jeg har selv xbox med Xbmc .Syns hele MCE 05 virker veldig begrenset.Enesete grun til at jeg beholder den på pcen er streaming av video til 360.

Et skuffende produkt fra Microsoft :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mce

Er helt enig, jeg kjøpte også en HTPC som skulle avløse Xboxen. Trodde at MCE skulle overgå XBMC, men det tok ikke lang tid før Xboxen var tilbake i oppsettet.

Jeg tror at etter en stund så vill det komme tileggsprogramer fra private slik som "my movie" dette vil nok på sikt gjøre MCE mer brukervenligt.

Jeg sliter helst med at oppsettet skal ha så mange mulighetet at det av denne grunn stopper opp. Eks Bilde skal kunne brukes mot CRT,PJ og LCD.Component skal kunne gå ut som S-Video, Digital lyd mot forsterker,analog lyd mot TV.
    Kunne bruke PC mot internet samtidigt som den er HTPC. osv .

Hilsen KAN

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare 1 ting å gjør. Ikke bruk det!!!

Mekk noe i linux, å få det slik du vil!

Dårlig TV signal kan du vel ikke skylde på MCE ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk også, at MCE ikke er xbox. Virker på meg som at du regna med at de var like. Men slik er det altid når ting er nytt, og litt annerledes. Blir ofte litt skuffet over at man ikke får til ditten og datten.

Går seg nok til skarru se . Håper jeg da...

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hvis du trenger bedre tilpasningsmuligheter osv, vil jeg absolutt anbefale å prøve Meedio! www.meedio.com

Ang. dette med bildekvalitet på tv-kort; om du kjøpte et Happauge-kort og det er "tweaket" til å matche dine tv-signaler (om du kjører analogt), er dette "dessverre" det beste du kan få om signalet skal via PC. Gjør evt. som jeg: kjør tv-signalet BÅDE rett i TV og i PC'en. Bruk "rett i tv" når du er opptatt av god bildekvalitet, og "i PC'en" når du er mer opptatt av funksjonalitet som pause, opptak osv. Kompromisset fungerer OK for meg...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kazadore
    Stikkord som begrunnelse for ufullstendig produkt:

- Dårlig TV signal gjennom TVkort. Kan ikke sammenlignes etter min mening med tuner til TV signal.

- EPG er ikke lagt til alle kanalene

- For lite justerbart. Jeg liker å sette mitt eget preg på systemet jeg skal bruke, samt fjerne ting jeg ikke vil bruke.

- Tastaturet--> Muspinnen er ekstrem vanskelig å bruke. Hard og vemmelig.
    -At du har valgt et dårlig TV-kort kan neppe Microsoft få pepper for.

-Hvor får du TV-signalene fra? Jeg mangler selv EPG for noen franske og italienske kanaler, men det plager meg ikke stort. EPG fungerer perfekt på de andre 25 kanlene mine (har analog kabel-TV).

-Det finnes jeg enormt med plugin-moduler til MCE som gjør at du kan tilpasse det akkurat slik du vil. Skulle systemet i utgangspunktet vært så "kalibrerings-vennlig" som du ønsker, ville det neppe oppleves som "plug and play" for andre.:wink:

-Hvorfor gikk du for et tastatur med mus-pinne? Stort sett alle tester har vel anbefalt fjernkontrollen. Selv bruker jeg Logitech diNovo 2.0 når jeg er i "PC-modus", og fjernkontrollen når jeg er i "media-modus".

Har du bygget PC-en selv, eller kjøpt den ferdig? Har du kjøpt den ferdig kan du jo reklamere på jobben de har gjort, de som satt den sammen. Har du bygget den selv, kan du ikke skylde på andre en deg selv for en dårlig utført jobb. Microsoft er jo også helt klare på det punktet, at systemet ikke er laget for "hobby PC-byggere". MCE er et OEM produkt, og skal i følge Microsoft ikke selges "løst".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Problemet med tunerdelen i MCE er rett og slett at filtreringen av signalet i etterkant er for manglende. Signalkvaliteten er jo så dårlig i våre analoge nett at det må legges til mye slør for at dette skal være spiselig... Visstnok skal Nvidia Purevideo være til noe hjelp, kanskje diverse filtre også kan hjelpe. Uansett blir det sjelden like bra som en god TV-tuner klarer prestere, og der ligger også noe av svakheten i MCE etter min mening, noe også Microsoft var svært klar over i sin presentasjon på Microsoft Norge for noen mnd'er siden.

Det må da være mulig å kunne produsere en pakke med både filtre og hardware som tilsvarer en TV-tuner i et bedre TV-apparat?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MCE og Xbox

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Husk også, at MCE ikke er xbox. Virker på meg som at du regna med at de var like. Men slik er det altid når ting er nytt, og litt annerledes. Blir ofte litt skuffet over at man ikke får til ditten og datten.

Går seg nok til skarru se . Håper jeg da...
    Hadde vel set for meg at Xbox liksom var litt kvasi løsning som Mediesenter. Derfor ville jeg bygge et skikelig medisenter, som en HTPC.
    Ble vel litt skuffa og måtte bare innse at HTPC ble en god DVD spiller og jeg fikk muligheten til å se TV på PCen. Men disse mulighetene hadde jeg også før jeg bygget HTPC, kansje, også med bedre kvalitet til en billigere penge.

Fint å ha noe å snakke om !!!! God jul

Hilsen KAN

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et lite hjertesukk til "Xbox-folket" etc.

Jeg fatter ikke hvorfor folk ukritisk "sidestiller" XBMC og Windows Media Center 05/Meedio/BTV.

Greit at xbmx også kan spille av filmer og mp3 og sånt, og at interfacet er supert, men TA OPP TV kan man overhodet ikke gjøre på "boksen". Nå må folk slutte å mase om at XBMC er så mye bedre, uten å nyansere på om de i det hele tatt bruker tuner-delen av MCE eller ikke.

Skal man nemlig ikke se TV via en mediasenter-boks, må man gjerne bruke xbox eller mac mini eller whatever. Men tv-opptak, det er en helt annen historie

Pleeease vær mer nyanserte!

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bah, nå hadde jeg tenkt å kjøre i gang med full pakke med TV-kort og MCE, så sier altså folk at de ikke er fornøyde. Dette skal ikke være enkelt, altså.
    Uten å ha sett bildekvaliteten, synes jeg TV-mulighetene i MCE høres særdeles spennende ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm etter å ha lest dette tror jeg det blir dvd opptaker på meg.
    Har i prinsipp bare brukt for noe som kan erstarte vhs opptakeren, selv om video streaming frister litt. Men er ikke så veldig intresangt å måtte justere til man blir gal for å få bra bildekvalitet
    Men men får se.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kortet har potensiale for å gjøre tv-bilde i MCE interessant:

http://www.ati.com/products/radeonx1...cie/specs.html

Tenker da spesielt mht. AVIVO på "hele" signalbanen, inkl. tv-signalet.

Kanskje noe for de som synes bildekvaliteten ikke er så bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

men,men

Sitat Opprinnelig postet av Baker
    Bare et lite hjertesukk til "Xbox-folket" etc.

Jeg fatter ikke hvorfor folk ukritisk "sidestiller" XBMC og Windows Media Center 05/Meedio/BTV.

Greit at xbmx også kan spille av filmer og mp3 og sånt, og at interfacet er supert, men TA OPP TV kan man overhodet ikke gjøre på "boksen". Nå må folk slutte å mase om at XBMC er så mye bedre, uten å nyansere på om de i det hele tatt bruker tuner-delen av MCE eller ikke.

Skal man nemlig ikke se TV via en mediasenter-boks, må man gjerne bruke xbox eller mac mini eller whatever. Men tv-opptak, det er en helt annen historie

Pleeease vær mer nyanserte!
    HTPC skulle jo ikke bare være en erstatning for VHS spilleren, den skulle være hjerte i multimediarommet, herfra skulle du på en enkel måte styre alt av media ting.

Hilsen KAN

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det OGSÅ. Men uten "videospiller" delen er det kanskje ikke alltid like interessant? Heller MCE + begrensninger enn XBOX + dvd-opptager

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok Baker

Joda, det OGSÅ. Men uten "videospiller" delen er det kanskje ikke alltid like interessant? Heller MCE + begrensninger enn XBOX + dvd-opptager
    Det er sant, tror du noen gang at vi blir ferdige,slik at det er bare til å sette seg ned å se på skjermen.

Hva skulle vi funnet på om alt virket.

Hilsen KAN

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kan
    Det er sant, tror du noen gang at vi blir ferdige,slik at det er bare til å sette seg ned å se på skjermen.

Hva skulle vi funnet på om alt virket.
    Ferdige med hva? Å mekke? Well... Jeg setter meg bare ned foran skjermen, jeg, med løsningen jeg har nå. Plug først, play etterpå. Helt sant, bare spør kona mi...

Men anyway...
    God jul, alle sammen! Og et godt nytt år

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Jeg har en Haup-500kort, så kortet skal ikke være av dårlig kvalitet. Men jeg leser jo på TGB at flere sliter med det samme problemmet. Ettersom jeg ikke er den største TV guruen, sliter jeg med tweaking. Jeg har innstallert PureVideo dekoderen (finner ingen måte å stille inn dette på om det går)

-EPG på digitalsatelitt er latterlig dårlig hos meg iallfall. Ser det er flere som får det veldig bra til på analogtkabel, men hjelper meg lite.

- At folk sammenligner denne med Xbox media Center mener jeg er helt på sitt rette. Men det eneste er jo at den ikke har innbygget TVtuner. Interfacen er jo klart mye bedre, og Mirosoft har jo hatt evigheter til å studere dette programmet opp og ned, og enda klarer dem ikke å lage et interface som er like godt? skammelig...

HTPC skulle være avtakeren til de fleste mediaavspillerene i stua, men det gjør den så absolutt ikke. Jeg har endog koblet xboxe tilbake, samt kjører dobbelt signalt fra sat.tuneren til TV/PC. For meg skulle dette være "wife" faktor... samboeren min skulle klare å brukke dette uten noen problem slik xboxen pr.idag gjør!

Mirosoft er vel verdens rikeste selskap, og gi ut noe slik som MCE er i dag er en skam.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Force 1199+Xbox Frister lang mer enn Mce etter å ha lest denne tråden. Hadde tenkt å kjøpe media pc, men de planene ble utsatt i dag.

NB! Force på CD sendinger har glimrende EPG.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Force 1199+Xbox Frister lang mer enn Mce etter å ha lest denne tråden. Hadde tenkt å kjøpe media pc, men de planene ble utsatt i dag.
    Ikke kjøp... for mye barnesykdommer enda, vent en del måneder om du ikke vil bli skuffet samt bruke evig tid til å konfigurere.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •