Generelt skuffet over MCE - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Sitat Opprinnelig postet av akke
    Som alternativ til MCE må jeg bare skryte av hvor langt Mediaportal har kommet. Dette er PC'ens svar på XBOX mediacenter pluss mulighet for bl.a. USB-UIRT, TV-kort, vidrekontroll av satelitt-tunere, opptak, EPG.

Lett og sette opp, lett og bruke. Det beste av alt, 100% gratis!

I og med at det er open-source er det også mye lettere og komme med forslag og feedback på ting man ønsker.

Sjekk ut på www.team-mediaportal.com

AMEN

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..ja både mediaportal og meedio gir deg mye større frihet til å tweake oppsettet. F.ex etterprosessering vha FFDSHOW på både video og tv delen, samt separate valg av dekodere - ex en type setting på video/film og en på TV.

Men, jeg har ikke klart å matche TV kvaliteten til MCE med disse to - enda jeg bruker samme mpeg2 dekoder (NVIDIA) og prøvd de fleste innstillinger. Noen med samme erfaring?

Nå er jeg en av de heldige som sitter på en AMD dual core prosessor, og har en del issues med MCE - spesielt TV delen. Håper på noen patcher fra den kanten snart.. (ellers er det vel snart overgang til Vista MCE når den blir stabil nok)

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppstartstid

Heisann, Jeg vurderer å kjøpe meg en MCE pc, men det er en liten ting jeg lurer på. Når jeg slår på tv`n min med vanelig tuner så tar den ca.4sec så kan jeg begynne zappe meg igjenom tvkanalene. Derfor lurer jeg på ossen det er å kjøre tv igjenom MCE, hvor lang tid tar det fra du trykker på power knappen på MCE-pc`n før du kan begynne å se noen tvkanaler. Eller ossen funker detta, startet pc`n først opp i windows modus, også må du aktivere Media Center delen??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min HTPC tar det 58 sekunder å boote maskinen. (Jeg har satt den opp slik at Media Center starter automatisk når Windows kommer opp).
    Kanalskifte på ATI Theater 550 Pro kortet tar 1.5 sekunder.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for svar

Sitat Opprinnelig postet av runer
    På min HTPC tar det 58 sekunder å boote maskinen. (Jeg har satt den opp slik at Media Center starter automatisk når Windows kommer opp).
    Kanalskifte på ATI Theater 550 Pro kortet tar 1.5 sekunder.
    Takk for svaret.. Da er det kanskje lurt å fortsatt kjøre tv signalet inn på TV i tillegg da, i tilfelle det er noe man skulle ha sett akkurat der og da :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenpe
    ..ja både mediaportal og meedio gir deg mye større frihet til å tweake oppsettet. F.ex etterprosessering vha FFDSHOW på både video og tv delen, samt separate valg av dekodere - ex en type setting på video/film og en på TV.

Men, jeg har ikke klart å matche TV kvaliteten til MCE med disse to - enda jeg bruker samme mpeg2 dekoder (NVIDIA) og prøvd de fleste innstillinger. Noen med samme erfaring?

Nå er jeg en av de heldige som sitter på en AMD dual core prosessor, og har en del issues med MCE - spesielt TV delen. Håper på noen patcher fra den kanten snart.. (ellers er det vel snart overgang til Vista MCE når den blir stabil nok)

MCE støtter også mulighet til valg av dekodere og filtre siden den kommer uten noe som helst. Jeg liker GUI'en deres veldig godt, fjernkontrollen er fenomenal og EPG'en og PVR'en er utrolig stabil og god. Mye bedre enn da jeg for et år siden knota med o2 grabber og meedio. Mulig de har fått til no bedre greier nå men for første gang er jeg faktisk fornøyd med et MS produkt.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •