Beste mediespiller-løsning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Beste mediespiller-løsning

Jeg er ny i dette gamet og dermed fullstendig amatør. Jeg skal investere i en eller annen løsning for å koble TV-video-audio til mitt trådløse nettverk.

Er ikke så interessert i å investere i Windows Media Center nå.

Jeg har prøvd å lese de trådene jeg finner her på nettet, men er fortsatt usikker på hva jeg skal velge. Noen spørsmål:

Jeg har funnet lite stoff om andre medieavspillere enn DSM-320 og modifisert XBOX. Fins der andre interessante alternativ i omtrent samme prisleie?

Jeg ser at noen her skriver at en modifisert XBOX gir flere muligheter enn Dlink DSM-320. Hva er forskjellene?

Er det lurt å investere i en DSM-320 RD som har innebygd CDspiller eller er det fordeler med å ha frittstående CD-spiller og DSM-320. Vil en relativt rimelig CD-spiller tackle alle de formatene som DSM-320 RD tackler?

Hjemmenettverket mitt er basert på trådløs ruter Dlink DI-614+, som kjører 802.11b, altså 11Mbps (kan kjøre opp til 22, når de andre enhetene støtter dette). Er hastigheten på dette nettverket høy nok (eller bedre: hva er den høy nok til?). Må jeg evt. kable?

På forhånd tusen takk for tips og råd!

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløst 54Mbps går greit på musikk og Avi filmer, men har dårlig erfaring med backup DVD. Brukte tidligere trådløs bærbar PC, men har nå gått over til Xbox og kablet nettverk.
    NB! Har ikke brukt D-link boksen eller steamet Tv.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nerd47
    Jeg ser at noen her skriver at en modifisert XBOX gir flere muligheter enn Dlink DSM-320. Hva er forskjellene?
    Jeg kjenner ikke Dlinken, men jeg er av den oppfatning av at en Xbox er en genial mediavspiller, og verdt hver krone selv om du ikke skal bruke den til spill. Den spiller stort sett av det meste du måtte finne på å fore den med bortsett fra HD-materiale (den har ikke maskinkraft til det), XBMC ser veldig bra ut (hvertfall de nyeste versjonene) og har mange stilige finesser og justeringsmuligheter. Med scripts kan du utvide funksjonaliteten ytterligere (f.eks direkte tilgang til NRK web-TV og programguider). Ulempen er kanskje at selve Xboxen ikke er så elegant, og at den støyer litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar

Takk for svar! Etter svarene og litt mer søk i AVforum har jeg vel konkludert med at XBOX virker som en mer interessant løsning enn Dlinken.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Jeg kjenner ikke Dlinken, men jeg er av den oppfatning av at en Xbox er en genial mediavspiller, og verdt hver krone selv om du ikke skal bruke den til spill. Den spiller stort sett av det meste du måtte finne på å fore den med bortsett fra HD-materiale (den har ikke maskinkraft til det), XBMC ser veldig bra ut (hvertfall de nyeste versjonene) og har mange stilige finesser og justeringsmuligheter. Med scripts kan du utvide funksjonaliteten ytterligere (f.eks direkte tilgang til NRK web-TV og programguider). Ulempen er kanskje at selve Xboxen ikke er så elegant, og at den støyer litt.

Tror jeg ville sjekket nøye Xbox som medieavspiller. Den burde være grei, men det er flere som har klaget over hakking i avspilling, særlig ved litt høy bitrate... DLink er i alle fall ingen god løsning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •