Nvidia Dualview og MCE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nvidia Dualview og MCE

Nvidia drivere har jo et alternativ som heter Dualview som jeg har brukt med stort hell tidligere. Video som vises i et vindu på skjerm 1 (19" LCD), har kommet i fullscreen på skjerm 2 (som er PJ tilkoblet med DVI). Jeg har brukt dette på ZoomPlayer for DVD og ShowShifter for TV/Opptak.

Dette har virket helt fint tidligere, men nå får jeg det ikke til å virke. Jeg har nettopp satt opp en ny PJ, samt installert norsk MCE 2005 fra skratch. Nå bruker jeg forresten TheaterTek som DVD avspiller. Noen andre som bruker Dualview mot skjerm 2?

En annen ting, som (om mulig) irriterer meg enda mer er følgende: Når jeg setter driverne til Dualview blir video umulig å avspille normalt. Det blir hakkete og går sakte. CPU går rett opp i 100% og PC'en går generelt tregere. Hvis jeg skifter til single display i driverne kan jeg spille av både DVD og HD-filer uten problemer overhodet.

Jeg prøvde først med de siste XP driverne fra Nvidia, men i går kom Nvidia med driveroppdatering for MCE 2005 så jeg har prøvd med dem også. Samme resultat med begge drivere. TheaterTek er jo installert, så jeg ser at f.eks MCE bruker Purevideo som decoder.

Har noen et tips på hvor jeg kan begynne feilsøkingen? Jeg har en mistanke om at disse to problemene har noe med hverandre å gjøre siden begge har med Dualview å gjøre. Det er sikkert bare en feil i innstillingene ett sted, men jeg er ikke kar om å finne ut hvor.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du "Cloned" eller "Extended" desktop?

Såvidt jeg vet så støtter ikke MCE "Extended" desktop, kun "Cloned".

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cloned eller Extended ja, godt spørsmål. Jeg sitter ikke foran rett PC nå, men hvor stiller man inn det? Cloned er et valg på samme sted som Dualview vet jeg, men extended vet jeg ikke om jeg har sett.

Men cloned er ikke noe særlig alternativ, da jeg selvfølgelig har to forskjellige oppløsninger på de to skjermene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt både clone og extended modus på dualskjerm med MCE05 med Nvidia 6600GT. Fullscreen video på skjerm2 har jeg også prøvd uten problem, så det er nok ikke MCE05 som er problemet.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    Jeg har brukt både clone og extended modus på dualskjerm med MCE05 med Nvidia 6600GT. Fullscreen video på skjerm2 har jeg også prøvd uten problem, så det er nok ikke MCE05 som er problemet.
    Jeg tror heller ikke at MCE er problemet. Jeg tror det er en eller annen innstilling i driverne jeg ikke finner ut av.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Extended modus er en windows funksjon som kommer automatisk om du har flere skjermer/skjermkort uansett modell og merke.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    Extended modus er en windows funksjon som kommer automatisk om du har flere skjermer/skjermkort uansett modell og merke.
    Ja ok, den har jeg krysset av hos meg også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et lite spørsmål

Når jeg drar over MCE programet og maksimerer bilde på PJ, så får jeg ikke med muse markøren tilbake til pc skjermen. Hva gjør jeg feil. Bilde må minimeres for å få markøren med tilbake.

Har Nvidia driver

Hilsen KAN

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare å komme med den liten oppdatering på dette problemet. Jeg avinstallerte de siste Nvidia driverne, og la inn en eldre versjon (77.77) som funket (nesten) helt fint. Hva de siste driverne gjør, som ikke de gamle gjør har jeg ikke vært kar om å finne ut. Hvis noen sliter med det samme, og evt finner ut av det vil jeg gjerne ha beskjed.

Nå er jeg tilbake til de siste driverne igjen, da de gamle uansett ikke kjørte live-TV fra MCE på skjerm 2 på samme måte (eller, i det hele tatt) som det gamle oppsettet mitt gjorde. TheaterTek kan jeg stille inn til å kjøre på skjerm 2 uten måtte gjøre det i driverne, så det funker fint på DVD.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •