Vurderer et Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE men.....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer et Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE men.....

Som nevnt i overskriften så vurderer jeg et Hauppauge 500MCE TV kort http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305161&cks=PRL . Det jeg da lurte på hvordan er varmeutviklingen på dette kortet. Ettersom dette skal inn i et Silverstone SST-LC11 HTPC kabinett : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315260&cks=PRL

Har pr. idag ingen kabinett vifter, kun en CPU vifte som kjøler en Pentium M 1.733MHz. Da holder den 45-50 grader C.

Hvis det blir nødvendig så får jeg vel sette inn et par 12 decible papst vifter (luft inn/ut).

Skal skifte media software frå imon median til windows MCE 2005, så kompabilitet blir ikke noe problem, men vil min imon fjernkontroll virke på dette TV kortet i forbindelse med windows MCE?

Noen som har et godt svar?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Imon fjernkontrollen må evt. fungere mot MCE, ikke direkte mot tv-kortet (det styres av MCE og gjør som regel som det får beskjed om ). Så lenge Imon har knapper som matcher MCE sine funksjoner (bl.a. piltaster, back-knapp, ok, talltaster osv) skal det gå helt fint. Hvis ikke må det litt tweaking til. Har ikke stålkontroll på software'n som håndterer imon-fjernkontrollen, men hvis du kan sette custom tastekombinasjoner for knappene, er du "home free" uansett. Søk litt rundt, så finner du en komplett oversikt over "tastaturkodene" MCE-fjernisen bruker.

Ble du noe klokere?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal gå over til MCE så anbefaler jeg å kjøre ms sin egen fjernkontroll da den både er bra og hele systemet er bygd opp rundt denne. Alle andre løsninger blir som å bruke en universalfjernkontroll på en tv. Den vil fungere, men ikke like logisk og fungerbar som den orginale.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg vil beholde imon fjernkontrollen er fordi den har integrert IR i VFD displayet på kabinettet mitt. Microsoft sin fjernkontroll selges jo bare med ekstern IR motaker. Foretrekker at det ser litt "classy" ut....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser kanskje penere ut men vil bli vanskeligere å bruke. Spesielt siden knappefarger og plasseringer har en vesentlig del å gjøre med brukergrensesnittet. Du får søke litt rundt og se hva du finner.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ikke an å bruke MCE-fjernkontrollen med Imon-mottakeren da? Jeg har en sånn selv i kabinettet mitt.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste en eller annen plass at Microsoft sin fjernkontroll brukte spesielle IR signaler slik at de "kun" virket på deres egne mottakere.

Men hvis noen andre vet bedre, gi beskjed!

Edit : Det var soundgraph som brukte spesielle signaler

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Går det ikke an å bruke MCE-fjernkontrollen med Imon-mottakeren da? Jeg har en sånn selv i kabinettet mitt.
    Hvis noen av dere (fex Rikky) finner ut av det, er sikkert både jeg og trådstarter VELDIG interessert! Det eneste jeg kan komme med i den forbindelse, er at MCE-fjernkontrollen sender helt "ordinær" IR, jeg klarte å lære signalene over på min Sunwave, så i prinsippet skulle det gå helt fint. Men det er ikke sikkert MCE "liker" imon mottakeren uten videre, så du må kanskje via Girder eller Hip for å få "oversatt", hvis ikke signalene fra MCE-kontrollen i seg selv sender disse tastaturkommandoene.

Uansett tror jeg i alle fall triple-tap funksjonen (skrive bokstaver) vil slite på andre fjerniser enn MCE sin (mer om det i annen tråd).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MCE kontrollen kommer jo med egen IR mottaker som faktisk er veldig bra. Det stooore minuset med MCE fjernkontrollen er at du ikke har noen Audio og Subtitle knapp på den. Du må faktisk gå inn i menyen og velge der. Dette er litt irriterende, spesiellt om du har rippa bort menyene i en evt kopi. Da kan du faktisk ikke spille av filmen i MCE. Dvs du kan spille den av, men du kan faktisk ikke velge tekst eller bytte Audio spor.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra Silverstone sine sider :

Q: Does included VFD/IR work with Microsoft’s Windows MCE (Media Center Edition)?

The VFD/IR and remote control in the LC14M will work automatically with Windows MCE after the included software (on a CD) is installed. However, the LC14M does not support Microsoft’s MCE remote control.

http://www.silverstonetek.com/Q&A%20LC14M.htm

Edit : Her er en tråd ifra avsforum som også sier at Soundgraph sin IR mottaker KUN kan brukes av imon sine fjernkontroller, at universal fjernkontroller ikke kan lære seg IR signalene.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...soundgraph+vfd

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Edit 2 : Uoops, vi har visst skiftet tema underveis i denne tråden. Skal holde meg til trådemne videre...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hvorfor alle disse produsentene lager fremdeles IR baserte fjernkontroller? ATI sin RF baserte fjernkontroll er jo mye greiere. Da kan du skjule hele mottakeren og peke fjernkontrollen hvorsomhelst. Funker fint det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •