Dårlig lyd på Hauppauge PVR 150 mce

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig lyd på Hauppauge PVR 150 mce

Hei
    Har et Hauppauge 150 kort som er koblet opp mot en kabelreciver og bruker S- video og analog lyd "hvit og rød plug". PC er koblet til forsterkeren via digital coax. Bilde er kjempe bra ,men lyden er helt elendig. Det er kun når jeg bruker TV kortet at lyden er dårlig.
    Det beste hadde vært å kjørt lyden direkte til forsterkeren, men da kommer lyden 2 sek før bildet, Noen som har et forslag til feilsøking.

Hilsen KAN

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lamegseee...

Lyd inn i tv-kortet (analog), lyd ut av lydkort (digital). Da er det (antagelig) lydkortet ditt som er synderen.

Er det integrert eller et PCI/USB kort?

Sjekk driverne uansett, og se på hvilke innstillinger du har for utsignal. Stikkord: encoding av analoge signaler til digital, frekvensomforming (44.1 khz/48 khz) osv.

Hvordan gikk det?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det kan være innstilling på lydkortet. Muligens også innstilling av lyd i MCE. Skal teste ut samme løsning selv og vil legge noe ut når jeg får dette opp å kjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Realtek HD audio

Sitat Opprinnelig postet av Baker
    Lamegseee...

Lyd inn i tv-kortet (analog), lyd ut av lydkort (digital). Da er det (antagelig) lydkortet ditt som er synderen.

Er det integrert eller et PCI/USB kort?

Sjekk driverne uansett, og se på hvilke innstillinger du har for utsignal. Stikkord: encoding av analoge signaler til digital, frekvensomforming (44.1 khz/48 khz) osv.

Hvordan gikk det?
    Lyden er integrert i hovedkortet, og driveren er Realtek HD audio.
    Jeg finner ike noe særligt med valg her, kun at det skal levere digital ut.
    Er det en annen måte å koble opp dette på ? Får heller ikke MCE til å gi lyd i alle høytalerene når jeg kjører test tonen

Hilsen KAN

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke surround altså?

Hm, var nettopp borti det i en annen tråd med Realtek Hd audio sakene. Kanskje det er smittsomt?

Spøk til side, manualene jeg finner for realtek på nett er såpass dårlige at jeg nesten ikke får feilsøkt på problemet uten å sitte foran en maskin som har lydkortet. Og siden det virker som at det er mange som sliter med det, er det vel tvilsomt at jeg noen gang kommer til å kjøpe det heller

Men dette hjelper jo ikke deg.

Sjekk disse tingene:

-Nå du kjører audio setup (eller hva det nå heter igjen) i MCE, valgte du "riktig" der (f.eks. digital audio out, 5.1 speakers osv)?
    -Sjekk driverinnstillingene og evt. teste ulike settings for høyttaleroppsett.

Det er ikke sikkert vi er på riktig spor, men verdt et forsøk i alle fall.

Evt. kan du poste noen screenshots av driverinnstillingene, så kanskje noen av oss får en "aha" opplevelse som kan hjelpe...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydkort

Du får ikke surround altså?

Hm, var nettopp borti det i en annen tråd med Realtek Hd audio sakene. Kanskje det er smittsomt?

Spøk til side, manualene jeg finner for realtek på nett er såpass dårlige at jeg nesten ikke får feilsøkt på problemet uten å sitte foran en maskin som har lydkortet. Og siden det virker som at det er mange som sliter med det, er det vel tvilsomt at jeg noen gang kommer til å kjøpe det heller

Men dette hjelper jo ikke deg.

Sjekk disse tingene:

-Nå du kjører audio setup (eller hva det nå heter igjen) i MCE, valgte du "riktig" der (f.eks. digital audio out, 5.1 speakers osv)?
    -Sjekk driverinnstillingene og evt. teste ulike settings for høyttaleroppsett.

Det er ikke sikkert vi er på riktig spor, men verdt et forsøk i alle fall.

Evt. kan du poste noen screenshots av driverinnstillingene, så kanskje noen av oss får en "aha" opplevelse som kan hjelpe...
    Etter å ha åpnet ørene litt mer så merker jeg at det ikke bare er ved bruk av TV kortet at lyden er dårlig. Så du mene å ha lest at andre og sliter med dette integrerte lydkortet. Det har jo både optisk og coax utgang, så det ser jo bra ut. Mener du at den letteste måten å fikse dette på er å kjøpe et dedikert lydkort.
    Tenkte jeg skulle legge ved et bilde av driver oppsettet,men tastaturet har ikke "print screen" knapp, hvordan kan jeg da ta et bilde av oppsettet.

Hilsen KAN

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo kjipt å måtte "gi opp" et integrert lydkort og kjøpe separat, men samtidig, hvis det gjør livet lettere kan det være verdt det. ...så lenge du har plass...

Sjekk forøvrig andre tråder (søk etter Realtek HD) osv. for mer diskusjon rundt sakene.

Ang. printscreen, hva slags pussig tastatur har du som ikke har det?

(P.S. Hvis du evt skulle være så "uheldig" å ha en Apple-maskin, trykk Eple+Shift+4). Skjermdumpene lagres på skrivebordet)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Microsoft tastatur

Det er jo kjipt å måtte "gi opp" et integrert lydkort og kjøpe separat, men samtidig, hvis det gjør livet lettere kan det være verdt det. ...så lenge du har plass...

Sjekk forøvrig andre tråder (søk etter Realtek HD) osv. for mer diskusjon rundt sakene.

Ang. printscreen, hva slags pussig tastatur har du som ikke har det?

(P.S. Hvis du evt skulle være så "uheldig" å ha en Apple-maskin, trykk Eple+Shift+4). Skjermdumpene lagres på skrivebordet)
    Jeg får nå bruke litt mer tid før jeg trør til med et nytt lydkort.

Jeg har mediacenter tastaturet til MCE.

Kom gjerne med flere forslag om du skulle komme over noe.

Hilsen KAN

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •