Hvilket TV-kort til kabel fra Canal Digital? Digital/analog?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 70
    Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket TV-kort til kabel fra Canal Digital? Digital/analog?

Jeg har tenkt å prøve meg på WMC, og i den sammenheng spandere på meg et TV-kort. Pr i dag har jeg bare fire kanaler fra en bordantenne, men jeg er straks på flyttefot og da regner jeg med at det blir kabel. Jeg sjekket hva som var tilgjengelig hos Canal Digital, og som eneste tilleggsprodukt på listen poppet "Digital-tv" opp. Gjelder dette kun ekstrakanaler, eller får man også grunnpakken digital hvis man abonnerer på "Digital-tv"? Jeg hadde tenkt på Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE med to tunere, men kan/bør jeg bruke dette til noe annet enn analoge signaler? Det ser jo ut som man trenger egen dekoder med en gang man går over til digital, har det da noen hensikt med to tunere på kortet? Hvilket kort vil dere anbefale?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt lite respons, jeg får prøve en annen vinkling på spørsmålet: Går jeg feil hvis jeg kjøper PVR500?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har PVR500 jeg
    Går bra det!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av etoel
    Går bra det!
    Hva går bra? Å bruke tunerne på kortet uansett om man har analog eller digital kabel fra Canal Digital?

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Hva går bra? Å bruke tunerne på kortet uansett om man har analog eller digital kabel fra Canal Digital?
    Skal du ha digital kabel må du ha dekoder i tillegg, og koble signalet fra den og til f.eks pvr500. Hauppauge har vel og noen DVB-C-kort, men disse er så vidt jeg vet ikke støttet i MCE2005.

Grunnpakken får du med både analog digital kabel.

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Technotrend Budget TT C-1500 dvb-c skal visstnok funke bra på digital kabel. Her kan du oxo kjøpe på ci-kort/conaxcam for å sette inn originalkortet. I motsetning til Hauppage-kortet er dette basert på softwaredekoding og kan dermed vise HDTV oppløsning om det noen gang skulle finne vei til kabelnettet. Det støtter oxo MCE, i tillegg er det ganske billig i forhold til dvb-c som selges i Norge.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Technotrend-kortet er veien å gå om du ikke ønsker å kjøre digital-til-analog-til-digital-konvertering via PVR500 (og hvem vil vel det??).

Les mer her, så tror jeg du vet det meste av det du trenger...

http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=20

http://www.mce-community.de/forum/index.php?showtopic=7773&st=0#entry43043
    Bestilte selv et slikt kort + CI-modul og Conax cam, så får vi se hvordan det fungerer. Brukeren "Harry1000" på mediacenterpc.no er ellers meget kunnskapsrik og erfaren mht akkurat canal digital + sat-kort, så du kan evt. pm'en han om det er noe mer spesifikt du lurer på.

Og jeg melder selvsagt tilbake når jeg har fått kortet og testet det ut... (Og glemmer jeg det, så PM meg gjerne, som et lite spark i baken!)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, skal se på disse linkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nesten samme problem her

Hei, jeg har også bygget HTPC og har Canal Digital kabel-tv og lurer på et par ting.

Jeg har helt standard kabel TV kontakt (Vanlig TV antenne uttak). Har sett at folk som har digital dekoder har en ekstra coaxial utgang som måtte installeres av montør. Vet ikke hvilket kabel-selskap de har. Når jeg sjekker opp adressen min på CD`s hjemmesider tilbyr de meg digital-tv som tjeneste: Spørsmålet mitt er derfor:

Om jeg kjøper et DVB kort til PC`n, kan jeg hente ut digitale sendinger fra den antennekontakten jeg allerede har, eller må jeg få en montør til å oppgradere systemet mitt med en slik ekstra utgang?

Om jeg har forstått det riktig er TV-kortene anbefalt ovenfor software baserte. Da jeg bruker MediaPortal, som ikke støtter softwarebaserte TV-kort, lurer jeg på om noen har noen bra hardware DVB kort å anbefale og som er lett å få tak i? Har sjekket litt rundt på komplett og lignende og er ikke lett å bli klok!

Takk for all hjelp!

Magnus

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå prøvd samtlige tv kort som elkjøp har å selge (takk gud for bytterett)
    uten videre stort hell kan man si.Har kabel tv med litt dårlig signal(ikke så veldig gale).Problemet er at når jeg bruker tv kort,så bare står det å "hakker"/"henger" hele tiden.
    Specsa på maskinen min er som følger:
    2,6 celeron
    1mb minne
    integrert skjermkort i hovedkort (ass)
    godt med ledig hd plass

Kan det ha noe med at det integrerte skjermkortet ikke takler tv kortet?
    Maskinen er til vanlig forholdsvis ok til annet (utenom spilling da)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Canal Digital idag.

Ser ut til at man må ha et kort fra dem for å ta inn noe som helst digitalt. Dette kortet skulle de ha 599 kr per år for. Så det er vel slutten for oss som drømmer om digital TV rett i PC'n?

Eller finnes det kort med en slik kortleser? Eller mapping av kanaler på annet vis?

Og en ting til, noen som vet om kortene anbefalt ovenfor er SW eller HW baserte? Mediaportal har sluttet å støtte SW baserte kort..

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuje
    Snakket med Canal Digital idag.

Ser ut til at man må ha et kort fra dem for å ta inn noe som helst digitalt. Dette kortet skulle de ha 599 kr per år for. Så det er vel slutten for oss som drømmer om digital TV rett i PC'n?

Eller finnes det kort med en slik kortleser? Eller mapping av kanaler på annet vis?

Og en ting til, noen som vet om kortene anbefalt ovenfor er SW eller HW baserte? Mediaportal har sluttet å støtte SW baserte kort..
    Om du leser litt lenger oppi tråden her, ser du at det er linket til et Technotrend-kort som har mulighet for kortleser. Så dette er jo fullt mulig, men du må ha kort fra CD.

Newcomer fnorre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linken over er feil/utdatert, men produktet finnes fortsatt. Jeg har også Canal Digital kabel-TV, og har allerede digital tuner og kort. Så spørsmålet mitt er om alt vil fungere i en Media Center PC om jeg kjøper følgende komponenter:

Technotrend Budget C-1500
    EUR 68,10

Technotrend Budget PCI CI
    EUR 28,36

Jeg har kun selve smartkortet fra Canal Digital, men forstår ikke helt om CI-pakken inkluderer selve CAM-kortet? Og i så fall trenger jeg også:

Conax CAM
    EUR 43,02

Sum: EUR 139,48 (trekt fra 16% lokal mva)
    = ca NOK 1.110
    = kr 1.387,50 inkl mva

= totalt ca kr 1.550 inkl mva og postens tollgebyr (kr 170?)... + frakt da

Men jeg antar jeg trenger Conax CAM altså? Den var jo ganske dyr i forhold til resten.

Noen som har installert alt dette og testet på Canal Digital kabel-TV (Oslo)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baker
    Technotrend-kortet er veien å gå om du ikke ønsker å kjøre digital-til-analog-til-digital-konvertering via PVR500 (og hvem vil vel det??).

Les mer her, så tror jeg du vet det meste av det du trenger...

http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=20

http://www.mce-community.de/forum/index.php?showtopic=7773&st=0#entry43043
    Bestilte selv et slikt kort + CI-modul og Conax cam, så får vi se hvordan det fungerer. Brukeren "Harry1000" på mediacenterpc.no er ellers meget kunnskapsrik og erfaren mht akkurat canal digital + sat-kort, så du kan evt. pm'en han om det er noe mer spesifikt du lurer på.

Og jeg melder selvsagt tilbake når jeg har fått kortet og testet det ut... (Og glemmer jeg det, så PM meg gjerne, som et lite spark i baken!)

Kan du dele noen erfaringer med oss nå?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan i hvert fall meddele at jeg ikke har kjøpt noe kort, og det blir nok fortsatt en stund til, da jeg venter på å få ferdigstilt leiligheten min.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Technotrend C-1500 dvb-S og Canal Digital

Hei

Jeg kjører MediaCenter med Technotrend Budget C-1500 dvb-s og et separat kort fra samme leverandør med min CAM. (I motsetning til hva dere diskuterer så kjører jeg satelittantennen direkte inn i PCen. Med mitt Canal Digital abb. har dette etter litt snubling i starten fungert bra en stund.

(Men, i løpet av den siste uken har programmet for dekoding av kanaler fra Technotrend TT Auto Dekoder feilet, så for tiden må jeg bytte kanaler manuelt med et eget Windows-program de har.)

Technotrend skal også komme med en oppdatering av driverne anytime.

Regner med at når det fungerer med satelitt så fungerer det like bra med kabel.

TV-bildet ser for meg ekstremt bra ut (er jo digitalt hele veien så det skulle bare mangle).

BentErik

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet og takk for tilbakemeldingen, BentErik! Ekstremt bra bilde høres meget lovende ut. Funker opptaksfunksjonene etc i MCE nå som du må bytte kanaler manuelt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rikky: Nei, og derfor skal jeg i dag installere MCE om igjen slik at det forhåpentligvis virker :-)

Bent

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter i spenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BentErik
    Rikky: Nei, og derfor skal jeg i dag installere MCE om igjen slik at det forhåpentligvis virker :-)

Bent
    Hvordan gikk det? Har CD fra satellitt jeg og, og skulle så gjerne hatt det rett inn på datan... For man får vel ikke til EPG i MCE på noe vis når man går via 1-krones tuneren...?

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •